• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk
    DOKIS
    DOKIS --- ---
    SEJDA: So, while it might be a slight stretch to say FSD is ten times less safe than a human, we can safely assume it is significantly less safe than a human driver.

    Dokud to "significantly" neznamena, ze vzali data ze spolehliveho zdroje, pustili na ne statistiky a vyslo jim to "statistically significant", tak to jsou stale jen kecy. Jako jasne, je tu hromada naznaku, ze FSD tak bezpecne neni, ale porad je to z velke casti dojmologie.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    DOKIS: ano jeden je do roku 2022, jeden do roku 2024, pricemz uzkazuje i rozdil v marketingu Tesla v roce 2023
    DOKIS
    DOKIS --- ---
    KOUDY: Oficialne je Sixt vyradil proto, ze maji prilis nizkou prodejni hodnotu pri vyrazeni (kvuli slevam, co data Tesla) a drahe opravy. Dohodli se s BYD, ze budou pouzivat jejich elektricka auta, i kdyz to zase spis vypada na "strategicke partnerstvi" (tj. velkolepe prohlaseni, ktere ma potesit akcionare a trosku vyhnat cenu), nez ze by z toho zatim neco realne bylo.
    DOKIS
    DOKIS --- ---
    SEJDA: To jsou data neresici FSD a i kdyby, tak je to zase jen do roku 2022. To jen rika, ze kdyz se nekdo rozseka v Tesle, tak ma vetsi sanci umrit...
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    SEJDA: jj protoze nerozumi zrychlenim elektrickych aut. Uz o tom mluvil reditel toho sixtu, ze tesly vyrazuji ze svech fleetu, protoze je lide neumi ridit a jezdi v nich jako magori.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    DOKIS: musime si jeste pockat na data z Austinu, kde funguje i Waymo i Tesla. Ale prvni smerodatna data budou az za rok 2026, protoze rok 2025 je takovy spise jeste pilotni pro Robo-Taxi.
    DOKIS
    DOKIS --- ---
    KOUDY: To me taky zaijmalo, ale nenasel jsem zadna duveryhodna data, natoz poradnou analyzu. Problem je, ze relevantni vyzkum obvykle konci par let zpet, coz v tomto pripade znamena, ze to je beznadejne zastarale. A samozrejme vetsina verejne dostupnych informaci od jednotlivych firem je bud primo BS nebo cisla bez jasne metodiky, ktere jsou vlastne taky BS. Napriklad "miles driven between disengagements" se udava u Tesla 200, zatimco Waymo 9700. Jenze panuje obecna shoda, ze to nejsou "stejna cisla".

    S ohledem na to, ze firmy maji velmi silnou motivaci nedodavat spolehliva data, a nezda se, ze by je k tomu nekdo chtel/mohl dotlacit, tak bude asi treba pockat, az pojistovny nasbiraji dost dat. Protoze ty maji silnou motivaci mit to spravne. Ale to asi jen tak nebude.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    Anebo tady, prestoze maji nektere Tesly Autopilota nebo FSD, maji Tesly nejvysi pocet nehod ze vsech autovyrobcu:
    Tesla Drivers Have Highest Rate of Fatal Accidents: Study
    https://www.rollingstone.com/culture/culture-news/tesla-highest-rate-deadly-accidents-study-1235176092/
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KOUDY: asi zalezi co si ctes:
    Self-Driving Cars Are Way More Dangerous Than You Think.
    https://www.planetearthandbeyond.co/p/self-driving-cars-are-way-more-dangerous
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    DOKIS: a kolik km ujela konkurence s autonomnim rizenim v provozu bez havarie?
    E2E4
    E2E4 --- ---
    JIMIQ: s blinkrem na tabletu to není směroplatný!
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    W_NOICE78: se zavorkou (supervised) to neni smeroplatny, Mana rikala
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    DOKIS
    DOKIS --- ---
    PER2: To neva, Koudy jim veri, protoze on ma, na rozdil od nas volu, to spravne kriticke mysleni a dela dusledny fact-checking.
    PER2
    PER2 --- ---
    DOKIS: trust me bro, nase autonomni rizeni je uzasne....


    Tesla has never released any significant data to prove that its system is reliable. Never.

    The only data Tesla has shared is the cumulative mileage driven by the fleet on Autopilot and Full Self-Driving, but that’s with a human driver at the wheel at all times.

    Tesla never shared disengagement data despite publicly claiming multiple factors of improvement in miles between disengagements.

    Furthermore, it redacts the most critical details of crashes involving its driver-assist and automated driving systems.
    DOKIS
    DOKIS --- ---
    KOUDY: No jasne, ty data musi tajit, aby ukazali, jaky maji naskok. Kdyby konkurence vedela, jak na tom jsou, tak by ... neco neco ... a Tesla by na tom byla najednou hur, prestoze jeji cisla jsou jinak samozrejme uplne skvela. Napriklad letos mezi Q1 a Q2 zaznamenali dramaticke vylepseni, kdy se prumerna vzdalenost ujeta mezi havariemi (s autopilotem) zlepsila z 7.44 milionu mil na uchvatnych 6.69 milionu mil. Ale samozrejme to muze byt i sezonou, takze relevatni je i year-over-year zlepseni z 6.88...
    E2E4
    E2E4 --- ---
    PER2: vodka (0% alkoholu)
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    SATAI: Nechápu, proč lidi ten ‘lék’ porád kupuji, když je v příbaláku jasně napsáno, že to ještě není hotové.
    SATAI
    SATAI --- ---
    W_NOICE78: asi začnu prodávat "Lék na rakovinu", možná to časem začne fungovat. Nezapomeň přečíst příbalový leták.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    JIMIQ: to jméno už vymysleli, jen ten obsah k němu asi ještě pořád hledají.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam