• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DADOSHEKKSVAŘOVÁNÍ - praxe, rady, tipy, práce, doporučení a vše okolo !
    HACA1
    HACA1 --- ---
    Jekly řezat na 45 stupňů
    HACA1
    HACA1 --- ---
    Body musí byt umístěny dovnitř, aby se s tím ještě dalo hýbat
    HACA1
    HACA1 --- ---
    Nastehovat jedním bodem, změřit úhlopříčky, poklepat (porovnat), dat vzpěry mezi jekly o stejne délce, stáhnout, pobodovat, změřit, pokud Ok zavarit ...
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    TLOUDEV: Dělám to podobně; nejdřív oboduju, pak to přišpendlim svorkama k L-profilu (horizontálně i vertikálně) a svařim. Když to zas odheftuju, vždycky se to aspoň malinko vyosí. Když je to moc, tak různě svěrák, flexa, kladivo, korekce sváru... A už jsem nasranej, protože vim, že to bude na pohled hnusný. :-)

    Ty jiný průměry takhle zkusim, různý dištancy z odřezků mě samo napadly, jen jsem si říkal, jestli se to takhle profi fakt dělá, když jsem viděl výsledky vaření stejných průměrů...
    TLOUDEV
    TLOUDEV --- ---
    BOB_GALLOWS: dve tycky? ale prosim, jak si racte prat.. normalne si je prispendli k nejake dlouhe tyci/jeklu, oboduj ze vsech stran a ovar. Ma-li to byt zatizene, pak jeste na 2 strany pasovinu. pokud nejsou stejneho prumeru, tak si akorat udelas distancni spalicky mezi uzsi profil a pomocnej jekl, vypodlozis do spravne vysky a stahnes normalne sverkama. Obodujes, dovaris a trada, odchod na parek...
    TROJKA
    TROJKA --- ---
    OMIKK: to s tim ruznym kroucenim je bezny , hne se to vzdycky a clovek uz musi mit navarino , aby to dokazal odhadnout . .nejlip kazdy spoj nabodovat na aspon trech mistech a varit postupne, kazdy svar ma tendenci se svirat. .a co se konstrukce zidle tyce , procpak opustils rezani na 45 (jako mas na operadle) i na tech nohouch? Urcite zavar i toto misto dynkem, jinak to dlouho nevydrzi, to mi ver. .
    ADIK
    ADIK --- ---
    OMIKK: jses si jistej, ze svary na ty predni strane vydrzi kdyz si na to drepne 100kg halama? dal bych tam alespon maly trojuhelniky treba 10x10cm na vnitrni stranu tech spoju. zvenci nebudou videt a pomuze to fakt hodne.
    OMIKK
    OMIKK --- ---
    OMIKK: "oceli")
    OMIKK
    OMIKK --- ---
    jo souosy svarovani tycek si neacham na jindy zatim))
    OMIKK
    OMIKK --- ---
    jo...ad ocelovej stul...to bude asi nutnost, jenze na to je potreba kus ocely kterej ted nemam...
    dneska sem to rozrezal, bodnul cely dokola a hlavne varil na rovny desce, ne jako vcera...
    krouti se to porad ale vysledek je pro me dostatecnej...
    budu jich delat jeste 5 takze ta posledni by mohla bejt dobra))
    ...
    dost se teda placam s rychlosti dratu a silou proudu...


    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    OMIKK: Hele mně se po dílně povaluje hromada vinglů, hranolů, odřezků, polotovarů, latěk, jeklů... Svorek, rychloupínáků... A když dělám jakoukoli klíckovitou 3D konstrukci, tak se snažim udělat totální bondáž všech(!) důležitejch úhlů a hran k desce stolu. A jak tu lidi říkaj, nejdřív to celý oboduju, pak až dělam žížalky.

    Vždycky něco malinko uletí, teplotní roztažnost je prevít, ale teď jsem dělal celokovovou kostru jídelního stolu a nikde není odchylka pravého úhlu měřitelná obyč vinglem.

    Ale do teď jsem třeba nepřišel na to, jak souose... Tywe, to je slovo... Prostě rovně k sobě svařit dvě ocelový tyčky (čelem - tak, aby navazovaly). Nedejbože každá jinýho průměru. Nikdy tam neni přesně 180°...
    OMIKK
    OMIKK --- ---
    ok.dix
    ... takze tenhle teda musim rozrezat abych ho narovnal)...


    TEAPACK: na to teda ale musim mit rovnej ram, kterej musim nejdriv vyrobit:))
    ..nebo nejakou ocelovou desku...ke ktery to bodnu...
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    OMIKK: ještě můžeš použít pomocný rám - velké věci boduju přímo k desce stolu, nebo si tam naboduju plocháč, kterým to svážu k sobě tak, aby se to potom tolik nekroutilo =)
    GANDALFSEDY
    GANDALFSEDY --- ---
    OMIKK: jak pise TLOUDEV: + muze pomoct kdyz to budes varit po kouskach .. tady 2cm tam 2cm aby se to nikde silene nezahralo jako kdyz to vobtahnes dokola nejednou ...
    TLOUDEV
    TLOUDEV --- ---
    OMIKK: osobne bych uvaril ctverec a pak vyrizl jednu hranu. obecne: nabodovat vsechny hrany (tzn ne ze bodnes jeden bodik, ale jeden z kazde strany). pak teprve ovarovat. nabodovane spoje uz to nepusti.
    OMIKK
    OMIKK --- ---
    jakej teda bude optimalni postup?...
    (kroutit se to bude asi vzdycky..ale figl na to aby to bylo v cajku nejakej existuje zejo:)
    ...
    premejslim nahlas-sverka ke stolu, vsecko to bodnout a pak zavarit dokola?...ja sem tam rovnou polozil svar, tim sem to hadam posral..
    poleno tam je narvany protoze tam uz je rozdil cca 2cm...wtf ...
    OMIKK
    OMIKK --- ---
    Kdyz varim U ram.. jak zabranim tomu aby se mi to zkroutilo? ... jakoze uplne zkroutilo.. rozdil je treba 4mm...

    ADIK
    ADIK --- ---
    TIG Welding Aluminum Fabrication - Sheet Metal Forming - Round Hole to Rectangle Hole Transition
    http://www.youtube.com/watch?v=DnyrA2x6MTU


    na tohle je radost se divat
    HARVIE
    HARVIE --- ---
    BOB_GALLOWS: vidět asi jo, čichat spíš ne :-D
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    HARVIE: Jako jo. Celulóza jako pojivo, vodní sklo jako binder, vápenec (aj. soli) jako hlavní výplň se ve finále používají i v některých komerčních elektrodách... Jen to bude strašnej punk, chtěl bych to naživo vidět. :))
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam