• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk
    KASPAREK
    KASPAREK --- ---
    KOUDY: no jestli to neni tim, ze uz to FSD prestali pouzivat pouzivat tesla fanboys ajtaci techno kluci, ktery vedeli presne to co pises, ze FSD je takovej slib/znacka do budoucna, ale ted to zacinaj pouzivat bezny masy, co susej kocicky v mikrovlnkach a nectou manualy.
    DOKIS
    DOKIS --- ---
    KOUDY: Ja to cetl. A souhlasim s nazorem co tam je na konci (ten jsi cetl, ze? ze???) od redakce:

    Let’s be real. If the information is disclosed, the only real change is that the public would gain a better understanding of crashes involving Tesla Autopilot and Full Self-Driving. That’s it.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    DOKIS: tyvole cti ty clanky. Je to kvuli konkurenci.

    In a new filing, Tesla argued that it “would suffer financial and economic harm if the requested information is disclosed.”
    Tesla claims that competitors could use the data to assess Tesla’s progress with ADAS systems:
    DOKIS
    DOKIS --- ---
    Tesla admits it would 'suffer financial harm' if its self-driving crash data becomes public | Electrek
    https://electrek.co/2025/06/05/tesla-admits-suffer-financial-harm-if-self-driving-crash-data-becomes-public/
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    E2E4: Absence čísel o úmrtnosti je slabina a Tesla by tím dost posílila důvěru. Na druhou stranu, pořád platí, že v cenové hladině kolem milionu korun žádná jiná automobilka nemá SAE/ADAS na podobné úrovni a takovou rozšířenost. To, že se nejvíc řeší, jak FSD zvládá závažné nehody, je vlastně důkaz, že v těch jednoduchých scénářích už překonává lidi natolik, že to nikoho nepřekvapuje.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    SATAI: Pokud by Tesla při každé překážce předávala řízení na poslední chvíli, statistiky by vypadaly úplně jinak a už by to dávno řešil NHTSA.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Tesla pouziva uz od roku 2016 nazev FSD jako vizi sluzby ktera jednou bude plne autonomni. Ted jame nekde u stupne 3 z 5…a nyxaci v roce 2025 resi ze ta sluzba je nepresna. Tyvole. Muzu se tu bavit s nekym kdo se o teslu a muska zajima dyl nez posledni tri roky?
    E2E4
    E2E4 --- ---
    W_NOICE78: to ale dost záleží na tom, jak hodně dávají lidi pozor když to jede na autopilota, jestli autopilota používají dobří nebo špatní řidiči a hlavně zda ho pouzivaji v situacích kdy obvykle tak jako tak k nehodám nedochází často typu jízda po prázdný dálnici.

    fakt, že nezveřejňují úmrtnost nebudi moc důvěry.

    něco se dá odhadnout na podílu smrtelných nehod na nehodách obecne, ale to může být taky zkreslené, napr když už udělá autopilot nehodu, je častěji smrtelná. to umí jezdit po parkovišti a nikoho netuknout líp než lidi je pěkný, ale není to tak zajímavý jako jak hodně to ve srovnání s lidmi děla autopilot ty závažný nehody..
    DOKIS
    DOKIS --- ---
    Podle me ma Tesla a jejich FSD dva problemy, ktere ale maji ten samy duvod:
    1. zavadejici nazev a marketing, ktere vybolavaji dojem, ze to neni asistent, ale autonomni rizeni
    2. statistiky spolehlivosti, ktere prezentuje Tesla, ale ktere se obvykle pri podrobnejsim zkoumani ukazou... ponekud nepresne.

    Ale duvod obou je stejny: vetsina hodnoty Tesly nestoji na tom, co realne maji ted, ale na slibech toho, co jednou bude. Takze iluzi a hype je treba udrzovat za kazdou cenu.
    SATAI
    SATAI --- ---
    W_NOICE78: takže ještě jednou - jsou to stejné míle jako ostatní míle? A doplním - jak se počítá, když tě Tesla pošle do zdi a pět metrů před ní ti předá řízení?
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    E2E4
    E2E4 --- ---
    TOXICMAN: mateni spotřebitele je ten název.

    nazývat neco plně autonomním řízením co je ve skutečnosti asistent vyžadující aktivní účast řidiče je to mateni.

    bejt v podmínkách že je to plně autonomní a člověk nemusí řídit nebo kontrolovat "autopilota" by nebylo mateni spotřebitele, ale podvod.
    KASPAREK
    KASPAREK --- ---
    KOUDY: dekuju za radu, na to nemam cas, necham si z toho ten dojem, ze podle T&Cs to FSD neni jak pises, stejne jako u ostatnich automobilek a Elon jenom marketingove klame nazvem, misto aby se to jmenovalo VADA - Very Awesome Driving Assistant.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    TOXICMAN: to je ale úplně jedno, co si Tesla napíše do podmínek, pokud u toho porušuje zákon. Když budeš prodávat kuřecí separát pod názvem A5 waygu steak, taky ti nepomůže , že máš někde vzadu na obalu uvedený složení.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    KASPAREK: tak si ji precti znovu
    KASPAREK
    KASPAREK --- ---
    KOUDY: Tak ja se v tom ted totalne ztratil tady v ty diskuzi, ja myslel ze ty vetsinu casu obhajujes, ze to FSD je, sice nikdy nebude 100% jak casto pises, ale funguje nejlip na trhu. Ted ale rikas, ze je to normalni kruta realita marketingu, FSD to neni a mas si precist T&C nez to zapnes jinak jsi lama?
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    OMNIHASH: Není k tomu zveřejněný počet ujetých mil, nelze přepočítat fatality rate tak přesně jako u běžných aut.
    Podle oficiálních dat NHTSA je v USA průměrná fatalita 0,012 na milion mil. Tesla uvádí výrazně méně nehod na milion mil při zapnutém Autopilotu než je průměr, ale konkrétní čísla o smrtelných nehodách sama Tesla nezveřejňuje. Zatím nikdo neví, jestli je FSD supervised bezpečnější nebo stejně bezpečné jako řízení bez SAE, pokud jde o úmrtnost.

    Není k tomu zveřejněný počet ujetých mil, nelze přepočítat fatality rate tak přesně jako u běžných aut.
    Podle oficiálních dat NHTSA je v USA průměrná fatalita 0,012 na milion mil. Tesla uvádí výrazně méně nehod na milion mil při zapnutém Autopilotu než je průměr, ale konkrétní čísla o smrtelných nehodách sama Tesla nezveřejňuje. Zatím nikdo neví, jestli je FSD supervised bezpečnější nebo stejně bezpečné jako řízení bez SAE, pokud jde o úmrtnost.

    USA průměr (konvenční auta, NHTSA 2024)
    • Fatality rate: 1,20 úmrtí na 100 milionů mil
    • tj. 0,012 úmrtí na 1 milion mil
    2. Tesla Safety Reports (Q2 2025)
    • S Autopilotem: 1 nehoda / 6,69 milionu mil
    • Bez Autopilotu: 1 nehoda / 963 000 mil
    Jsou to všechny nehody, ne jen smrtelné. Tesla nezveřejňuje čistá data o fatalitách.
    https://crashstats.nhtsa.dot.gov/Api/Public/ViewPublication/813710?

    Tesla Q2 2025 vehicle safety report proves FSD makes driving almost 10X safer
    https://www.teslarati.com/tesla-q2-2025-vehicle-safety-report-fsd-10x-safer/
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    OMNIHASH: matení spotřebitele si představuju poměrně jinak hele

    https://www.tesla.com/cs_cz/support/autopilot


    něco jinýho je odkliknout Terms u software na cojávím zobrazení pdf souboru a softwaru co ti pomáhá s řízením několikatunovýho stroje na veřejnosti
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Spotrebitele kteri nectou terms and conditions sluzby kterou pouzivaji budou vzdycky zmateni. Takova uz je kruta realita.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam