• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PESKoně a přirozená komunikace a vselijaka dalsi zvirena
    NYEMI
    NYEMI --- ---
    CAROLIAN: To musim, on se ten hubert pristi sobotu sam neudela :D

    PES
    PES --- ---
    Jó, kdyby takhle bylo i tady :-/
    Teplotní rekordy na dvaceti místech. Ve Vimperku naměřili přes 24 stupňů - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/cesko-pocasi-podzim-teplotni-rekordy.A221028_172416_domaci_misl
    PES
    PES --- ---
    Ještě že jsem šel za koníčkem včera odpoledne, dnes ta celodenní inverze stála za prdlajs, takže jsem udělal poslední práce na zahradě (tj. zlikvidoval poslední keříčky rajčat, vyčistil a sbalil síť na okurky, zaryl haldu koňského hnoje se slámou do záhonu, aby se to přes zimu rozložilo a na jaře v tom opět rostlo všechno jak divé - s tou slámou je to fuška, brání to rýči zajet snadno do hlíny) a jelikož už bylo relativně pozdě a stále inverze, tak jsem ještě shrabal listí (kéž by všechny stromy byly tak "slušné", že by opadaly komplet pokud možno v krátkém čase, ale taková způsobná je tam jen jedna jabloň z těch mnoha + ještě meruňka, z těch už nespadne ani lísteček, protože jsou "naháči" ;-))...

    Takže koníček až zítra a pozítří (doufejme)...
    CAROLIAN
    CAROLIAN --- ---
    NYEMI: to nesmíš tolik pracovat - a nebude ti hic....
    PES
    PES --- ---
    NYEMI: Tady žádný "hic" dnes bohužel nebude, protože...
    ...zase směrem k Panonii mlha a inverze (a doteď při +12°C sedí doslova jak přibitá, takže možná se západem Slunce se to nakonec rozpustí, ale pozdě)...
    NYEMI
    NYEMI --- ---
    PES: Vcera byl slusnej hic, musela jsem na garazi jit do tilka, jak ze mne jen lil pot.
    PES
    PES --- ---
    Když se rozpadne mlha (tady teď velmi častá), tak nádherné podzimní "Babí léto"... teplota na ranči (ve stínu) dolezla až k +19°C (na sluníčku tím pádem velmi příjemně) a to se líbilo i koníčkovi, že se může jít vyválet v písku, pak se nechat vyčistit (a trpělivě u toho stát a držet nohy a tak) a hurá se pak pást...
    VAMPY
    VAMPY --- ---
    PES: No ten pupek bije do oci, ale on na to uz ma vek…
    PES
    PES --- ---
    VAMPY: Njn, nechci to zakřiknout... s trochou kondičního pohybu by vypadal velmi pěkně (kdyby zpevnil pupek a trochu posílil záda)...
    ...bohužel, to by vyžadovalo čas, který nemám (o majiteli ani nemluvě).
    VAMPY
    VAMPY --- ---
    VAMPY: Kun :)
    VAMPY
    VAMPY --- ---
    PES: Vypada ale docela pekne
    PES
    PES --- ---
    Další den (neděle) u nás plná mlhy a inverze... ovšem koníček byl stejně rád, že jsme přišel a vzal ho z výběhu (a žádná kudlibabka v hřívě, i když byl trochu nedůvěřivý u vchodu do stáje, že ho opět zavřu do boxu - ale ne, jen sundat deku a nechat uvnitř, aby zbytečně nenavlhla z té inverze)...

    ...na jízdárně leželo pár kavalet a když tam zabrousil prozkoumat vhodnost stavu písku k vyválení, tak jsem ho nechal je párkrát přejít - holomek moc dobře ví co a jak má dělat, takže předvedl všechno hned prakticky napoprvé (první přechod ťuknul do břevna, ale hned věděl že to nebylo dobře a že nic za odměnu nedostane, tak potom hned všechno vzorově s velkou rezervou od klád) s tím, že má vyřízeno a že se hlásí o "motivační odměnu" :-) - fakt nezapomíná. A jelikož jsem ho nenutil opakovat zbytečně, tak byl viditelně dobře naložen i při další procházce a pasení...
    PES
    PES --- ---
    PES: Na fotce to až tak nevypadá, ale všude okolo po kopcích a údolích bylo mlhavo. Naštěstí pršet po obědě přestalo. Koníček přetrpěl odstranění kudlibabek, při kterém musel stát v boxu a to se mu moc nelíbilo, ale vydržel to. Potom se tedy vydal na kratší procházku (sám si řekl), ale moc dlouho ho to v tom počasí nebavilo...
    PES
    PES --- ---
    PES: Nepochopím, proč majitelé koní marní hodiny (doslova, spočteno na dobu rozplétání hřívy*počet opakování než to koně vysbírají všechno*počet koní v ohradě) vyplétáním kudlibabek, když stačila cca 1/2 hodina ve výběhu to vytrhat a vyházet z ohrady, aby si už na sebe žádný nic nenamotal... když už ten plevel nechali rančéři v té ohradě dorůst a uzrát (zjevně nesekali nedopasky)...
    PES
    PES --- ---
    A v ohradě někde jsou kudlibabky :-(
    Koníček z toho měl úplně nešťastný výraz...

    PES
    PES --- ---
    A na víkend (mezi jinak pěkné podzimní dny Babího léta) přijde co? Hnusně, deštivo a šedivo :-(

    PES
    PES --- ---
    Off-topic: zahlédl jsem na ZOOM začátek jedné epizody Veterináře z vysočiny (skotské) a dost pobavilo: "...zavolali mi, abych přijel na týden... to bylo před ČTYŘICETI LETY !" :-)))
    PES
    PES --- ---
    PES: snad alespoň dnes chvíli to v tom pěkném počasí koníčkovi vynahradím, byť pak budu muset dohánět práci večer a v noci...
    ... barevný podzim je na kraji Vysočiny opravdu nádherný.

    PES
    PES --- ---
    Dnes konečně po hektickém týdnu na chvilku za koníčkem, ani foto nemám, jen jsem sanoval kopyta (nejvyšší čas) , nechal koníčka vyválet v písku (to už má jako rutinu :-)) a dvakrát mu vysvětloval, že na opuštění areálu fakt není tentokráte čas (na podruhé pochopil, že dnes opravdu ne a dál se nesnažil ani smlouvat a ani se samo nesnažil případně potichu zdrhnout), což ovšem dostal zanedlouho vynahrazeno večerním kyblíčkem s večeří...
    ...snad teď pracovní nával + podzimní zahradní práce navíc trochu opadnou a snad i počasí nebude "psí", takže na koníčka a nějaké procházky bude více času (navíc ještě do půlky listopadu mám předplacenou jízdenku i na pásma do Haciendova, jen ty dny se nějak ošklivě krátí)
    PES
    PES --- ---
    Jen volně spojeno s koňmi, ale má to v nich přesto svůj pradávný základ - od starodávného Říma po vesmírnou technologii raketoplánu ;-)

    The US standard railroad gauge (distance between the rails) is 4 feet, 8.5 inches. That's an exceedingly odd number. Why was that gauge used?
    Well, because that's the way they built them in England, and English engineers designed the first US railroads. Why did the English build them like that?
    Because the first rail lines were built by the same people who built the wagon tramways, and that's the gauge they used. So, why did 'they' use that gauge then?

    Because the people who built the tramways used the same jigs and tools that they had used for building wagons, which used that same wheel spacing. Why did the wagons have that particular odd wheel spacing?

    Well, if they tried to use any other spacing, the wagon wheels would break more often on some of the old, long distance roads in England . You see, that's the spacing of the wheel ruts. So who built those old rutted roads?

    Imperial Rome built the first long distance roads in Europe (including England ) for their legions. Those roads have been used ever since.

    And what about the ruts in the roads?

    Roman war chariots formed the initial ruts, which everyone else had to match or run the risk of destroying their wagon wheels. Since the chariots were made for Imperial Rome , they were all alike in the matter of wheel spacing. Therefore the United States standard railroad gauge of 4 feet, 8.5 inches is derived from the original specifications for an Imperial Roman war chariot. Bureaucracies live forever.

    So the next time you are handed a specification/procedure/process and wonder 'What horse's ass came up with this?', you may be exactly right. Imperial Roman army chariots were made just wide enough to accommodate the rear ends of two war horses. (Two horses' asses.)

    Now, the twist to the story:

    When you see a Space Shuttle sitting on its launch pad, there are two big booster rockets attached to the sides of the main fuel tank. These are solid rocket boosters, or SRBs. The SRBs are made by Thiokol at their factory in Utah . The engineers who designed the SRBs would have preferred to make them a bit fatter, but the SRBs had to be shipped by train from the factory to the launch site. The railroad line from the factory happens to run through a tunnel in the mountains, and the SRBs had to fit through that tunnel. The tunnel is slightly wider than the railroad track, and the railroad track, as you now know, is about as wide as two horses' behinds.

    So, a major Space Shuttle design feature, of what is arguably the world's most advanced transportation system, was determined over two thousand years ago by the width of a horse's ass. And you thought being a horse's ass wasn't important? Ancient horse's asses control almost everything.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam