• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DADOSHEKKSVAŘOVÁNÍ - praxe, rady, tipy, práce, doporučení a vše okolo !
    PAN_MYVAL
    PAN_MYVAL --- ---
    BOB_GALLOWS: týjo, chápu pointu i nutnost, ale to je potom 10% sváření - 90% drbání a vypichování vměstků, ne?
    WAMP_ELF
    WAMP_ELF --- ---
    BOB_GALLOWS: také se hlásím o info, jakým strojem to bylo svářené?
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    PAN_MYVAL: Jak pise Tloudev, DUKLADNE ocistit. Obouchat, okartacovat, vyšťourat vsechny vmetky.

    Jinak je to regulerni postup pro MMA i MAG, typickej technologickej postup pro V-svar kdyz se dela most z šedesátky plechu je treba "27 housenek" a mas k tomu i presne obrazek od svareciho inzenyra, jak tam mas ty housenky klást, jaky proudy, rychlosti, jak šmrdlat (podle polohy - PA vs. stoupačka atp.).
    TLOUDEV
    TLOUDEV --- ---
    PAN_MYVAL: housenku musis obouchat od strusky a pak ji klidne prejet znovu. samozrejme ze nemuzes rovnou.
    PAN_MYVAL
    PAN_MYVAL --- ---
    GANDALFSEDY: fotku nemám, bo jsem to tedy dodělal druhou housenkou "níže" a natřel. Ale ten proud by mohl být ono. Já se bojím, abych to nepropálil (vařil jsem 1,5mm jekly na sebe), tak jsem asi dal moc málo.

    BOB_GALLOWS: přesně jak píšeš - měl jsem radost a pak se podíval lépe a ono to vůbec nebylo svařené.

    Četl jsem ten tvůj odkaz a překvapil mne velmi - měl jsem za to, že znovu svařovat housenku se nesmí kvůli zbytkům strusky. Takže ono se může jet svár přes svár?
    CUKI
    CUKI --- ---
    Nevím proč ale mě kouťák přišel vždy nejednoduší. Tedy pro někoho kdo nemá moc cit v prstech a má problém chytit oblouk, byl kouťák vždy dar z nebes. Ale to co popisuje PAN_MYVAL: se mi stává když je velkej rozdíl v materiálech a do toho druhého se mi nedaří natavit elektrodu. Tedy hlavně u trafa u invertoru už to taková trága není. Rád bych se naučil svářet lépe dva rozdílné materiály.
    GANDALFSEDY
    GANDALFSEDY --- ---
    PAN_MYVAL: tak odhadem bych rekl ze malo topis a des moc rychle .,.. ale jako vzdy .. fotka za tisic slov
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    PAN_MYVAL: Přepodkládám v poloze šikmo shora (PB), já se kouťáky učil na tlustym plechu na tři housenky (45° - 60° - 30°) a tim jsem natrénoval motoriku a symetrii, často jsem ještě ve školící svařovně končil tak, že jsem měl svar napíčený víc na tom vodorovném plechu, nebo na svislém, jak píšeš. To jsem vždy ale zjistil až když jsem měl radost jak je to pěkná práce a pak se kouknul z boku, resp. čelně na ten L-profil :-)

    Teď už symetrickej kouťák na 1 housenku dam, ale když je dlouhej, taky mi semtam část uletí nahoru nebo dolu...

    https://www.spszengrova.cz/wp-content/uploads/2020/04/PRA_1_Svarovani_BAJ.pdf

    Jet na dvě housenky u tenčího (5-8mm) materiálu, kdy položíš první housenku 45° na přímo a při druhym zátahu to trochu rozkejveš, abys ten svar trochu "rozlil" (a trochu schoval co jsi při prvnim zátahu zkurvil...:), to taky nemusí bejt špatně, záleží co vaříš a co od toho čekáš.
    PAN_MYVAL
    PAN_MYVAL --- ---
    Jsem úplný začátečník-kutil v MMA a předevčírem jsem se poprvé pustil do koutových svárů. Ale i když se snažím "pomalu kmitat" elektrodou mezi vertikální a horizontální plochou, ve výsledku mi stejně vznikne jen takový malý had na té vertikální ploše, asi 1mm nad horizontální. Takže když to chci propojit jako kouťák, musím potom jet ještě podruhé mezi mou "vertikální housenkou" a horizontální základnou.

    Tuší někdo na základě tohoto popisu, co dělám špatně? Může to být moc malým proudem? Úhel se snažím držet 45°.
    NYXYN
    NYXYN --- ---
    ADIK: díky, to dává určitě smysl.
    GANDALFSEDY
    GANDALFSEDY --- ---
    NYXYN: to bude mozna efektivnejsi brazing
    ADIK
    ADIK --- ---
    NYXYN: osobne bych dal trubku o sile alespon 2mm. Jinak sikovny clovek tu 1mm nepropali ani nezkrouti. Spis jde o to, ze 4mm plech proudem pro 1mm trubku moc neprohrejes a ten spoj nebude kdovijakej.
    NYXYN
    NYXYN --- ---
    Ahoj, nejsem z oboru, a tak mám na vás dotaz. Potřebuji svařit trubku (D 8 nebo 10) k plechu (4 mm) podélně a vytvořit v podstatě pant. Stačí síla trubky 1 mm, nebo je to málo a při sváření se trubka propálí/zkroutí..? Mechanický zatížení bude na finalnim produktu malinký, tam by to stačilo, ale nevím jak při výrobě. Děkuju
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    BOB_GALLOWS: jakou hračkou?
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    Kouťáček laserem :)

    Nebejt teplotních zón, tak fakt z dálky ani neni vidět, že je to vařený. Průvar tak matroš do 4-5 mm (čim tlustší, tím víc svar začne vzhledem připomínat TIG, vč. toho, že jde i přidávat materiál), ale zajímavější je asi minimální tloušťka materiálu - plech 0.8 mm úplně vpohodě, podle manuálu lze vařit i 0.3mm.

    Jo a jde tam nastavit strašně moc nějakejch věcí... :-)

    KCHARI
    KCHARI --- ---
    PEEP: tohle jsou klasický falcovací kleště. To co sem posílal je něco trochu jiného
    PEEP
    PEEP --- ---
    KCHARI: můžeš zkusit objednat a pak se podělit, jestli to za to stojí
    DEMA Pneumatické děrovací a tvarovací kleště 2v1 | DEMAshop.cz
    https://www.demashop.cz/pneumaticke-naradi/dema-pneumaticke-derovaci-a-tvarovaci-kleste-2v1-14386.html
    KCHARI
    KCHARI --- ---
    objevil jsem tyhle kleště od Eastwood na přípravu plechů pro tupý sváry https://www.eastwood.com/perfect-panel-prep-tool.html. Nenarazil/nezná někdo alternativu u nás? Tady jsou k sehnání tak falcovací kleště, ale tohle bych chtěl dost ozkoušet :)
    ADAM_SKIN
    ADAM_SKIN --- ---
    ADIK: minule sem platil 180...zdrazil i ten hnusnej sklenikovej plyn :)
    PYKIX19
    PYKIX19 --- ---
    ADIK: paráda to zní dobře. Já jsem to tu nefiltroval, ale asi se stačilo kouknout par postu nazpět. No nic, díky!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam