• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PESKoně a přirozená komunikace a vselijaka dalsi zvirena
    PES
    PES --- ---
    Jen volně spojeno s koňmi, ale má to v nich přesto svůj pradávný základ - od starodávného Říma po vesmírnou technologii raketoplánu ;-)

    The US standard railroad gauge (distance between the rails) is 4 feet, 8.5 inches. That's an exceedingly odd number. Why was that gauge used?
    Well, because that's the way they built them in England, and English engineers designed the first US railroads. Why did the English build them like that?
    Because the first rail lines were built by the same people who built the wagon tramways, and that's the gauge they used. So, why did 'they' use that gauge then?

    Because the people who built the tramways used the same jigs and tools that they had used for building wagons, which used that same wheel spacing. Why did the wagons have that particular odd wheel spacing?

    Well, if they tried to use any other spacing, the wagon wheels would break more often on some of the old, long distance roads in England . You see, that's the spacing of the wheel ruts. So who built those old rutted roads?

    Imperial Rome built the first long distance roads in Europe (including England ) for their legions. Those roads have been used ever since.

    And what about the ruts in the roads?

    Roman war chariots formed the initial ruts, which everyone else had to match or run the risk of destroying their wagon wheels. Since the chariots were made for Imperial Rome , they were all alike in the matter of wheel spacing. Therefore the United States standard railroad gauge of 4 feet, 8.5 inches is derived from the original specifications for an Imperial Roman war chariot. Bureaucracies live forever.

    So the next time you are handed a specification/procedure/process and wonder 'What horse's ass came up with this?', you may be exactly right. Imperial Roman army chariots were made just wide enough to accommodate the rear ends of two war horses. (Two horses' asses.)

    Now, the twist to the story:

    When you see a Space Shuttle sitting on its launch pad, there are two big booster rockets attached to the sides of the main fuel tank. These are solid rocket boosters, or SRBs. The SRBs are made by Thiokol at their factory in Utah . The engineers who designed the SRBs would have preferred to make them a bit fatter, but the SRBs had to be shipped by train from the factory to the launch site. The railroad line from the factory happens to run through a tunnel in the mountains, and the SRBs had to fit through that tunnel. The tunnel is slightly wider than the railroad track, and the railroad track, as you now know, is about as wide as two horses' behinds.

    So, a major Space Shuttle design feature, of what is arguably the world's most advanced transportation system, was determined over two thousand years ago by the width of a horse's ass. And you thought being a horse's ass wasn't important? Ancient horse's asses control almost everything.
    PES
    PES --- ---
    Další hotov...

    PES
    PES --- ---
    Podzim je pro "zemědělce" fakt náročný...
    ...později odpoledne jsem dnes byl ve stáji nabrat hnůj a pak jsem si vzal koníčka, který se rád šel vyválet do písku, vyčistili jsme kopyta a pak mne doslova přemlouval, abych mu dovolil jí alespoň na chvíli ven a šel s ním na procházku (nakonec mne "přemluvil"). A zjevně chápal, že se musí chovat vzorně, takže se mnou i ve volnosti naklusal a držel se způsobně u lokte (což sice mnohým může připadat jako trivialita, ale Vobluďák obvykle chodí "ke svému věku důstojně krokem" ;-), protože proč by se někam honil, a navíc běhání ve volnosti prakticky netrénujeme, takže jsme se rychleji přesunuli od ranče na nedaleké místo, kde se rád pase - samo, to byla motivace pro tohle chování ;-))
    PES
    PES --- ---
    Škoda:-(
    Nejstarší hřebec z Kladrub musel být uspán, vedl rekordní dvaadvacetispřeží - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/hrebcin-hrebec-plemenna-dvaadvacetisprezi-generale-aversa.A221007_094829_pardubice-zpravy_skn
    CAROLIAN
    CAROLIAN --- ---
    PES: nevím ten seznam mi přijde krátkej.... mšice, mravenci, králíci, zemní veverky, srnky, žirafy.... u nás ještě kroupy a vítr... :-(
    PES
    PES --- ---
    CAROLIAN: Ale no tak ;-) je PODZIM - jednou jsme se dali na válku (s Přírodou :-)), tak to je na jedné polokouli stejné... vždyť co jsou čtyři největší nepřátelé zemědělce - přece jaro, léto, podzim a zima! No ne? ;-)))
    NYEMI
    NYEMI --- ---
    CAROLIAN: Je velmi nunu! Byl na zahrade 20 minut, kdyz prisla kamaradka a normalne na ni vrcel.
    CAROLIAN
    CAROLIAN --- ---
    PES: ty voe neser.... se hrabu v kompostu, pak se přijdu sem potěšit - a tady další hrabání se v hnoji :-))
    CAROLIAN
    CAROLIAN --- ---
    NYEMI: ten je ňuňu.... někteří to mají fakt od přirození.... nezapomenu, jak jsem byla bez sebe, když kovářka ve stájích vypustila svého psa - a pak jsem se nestačila divit. Psina (německý ovčák) si sedla na stráni a pozorovala, jak se kozenky pasou... kozenky mrkly na psa, jak hlídá - a pokračovaly v pastvě (obvykle na psy startují - to jsou moje konflikty s pejskařema "prosím dejte si toho psa na vodítko a odveďte ho" "proč, on nic nedělá / chce si jen hrát" "já chci, abyste ho odvedli, než mu kozy ublíží") - prostě obě strany nějak pochopily, jak to má fungovat a fungovaly.... mmch psině bylo sedm měsíců...
    NYEMI
    NYEMI --- ---
    No, mne ted kun sproste vydelava, nez prijde podzimni prezouvani aut :) Jinak kolik na kone budu mit casu uvidime, dnes jsem si privezla domu tady toho pracanta. Jmenuje se Bouchac :D
    Jinak Bouchac je sarplaninec, kone se napoprvy bal, na podruhy obesel obloukem a na potreti ignoroval. V rozmezi jedny hodiny. Je absolutne bombovej, dva mesice a on uz hlida.

    PES
    PES --- ---
    "Tereziánské léto" asi bude znamenat tolik práce na Haciendě, že na chudáčka koníčka nezbude prakticky čas :-/ Leda snad se podaří alespoň zkontrolovat až (pokud) tam pojedu pro hnůj na zarytí do záhonu (aby příští rok měla ta zelenina z čeho opět růst)...
    PES
    PES --- ---
    Občas (většinou) si s Vobluďákem připadám jako takový ten africký strážce nosorožců před pytláky, jak chodí s nosorožcem a hlídají... ;-)

    NYEMI
    NYEMI --- ---
    Poridila jsem si asi trenerku. Teda, zalezi, jak dlouho ji presvedcim, aby mne ucila, ale uz jen prvni hodina mne posunula. Celkem trikrat jsem mela wow pocit, ze jsem dosla nejakyho odhaleni, cejtila jsem jisty zmeny, takze to urcite ma smysl. Kazdopadne budu opakovat co jsem se naucila, a to poznat, ze mi kun pada po lopatce dovnitr (pac mu delam na zadech brikule a obe jsme krivi, jak paragraf) a co s tim mam delat :))

    PES
    PES --- ---
    CAROLIAN: Těch "žaponců" by tam bylo třeba...
    ...just "no comment" :-/
    CAROLIAN
    CAROLIAN --- ---
    PES: vidím, že jste pořád ještě nenajali japonce Seto (mělo - by - se - to - udělat), který by naházel písek z okrajů jízdárny doprostředka... aby trochu odtejkala voda a nedělala bažinu v bazénku uprostřed.... just saying...
    PES
    PES --- ---
    PES: já ho varoval, že to dnes nestojí za to, jak tam stojí voda prakticky všude...

    PES
    PES --- ---
    ...a ze "zábavných historek" ještě hucul přinesl zpět (doslova, protáhl ji i křovím) B-jezdkyni, která po něm chtěla přebrodit řeku a nevysvětlila mu zjevně kvalitně, že to má (pro hucula) i nějaký smysl... tak se na břehu otočil a donesl ji zpět ke stáji...
    PES
    PES --- ---
    PES: skoro...

    PES
    PES --- ---
    PES: a možná můžeme ješte zapracovat povel "Play Dead"...

    PES
    PES --- ---
    PES: ...a měl by se Vobluďák naučit chápat význam další věty, něco jako "Ne, je to mokrý!"
    Protože nevěřil a musel se jít podívat a obejít tu pískovou jízdárnu kolem dokola, aby si sám ověřil, že v tom si opravdu lehnout a vyválet se nechce...

    Pak pochopil, že to tam je fakt mokrý...
    ... naštěstí to přece jde (o nějakou chvíli později) i na trávě...

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam