• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KOUDY: no nevím, napadá mi, že nejdou vypnout světla :-)

    Jistotu, že někdo "nikdy v životě neudělá něco" ti závidím. Hi-tech civilizace ještě nikdy nebyly v totální válce, to, co se děje mezi Ruskem a Ukrajinou, k tomu má nejblíž od 2.světové. Poměrně blízko ke konflitu "peer enemies" bylo vzájemné ostřelování Iránu a Iráku v 80tých letech, které řadou svých aspektů připomínalo dnešní konflikt na Ukrajině (a jinými zase ne). To ale bylo dávno před érou mobilů a dálkově aktualizovaných aut.

    Myšlenka globalizované, dejme tomu "neoliberální" civilizace po 30 let stavěla na tom, že díky té globální provázanosti všeho nějaký větší konflikt v rámci vyspělého světa nebude možný... vše se nějak automaticky zkonverguje na pohyby kurzů měn, akcií, fúze megakoporací, apod. a klasické válčení, kdy by někdo někomu vědomě škodil, v podstatě přestane být možné. Jako jediná výzva pro tento systém se jevily ojedinělé teroristické útoky ze strany víceméně osamělých protagonistů, nejvýše malých organizací. 11.září nebylo v rámci tohoto modelu "černá labuť", protože ta globální provázanost neměla pro individuální akty teroru jasné řešení, počítalo se s malými ostrůvky antisystémovosti, které mělo podchytit stále se zlepšující špehování všeho, apod.

    Dnes žijeme v naprosto odlišném světě. Celé velké části systému začaly v podstatě spekulovat na kolaps systému... Trumpovi republikáni, Putin věřící na Duginovskou filosofii, a v neposlední řadě Elon, jehož současná veřejná vystoupení sází minimálně na kolaps evropské byrokracie.

    Proč vlastně ale vnímat evropskou byrokracii jako zlo? Přišla s některými hloupějšími a některými chytřejšími nápady, USB-C konektor je asi o něco lepší nápad, než urban legend s tvarem banánů. Ve skutečnosti hlavní problém byrokracie není nějaká zlovolná snaha regulovat všechno, ale spíš že pracuje rychlostí pohybu tektonických desek. Hlavním úkolem evropské byrokracie je, aby když dvě země staví dálnice k hranicím, aby se potkaly zhruba ve stejném místě a počítalo se s důsledky toho propojení na další systémy... ta byrokracie nemá jako cíl nějak svévolně ti znepříjmňovat život a bránit inovacím...

    Válka Elona Muska s everopskou byrokracií nedává smysl v řadě ohledů. Jedním z nejvíc kritizovaných plánů, který nemá demokratickou podporu většiny veřejnosti, je ústup od spalovacích motorů; Tesla, jako přední výrobce elektromobilů, by teoreticky na tomto opatření měla vydělat. Elon se dlouhá léta jevil jako přirozený spojenec EU, ale právě, že možná bylo až příliš předvídatelné prostředí.

    Zásadní otázka:

    Pokud se EU vzdá pod tlakem lobbyingu německých automobilek a celého průmyslu, který je podporuje, ústupu od spalovacích motorů, půjdou akcie Tesly nahoru, nebo dolů?
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    MAKROUSEK: Musk v zivote..nikdy v zivote nevypne vsechny tesly v evrope..stejne jako nikdy v zivote nevypne vsechny starlinky. Tohle se nikdy v historii nestane, stejne jako neprestanou fungovat vsechny Iphony v evrope apod. Musis se naucit oddelovat CEOs od korporaci, ktery jsou na burze, ridej je manazeri, maj investori apod. Musk tak maximalne neco nekdy placne na twitteru, ale jinak se nestane nic. I ty starlinky uz leta v pohode fungujou na ukrajine pote co se je ukrajinci naucili pouzivat v souladu terms and conditions.

    XCHAOS: Ano pomalinku nam utahujou kohoutky a my to se skripajicimi zuby kouseme..At uz to jsou ruzne zakazy cim doma muzes topit, pripadne ze musis mit v aute start stop a auto musi mit zapnute ruzne veci ktere uz u novych aut ani nejdou vypnout..etc.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KOUDY: My všichni kdo žijeme v EU jsme se naučili být hrdými byrokraty! Chápu, ty jdeš proti proudu, hmm...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MAKROUSEK: Místní americké bojůvky ho zajmou a nařídí mu to?
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    KOUDY: Nojo, ale jednou se Musk blbe vyspi a vypne vsechny Tesly v Evrope. Klidne bych na to vsadil boty, ze se to jednou stane. Pokud ho predtim nezabijou mistni americke bojuvky.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    MAKROUSEK: amerika deklaruje nepratelstvi vuci byrokratum z evropsky unie..ne vuci lidem v evrope. Zaroven by amerika mela pochopit ze by tu treba americky firmy mely platit dane apod..coz se ji furt pochopit nedari.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    KOUDY: Kdyz to je tezky. Amerika deklaruje nepratelstvi vuci EU, takze je pravdepodobnejsi, ze to vypne, nez ta Cina, pro kterou jsme na druhem konci sveta a chce nas mit za odberatele.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    TRANCEWARP: To tu nepis kamo. Taky jsem tu psal ze radsi amerika nez cina a dostal jsem hromadu minusku :)
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    MAKROUSEK: to je taky spravne, protoze cinani cheatujou
    a realne to opravdu je security dira
    oni tam ty ruzny vychytavky skutecne maji

    trochu me dostalo, ze veskerej HW pro site je tam ma, ale to neni debata na tenhle klub
    nicmene radsi asi budu mit veci s americkym backdoorem nez cinskym
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    TRANCEWARP: To ne, tohle je cena v Cine, kdyz to vyvazeji, tak na to vsichni pridavaj cla.
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    MAKROUSEK: prototoze to dotujou jako vyvozni zbran
    to si koupi jen clovek, kterej nechape, ze v tom je hromada elektroniky, pomoc ktery se da hackovat cela zapadni spolecnost, az na to jednou prijde
    navic to vyrabej s dotacema, ktery nejsou v normalni ekonomice mozny
    tohle si kupovat znamena rezat si pod sebou vetev
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tak to potom bude tym, ze vzadu v aute cestujem malokedy, tie dovody davaju zmysel, najlepsi priklad over-engineeringu su tie ich vysuvacie drziaky na napoje, ktore su prakticky pouzitelne tak na kelimky od kafe :)

    @BMW had the most OVERENGINEERED cupholders
    https://www.youtube.com/shorts/4__l5GEV5NA
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    SATAI: Je to vesměs norma více nežli poslední dekádu. (to, že prostřední pás jde zapnout jen do svého konce).

    Má to afaik dva hlavní důvody:
    a) certifikace (muselo by se testovat kolečko navíc, jak pásy drží, když se zacvaknou "špatně")
    b) detekce zapnutí pásů na daných sedačkách.
    SATAI
    SATAI --- ---
    MAKROUSEK: tak to asi potkávám nenormální auta
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    SATAI: No ale v normalnim aute to zacvaknes vzdycky, ne ze by to schvalne nechavalo otevreny.
    SATAI
    SATAI --- ---
    DZODZO: to je snad normální, ne?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    TRANCEWARP: auta su to technicky vyborne, akurat miestami trochu over-engineered, takze nocna mora na udrzbu, ja som si vcera v kolegovom aute vzadu nevedel zapnut pas, stale to nechcelo zacvaknut a potom som sa dozvedel, ze to maju rozdelene pre pasazierov takze pravy pasazier ma svoj zamok a stredny pasazier svoj, takze sa musis zapinat do tej spravnej diery :)
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    MAKROUSEK: Ja vim. Daval jsem sem ty linky. Problem je, ze nemci si furt chteji drzet velke marze..viz treba EQS mercedesy, ktere pak dost padaji na cene. Pritom 90% zakazniku chce dobry elektricky auto kolem milionu, coz Musk pochopil uz pred patnacti lety kdyz zacal mluvit o tesle 3 ktera mela prijit po S a X a poslednich pet let dela 3 a Y 95% tesly. Malokdo chce elektricky auto za 2-3 mice.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    KOUDY: Cinani za milion delaji ekvivalent Porsche uz dnes. U nas se ta cena drzi jenom diky clum.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    TRANCEWARP: Ja myslim ze ten gamechanger bude az nemecky elektricky auta nebudou stat 2.5 mice, ale naucej se delat dobry elektriky kolem milionu, aby tu byla nejaka konkurence cinanum od BYD apod. Nicmene mi na druhou stranu prijde ze ty elektriky jsou daleko lepsi i jako ojetiny..aka Taycan kterej stal 4 mice a ted je za mic a pul a ma najeto 80k km je furt nic, protoze podle me ta baterka 300k v pohode da.
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    KOUDY: jako good point, ale taky dojede o dost dal
    cena je vyssi o hodne
    ale doted to meli drazsi a vic nahovno a ted to maj drahy stejne jako pred tim, ale o hodne lepsi
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam