• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CUKIEkologické, nízkonákladové a nízkorozpočtové stavby (max do milionu Kč)
    Toto téma je pro všechny, co hledají alternativu k předraženým katalogovým šikmostřechům, které nedokáží splnit ani běžné požadavky na ekologickou výstavbu.

    Cena bydlení není pouze kupní cenou, je potřeba započítat i provozní náklady!

    Pro všechny, co právě staví, nebo se chystají stavět své nové bydlení, ale i pro ty kteří už bydlí a mají zkušenosti z provozem a chtějí se o ně s ostatními podělit..

    V této diskusi by se měli řešit hlavně praktické konkrétní problémy se stavbou, nebo při projektovaní domu. Jaké materiály a jak  použít, kde je sehnat, jak vyřešit konkrétní problematické detaily k-cí, na co si dát pozor.
    Stejně tak by zde měl být prostor pro věci které se stavbou přímo souvisí, zákony, problémy s úřady, zajištění elektrické energie a pitné či užitkové vody pro domácnost, fotovoltaika a ostrovní systémy, solárrní kolektory, Rekuperace a VZT, způsoby vytápění a ohřevu TUV, Jímky a ČOVky
    rozbalit záhlaví
    CUKI
    CUKI --- ---
    KOOTCHA: Ekonomická ta stavba není z mnoha hledisek. Pokud se chceš dostat na slušnou cenu, musíš si ten projekt udělat na míru tak aby si přesně zužitkoval materiály a bylo co nejméně věci co ti zbude. Na tom v klidu můžeš ušetřit i 20% ceny. Ale musel by to dělat projektant co má zkušenosti nejen na papíře, ale opravdu něco vlastníma rukama stavěl. A nejlépe něco podobného.

    Další peníze se dají vybrat vhodnějším použitím materiálů Proč potřebuješ stavět z plynosilikátů, co tě k tomu vede? Jaké má pro tebe výhody?
    Proč máš pouze dvojskla? Proč střešní okno?
    Zemnící pásek doporučuji vyměnit za kruhový vodič, je podstatně odolnější proti korozi. Ale není tam přesně stanoveno řešení možná je problém vyřešen jinak. Proč na střechu Bramac?
    Zatím je to jen na papíře ještě máš čas si to rozmyslet...
    CUKI
    CUKI --- ---
    KOOTCHA: A to poženeš teplou vodu na příč barákem na takovou vzdálenost? Za to bych asi projektanta zastrelil :-D
    KOOTCHA
    KOOTCHA --- ---
    CUKI: Já jako nepotřebuju rady :) navíc už je to na úřadě, jak jsem psal. Spíš by mě zajímalo ak ses reálně dostal na tu částku co jsi psal, protože já se snažil být co nejekonomičtější a nemyslim si, že se dostanu na něco podobnýho. A to si myslim, že jsem byl hodně při zemi. Ohřev vody ude bojlerem, kterej je dole v tý místnosti se záchodem nad pračkou.
    CUKI
    CUKI --- ---
    TSOH: Určitě bych to trochu zvýšil, i když pokud to uděláš dobře dáš tam nějaký šterk, drenáž, tak to bude v pohodě, ale nevlezeš tam, pokud tě před tim nepřejede parní válec :-)
    STEAK9
    STEAK9 --- ---
    TSOH: Je to urcite pomer delky provetravaneho prostoru a vysky provetravaneho prostoru. Opravdu by pod podhledem nosne konstrukce podlahy melo foukat, hlavne u drevostaveb. Pokud mas 20cm, nenech to zarust.
    CUKI
    CUKI --- ---
    KOOTCHA: Ten komín dej do místnosti ne do zádveří, tak aby byl na chodbě v patře a mohl vytápět přes otevřené dveře všechny místnosti.

    Jinak jak ti vyšel radon? fakt tam musí bejt ten foalbit?

    Určitě bych přitlačil s tou izolací, a vynechal ten porfix, je to drahý a nic ti to nepřinese, stejně by to chtělo víc zaizolovat.

    Nemáš vůbec řešený stínění, čím ohříváš TUV a kde je to umístěné?
    TSOH
    TSOH --- ---
    STEAK9: to mi prijde strasne moc... resim stavbu male chatky a budu tam mit mezeru tak 20 az 25 cm... spodek natru lodnim lakem a uvidim no (tedy snad houby neuvidim... :)
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    CUKI: piloty a zemní vruty jsou výborné řešení. Ale dobře odvětrat prostor pod podlahou je docela umění.
    Na pasy bych to nedávala.
    KOOTCHA
    KOOTCHA --- ---
    A mohl bys ten rozpočet prosim teda zveřejnit, nebo poslat? Mám jinej názor. Přízemní domy mi přijdou nepraktický a nelíběj se mi. Já mám v přízemí v podstatě jednu velkou místnost, předsíň a malej hajzlik s bojlerem atd. chtěl jsem to mt vzdušný a světlý. Nahoře mám 3 pokoje a malou koupelnu. Krm toho, že mám dole provozní a nahoře klidovou zónu, se taky vršek snáz udržuje v čistotě a máš tam soukromí. Přijde mi to lepší i kvůli vytápní i esteticky, mám půdu a hlavně jsem v chko, kde je to stejně nutný. Ale protože jsem ještě nezačal a mám to jen na papíře, rád se inspiruju...
    STEAK9
    STEAK9 --- ---
    CUKI: jj. souhlasim. Prulezna vyska je ok, nesmi zarust rostim a tak.
    CUKI
    CUKI --- ---
    STEAK9: To ani tení úplně bezpodmínečné, pokud prostor pod tím bude dostatečně upraven, tedy suchý. Ale minimální výšku nad terénem bych bral takovou aby se tam dalo vlézt.
    CUKI
    CUKI --- ---
    MAR_TINA: Hydroizolace není věčná a je skoro neopravitelná, na rozdíl snad od čehokoli jiného na stavbě.
    Pro dřevostavbu se vyloženě nabízí piloty nebo zemní vruty. Nejlepší vyřešení jakéhokoli problému, je najít takovou možnost aby problém prostě nebyl. :-)
    CUKI
    CUKI --- ---
    KOOTCHA: rozpočet mám hodně detailní, skoro by se dalo říct na koruny, ale je složité z toho vypreparovat konkrétní část. Je to všechno, včetně vybavení a spotřebičů.
    Ale já mám stejné rozměry bez patra.
    Pokud chceš ušetřit tak v takovém půdorysu je patro nesmysl, pokud to nějak nesouvisí z terénem.
    Oběma podlažím to schodiště uřízne takový kus, že to nemá opodstatnění. Stejně velká stavba přízemní vyjde na cca 700K Kč zatím co to tvoje patro může vylézt na 900k Kč i více.
    STEAK9
    STEAK9 --- ---
    Dřevostavby jsem projektoval pár let někdy před deseti lety, současné know how nemám. Nicméně pokud budete někdo řešit stavbu s podlahou nad terénem, je opravdu potřeba aby prostor pod podhledem podlahy byl provětrávaný pořádně, jinak vznikne mikroklima které mají rádi houby (nejdlé).
    STEAK9
    STEAK9 --- ---
    MAR_TINA: Podlaha nad terénem? Základy pak mohou být patky nebo pasy, vlastně cokoliv.
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    CUKI: jaký typ základů pod dřevostavbu volíš, aby ses vyhnul hydroizolaci?
    A co na hydroizolaci považuješ důvod k vyhýbání se, kromě snížení ceny?
    KOOTCHA
    KOOTCHA --- ---
    Hele to máš z poroberonu? Co za typ? zateploval jsi to? Ta částka mi přijde nějaká prapodivná. Já teda teď čekám na stavební povolení a domek mám 63m2 půdorys s patrem a snažil jsem se to vymyslet co nejekonomičtěji, ale rozhodně si nemyslim, že se vejdu do tebou zmiňovaný částky. Tak možná základ, hrubá stavba a střecha bez krytiny s tim, že si to budu dělat vícemén sám. Můžeš někde zeřejnit rozpočet? Docela by mě to zajímalo...dík
    CUKI
    CUKI --- ---
    PEEP: Já tam tu hydroizolaci právě mám a bojoval jsem dokonce s tlakovou vodou, Takže stavba nad úrovní terénu je daleko jednoduší než ta pod úrovní. Já mám třeba jeden temperační sklep v přízemí, a střecha mi ze severu začíná na úrovni terénu.
    PEEP
    PEEP --- ---
    CUKI: vim, ze to nema byt o tve stavbe, precijenom by me zajimalo jak mas resene to, aby ti ten beton netahal vlhkost, kdyz v zahlavi zminujes jako pravidlo vyhybani se hydroizolaci. Videl jsem par domu pod svahem ktere byly do druheho patra nacucane tak, ze ses tam citil jako ve sklepe..princip spojenych nadob.
    CUKI
    CUKI --- ---
    Jinak z pohledů úspor i času jsou daleko vhodnější dřevostavby, Ne všude dojede mix. Ke mě na stavbu jezdili řidiči velkých vozů jen jednou a už se nikdy nevrátili :-)

    Dřevostavba se dá postavit skoro kdekoli, není nutné dělat základovou roznášecí desku na pásech. Vyhnete se hydroizolaci. A daleko víc to odsejpá. Na stavbě svépomocí je největší problém s dodáváním materiálu, neustále na něco čekáte než něco seženete. U dřevostavby se dá z počátku dělat více věcí najednou...
    CUKI
    CUKI --- ---
    TSOH:
    Pár fotek z průběhu stavby. Ale to nemá bejt o mé stavbě ale o stavění obecně :-)



    TSOH
    TSOH --- ---
    CUKI: jsou fotky ?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam