• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DADOSHEKKSVAŘOVÁNÍ - praxe, rady, tipy, práce, doporučení a vše okolo !
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    CUKI: Počkat, takže svařuješ na tupo dva plechy položený vedle sebe (asi na kastli auta). Neboduješ průvarově dva plechy přes sebe...
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOB_GALLOWS: Zatím jsem vzal haubnu po bouračce, vyříznul v tom čtverec a teď ho vařím zpátky. Estetika mě vůbec netrápí, ale nechci aby to vypadalo jako měsíční krajina.
    Svářím zatím jen na tupo takže předvrat asi nepřipadá v úvahu a nebo nechápu co tím myslíš. Většinou mě lidi varovali že plechy přes sebe je děsná prasárna a brzy to budu dělat znovu. Jedu zatím jen vodorovně shora a učím se posouvat housenku dopředu (to je dost nezvyk s MMA). Co je PA netuším. Ale zatím se to učím.

    Nic moc jiného s tím asi vařit nebudu. Ale rád bych se v tom zdokonalil. A čas tomu hodlám nějaký obětovat.
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    CUKI: Začínáš docela složitými věcmi :) Průvarové bodování plechů (pokud to je teda to, co popisuješ) je docela oříšek i pro zkušené.

    Principem / cílem je v prvním plechu propálit díru a hned ji zaplnit taveninou (svarovou lázní). A přitom nepropálit plech druhý. Z toho plyne, že se to používá pro přibodování tenčích plechů k tlustší konstrukci. A stejnak je podle mě lepší předvrtat, pokud se řeší estetika, nevneseš tam tolik tepla a plech se míň kroutí.

    Průvarově bodovat dva plechy třeba 1,2mm chce fakt skill (i zkušenej svářeč to x-krát propálí durch, já bych si na to troufnul jen vodorovně shora v PA) a obecně je lepší bodovací svářečka, pokud lze svařenec nějak chytit do ruky a manipulovat s ním.
    CUKI
    CUKI --- ---
    MAG
    Když boduju tenké plechy 0,8-1,2mm drátem 0,8, jak velký proud a napětí použít? Chápu dobře, že když boduji, tak nastavuji větší proudy než když na stejném materiálu jedu souvisle housenku?

    Teď jsem třeba jen 1mm plech na 60-65A (napětí automatika) a bodování mi tedy moc nešlo, slabej průvar většinou vždy jen jeden plech a druhej povrchový nic a hodně kostrbatej spoj. Když se snažím dokážu ujet kus (několik cm v celku), ale je to vysoký a při broušení zbytečně oslabuju to okolí.
    KCHARI
    KCHARI --- ---
    Taky bych se trochu vetřel do diskuze :) trubičkovýho drátu jsem vyvařil už pár desítek kil a jsou v něm dost rozdíly. Tipuju, že budeš mít nějakou čínskou srágoru (typicky drát beze jména nebo sračky typu Magg). Kup si třeba drát od Bohler nebo od Esab Coreshield (ten seženeš asi snáz) a půjde to hned lépe. Bordel to sice dělá i tak docela dost, ale bude to nebe a dudy. A ještě si pořeš rýhovanou kladku. To je taky dost zásadní rozdíl při svařování s trubičkovým drátem. Jinak na montáže a ven je tenhle drát nepřekonatelný
    GANDALFSEDY
    GANDALFSEDY --- ---
    MARTYYNO: rychlost posuvu dratu nenu jen to jak rychle to sune masina ale jak rychle s tim hejbes ty
    jinak jeste jedna vec ... jiny zpusob pripojeni zeme ... to co tam k tomu davaj neni moc dobry, spis k nicemu ... ve smyslu ze u mig/mag/ v tomto pripade smaw je dobra zem zaklad ... ta svorka ma strasne malo kontaktni plochy ... minimalne to aspon omotej medenym lankem a ujisti se ze to davas na cistej kov ... pripadne si na ten 4mm navar kontakt a pripoj na to tu zem primo drat
    TROJKA
    TROJKA --- ---
    TROJKA: a jeste jednou jsem si prohledl tvou svarecku - podle mne to neni ani invertor , nemá plynulé nastavení proudu, jen tri polohy a tak bude velmi velmi citlivá na ten drát. .
    TROJKA
    TROJKA --- ---
    MARTYYNO: inu přidej na proudu , zvlaste pokud varis tlustejsi materiál, mozná uz ted to máš ale na max. .moc toho jinak na te tve svarecce stelovat nelze, snad jeste přítlak kladky ..musíš proste trefit ten pomer rychlosti posuvu drátu a rychlost , jakou svarujes ..
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    MARTYYNO: Jo ty mas flux, ne MIG/MAG, ja ten odkaz nekontroloval... Tak to good luck / have fun, to bude proste prskat z principu. :)
    MARTYYNO
    MARTYYNO --- ---
    TROJKA: dejme tomu ze castecne rozumim, ale kdyz uberu rychlost posuvu dratu, zacnu mit prerusovany oblouk... jak resit tohle?
    TROJKA
    TROJKA --- ---
    MARTYYNO: tvoje svářečka skutečně nemá příliš velký výkon ( 110) a tak si myslim , že by chtělo ještě ubrat na rychlosti posuvu drátu v tom případě s tlustym/ tenkym materiálem, vařit na tlustym a přišívat tenčí. .je- li to takto pochopitelné. .
    . .trubičkový drát se mi osvědčil při práci venku , když trochu foukalo , to bych byl s Cockem v rici...
    HARVIE
    HARVIE --- ---
    MARTYYNO: ja vyresil automaticky zapinani plynu pripojenim 12V vodovodniho ventilu z aliexpresu, co stal asi 200kc + nejaky hadicniky a teflonova paska. Pripojil jsem ho paralelne k 12V civce rele, ktera spina hlavni trafo. levnej material, velmi snadna prace ale dost uspokojivej projekt. predtim sme museli vzdycky zavirat rucne lahev v prubehu prace. ted staci pri odchodu z dilny
    MARTYYNO
    MARTYYNO --- ---
    ADIK: no ale to bych musel koupit novou svarecku, ne :)

    I kdyby ta soucasna svarecka tam mela trubicku kam bych to CO mohl pripojit, tak tam asi nebude mit nejakou regulaci ze to bude spoustet plyn kdyz svarim, nebo si to predstavuju spatne?
    ADIK
    ADIK --- ---
    MARTYYNO: taky jsem s plnenym drátem chvíli svarel a prskalo to hrozně...porid láhev co2, na domácí svaření bohaté staci malá 5-8kg, vydrží ti dlouho a nezabírá moc místa. Rozdíl po všech směrech nebe a dudy.:)
    MARTYYNO
    MARTYYNO --- ---
    BOB_GALLOWS:
    GANDALFSEDY:

    diky za tipy, na videa se podivam, co jsem to tak prolitl tak mam velke mezery v teorii :D

    jinak je to drat plneny fluxem, vim ze to neni idealni, ale rikal jsem si ze pro moje domaci svarovani nepotrebuju resit jeste lahev s CO2...
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    MARTYYNO:

    1) Ocitstit (obrousit) material fakt na leskly kov tesne pred svarenim. Pouzivat aktivni plyn Corgon-18 (a ne cisty CO2). Ano, rozstrik kulicek je do nejake miry vlastnost MIG/MAG a dela to i Froniuska za ctvrt mega - pouzivat na plochy okolo svaru separacni sprej. Pak jdou kulicky lepe dolu.

    2) Kouťák je hodne tricky svar. Ostatne je to jeden ze svaru na zkouskach (v poloze PA a PF na 10mm plechu) a casto na tom vylitnes :)

    - zacit na stejne tlustych materialech k sobe a spis tlustsich, napriklad plechy 5 mm.
    - nastudovat teorii (uhly) a jet na tri housenky (45°-60°-30°) presne podle predepsaneho postupu.
    - po zvladnuti tohoto zkouset vyfikundace typu tenky plech k tlustemu...

    Teorie:
    Servisák svářeček se učí svařovat : Druhý díl
    https://www.youtube.com/watch?v=MPJRgjn4pcU&t=29s


    Servisák svářeček se učí svařovat : Třetí díl
    https://www.youtube.com/watch?v=yGSPLO8Vhk0
    GANDALFSEDY
    GANDALFSEDY --- ---
    MARTYYNO: to varis migem (s plynem) nebo smaw drat s fluxem? drat na to vliv muze mit, ale nejvetsi vliv bude mit ze varis bez plynu, to proste prska, ale tusim sem videl ze se daji koupit nejaky no stick spreje ktrery brani tomu aby se ty kulicky chytali vsude kolem
    2. vyzkousej jak dokazes svarit ten 4mm material samotnej ... treba je to neco exotickyho s cim si tvuj drat nerozumi

    jinak co se svareni tyce, vzdy to davej z fotkama ;)
    MARTYYNO
    MARTYYNO --- ---
    Ahoj, posledni dobou jsem zacal trochu vice svaret. Svaruji na hobby urovni doma v dilne. Mam tuhle MIG svarecku: https://www.gys.fr/prod-033993-P114/SMARTMIG_110_P114/SMARTMIG_110/en

    Svaruju ve vetsine pripadu ocelove profily o tloustce steny 1,5 - 2mm.

    1) Prvni vec co me trapi je, ze i kdyz mam svarecku vicemene dobre nastavenou (housenka je nizka, material hezky provareny, pri svareni je oblouk neprerusovany) tak mam furt docela dost naprskanych kulicek okolo. Hodne jsem experimentoval s nastavenim (hlavne s rychlosti podavani dratu) a dostal jsem se k nejakemu "idealu", tedy ze drat je podavany dostatecne rychle aby byl elektricky oblouk neprerusovany a zareoven ne tak rychle, aby mi to odstrkovalo horak a mel jsem z toho "kulomet". Ale i tak to furt docela dost prska okolo.
    Vim ze to je do urcite miry vlastnost MIG svarovani, ale muzu to nejak jeste omezit? Treba volbou jineho (kvalitnejsiho) dratu? Nebo jakkoliv jinak?

    2) Druha vec je, ze jsem ted potreboval ten profil o tloustce steny 1,5mm navarit k ocelove desce o tloustce 4mm (koutovy svar). Na to jak jsem si rikal ze mi to svarovani uz celkem jde, tak tady to byla katastrofa. Housenka vysoka, povrchova, nechtelo se to provarit a celkove se ten svar nechtel moc chytit na tu 4mm desku.. Napada me ze to je tim ze ta moje svarecka proste nema vykon aby dostatecne provarila tu 4mm ocel. Nebo je nejaka specialni technika svareni kterou bych mel v techto situacich pouzivat? Zatim nemam moc zkusenosti, takze jsem s tim trochu experimentoval formou pokus-omyl ale svar byl pokazde priserny... samozrejme je dost mozny ze jsem proste jenom lama :)

    Za kazdou radu budu vdecny...
    TROJKA
    TROJKA --- ---
    Zdar svářeči, kdyby se nekomu chtelo , tak potrebuju na stánek o svářeni na festu Makerfaire 17eho nekoho k sobe- ukázky , předvedení, práce s mladými , povídání okolo. .odměna , možná spolupráce dále.
    TLOUDEV
    TLOUDEV --- ---
    TLOUDEV: Vrátkem ;-) Po žebříku to fakt tahat nechceš.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam