• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    DZODZO: Nejvic me vzdycky rozesmeje jak ti tu lidi co nemaj teslu radej nejaky jejich dojmologie, zatimco ty v tesle uz par let jezdis :))..To na tomhle klubu miluju. Lidi kteri nevedi vubec nic radi jinym lidem kteri ty technologie kazdy den pouzivaji :)))
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    W_NOICE78: tady sa na fakty nehra, tento klub je taka kabaretna verzia :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SATAI: no neviem ci owned, dostala celkom bidu v komentaroch a sama tam napostovala asi tak 10 fotiek svojej macky za poslednych 24 hodin, lebo je holt bezdetna a nema moc co na praci :)))

    jo a mozno kvoli tomu si zakazala reply na svoje posty, ale to je iba taka moja spekulacia
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    W_NOICE78: Ja myslim ze je to jako porovnavat kolik telefonu s androidem se proda a kolik telefonu s ios se proda. I pred lety apple dominoval a androidacky znacky ho dohnaly a predehnaly. Nicmene i tak ma apple furt svoji cast trhu. Sest let hledaly automobilky recept na teslu. O tom ze cina celej svet zvalcuje tu tri roky pisem, takze to neni zadna novinka a tomu samozrejme nemuze tesla konkurovat. Stejne jako mercedes pohorel v cine..stejne tak skodovka nebo porsche..Co se evropy tyce, tak tady zas jsme vic vlastenecti, takze kdyz zacne bejt konkurence k tesle..viz skodovky nebo id7 fasowagen..tak se to logicky zacne prodavat vic nez tesla, ktera dominuje zase primarne v USA. S tim co dela nebo nedela Musk nebo jak se snazi ci nesnazi Musk tohle imho nema co delat. Tesla by s kymkoliv jinym nemela proti cine sanci, stejne jako nebude mit proti cine sanci zadna evropska automobilka.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    SATAI: Je to konstatování faktu.
    SATAI
    SATAI --- ---
    W_NOICE78: a ty dva modely je omluva nebo výčitka?
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    KOUDY: Tady jsou přesnější data, BYD prodalo 1,6 milionu BEV YTD, takže i 1,2 milionu u Tesly je velmi dobrý výsledek, zvlášť když má jen dva modely. Je ale vidět, že růst Tesly se zastavil a naráží na limity svého portfolia.
    BYD Sept NEV sales down 5.52% year-on-year as hybrids continue to decline - CnEVPost
    https://cnevpost.com/2025/10/01/byd-sept-2025-nev-sales/
    SAIC-VW taky nevypadá na žádnou hitparádu. https://www.saicmotor.com/english/investor_relations/sales_volume/index.shtml?utm
    SATAI
    SATAI --- ---
    PER2:

    @razzball.bsky.social on Bluesky
    https://bsky.app/profile/razzball.bsky.social/post/3m5c2crlts22m
    Joyce Carol Oates owned Elon so hard he's spent the last day posting about movies he hasn't seen in 15 years
    SATAI
    SATAI --- ---
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: myslim ze tesla nepredava PHEV, lebo po stranke servisu a celkovych nakladov je to auto, ktore sa nevyplati, to uz radsej ciste ICE ako PHEV

    I EXPOSE WHY HYBRIDS ARE POINTLESS!
    https://www.youtube.com/watch?v=MVuYFSg4FOA
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ještě tohle (a končím :D )

    Looking just at BEVs …

    While BYD (16.7%) is stable in its leadership position, Tesla (12.6%, up 0.5% compared to August) gained precious ground over #3 Geely (10.8%, down 0.3%).

    Still, comparing these two now to where they were a year ago, the contrast is stark. In August 2024, Tesla was the leader, with 17.5% share, while #3 Geely had only 7.8% share….

    In 4th, SAIC kept Volkswagen Group at bay, but with 13,000 units separating these two, it will be interesting to see how the race develops in the rest of the year.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    hele, tohle jsem přehlídnul
    příští rok VAG over Tesla? :)

    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    píšou v tom článku ještě třeba tohle
    In September, BYD remained at the helm, but sales were down YoY, as BYD’s plugin hybrid sales continued to decline. Have we reached peak BYD? We seem to have at least reached peak BYD PHEV, as the company’s plugin hybrid sales were down 26% YoY, making it the sixth consecutive month of declining sales….

    ale taky tohle

    As a performance note on Tesla, its YTD sales are down 6% YoY. At this pace, the Texan make will end the year at some 1.67 million units … and this will be its second consecutive year of falling sales.

    And I am not even counting the expected sales downturn in the USA in Q4.
    ----------
    Takže je zároveň nefér že Tesle se uměle nafoukly prodeje YTD tím, že v USA končila podpora :) to si nevybereš...
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    JIMIQ: No srovnavame prodeje elektrickejch aut. V grafu BYD mas auta ktery nejsou elektricky, ale castecne se spalovakem, takze nefer srovanni. Hod sem kolik prodal BYD ciste elektrik (i tady verim ze se na Teslu dotahuje, nebo uz ji predehnal, protoze ma daleko vic modelu)..
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    KOUDY: nefér z jakého pohledu? Proč Tesla neprodává PHEV? Protože si Elon myslí (a v tomto případě výjimečně správně) že pouze BEV jsou budoucnost

    ale proč BYD PHEV prodává? Protože to zvyšuje dočasně zisk.

    (B/PH)EV, graf jsou EV...
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    SEJDA: Jasne, takze nefer srovnani. Uz jsem se lekl ze by BYD vystrelil tak, ze by celosvetove prodal 3M jen elektrik.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KOUDY: plug-in hybridy, tedy auta s dojezdem na baterie +/- 30 km
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    JIMIQ: BYD sice válcuje Teslu v prodejích, ale do YTD čísel počítá i plug-in hybridy. Z čistě elektrických aut má BYD asi 35 různých modelů, zatímco Tesla jen šest.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    JIMIQ: tam jsou ale i hybridy? Nebo uz cinskej byd takhle vystrelil, kdyz mel minulej rok 2M?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    At to mame komplet

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam