OGMIOS: Bagr jsem pořídil za 60.000 (DH 112) a okolo 120.000 už jsou slušné minibagry, okolo 150.000 rozumné traktorbagry.
Bagr samozřejmě udělá hrozně práce, kterou by si normálně vůbec nedělal (např. terénní úpravy, které si běžný smrtelník nemůže dovolit), nebo protože by si musel pokaždé platit za příjezd, resp. bagrista nechce jezdit na 20 min bagrování, nebo prostě proto, že bagrování je, speciálně pro lidi se sedavým zaměstnáním, docela zábava apod. Taky je dobrý, že přijdeš z práce, sedneš si na hodinku do bagru a něco uděláš. Úplně nejlepší je, že odpadne takové to čekání, až bude mít bagrista čas. Bagrů je všude hrozně, ale když je hezky, tak čas nemá žádný - to byl mimochodem hlavní důvod, proč jsem si ho koupil já.
Na druhou stranu to není jen tak, musíš ho furt mazat, občas se něco vysere když zrovna potřebuješ něco důležitého dělat (speciálně u veteránů typu DH 112), když s tím neumíš, tak někam zapadneš nebo něco poškodíš. Výměna náplní stojí pár (někdy desítek) tisíc a u moderních bagrů stojí každá prkotina bambilión. Jestli nemáš po ruce rozumného servisáka tak koupi staršího bagru zásadně nedoporučuju.
Na stavbu má smysl traktorbagr (nejdražší varianta; aby si s tím složil třeba paletu tak bude muset být docela velký; nemá otoč, takže není moc efektivní), nebo hodně malý pásový minibagr (a někdy si budeš muset zavolat něco velkého, ale zase jestli máš pěkný trávník tak kolové rypadlo i traktorbagr ho zničí), nebo jako já velký otočný bagr (funguje rovnou i jako jeřáb, což je na stavbě skoro důležitější než bagr, ale občas budeš muset vzít do ruky lopatu a krumpáč, na jemnější práci to není).