• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DAVESADEMIDGEN computer / console games (1995-2005), Win95+ required, 3Dfx supported!

    OLDGEN HERE!
    NEXTGEN HERE!
    Snažte se vypichovat hry po roce 1995, pokud si nejste jisti, dobrým vodítkem je vyžadovaný operační systém - věci pro MS-DOS patří spíše do Oldgenu, věci pro Win95-WinXP (5-6 generace konzolí) patří spíše sem a věci pro Windows 7 (7+ generace konzolí) patří do Nextgenu.
    rozbalit záhlaví
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    DAVESADE: "Furt si ale myslim, ze to zestarnulo naprosto tragicky, jako vetsina midgen her."

    si myslim že jen nejsi dost mladej na to abys k tý době měl vytvořenej nějakej hlubší vztah (tj. nevyrůstal jsi s tim), i když je pravda že San Andreas nebyl ani zdaleka žádnej cutting edge už v době vydání. Mně se třeba neironicky líbí rozplizlej starej Flashpoint a x dalších, hrozně mám rád grafický glitche nedokonalejch enginů z generace PS1 (resp. jejich ekvivalenty na PC, konzole jsem nikdy nevlastnil) a tak. Lowpoly estetika je čim dál tim populárnější, odhaduju že tohle v nějakejch obměnách/výcucech/záměrně rozbitejch napodobeninách za pár let přijde taky.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    DWAY: Jo, ja to pak hral i na PC (asi rok po PS2 releasu, kde jsem to hral poprve) a tam bylo vyssi rozlizeni, vetsi dohled do krajiny a snad lepsi textury (plus asi i lepsi efekty, nevim tedka z hlavy). Cili to vypadalo o dost lepe, nez na konzolich, jasne. Furt si ale myslim, ze to zestarnulo naprosto tragicky, jako vetsina midgen her.

    GTA San Andreas - PS2 VS PC Graphics [In-depth Comparison]
    https://www.youtube.com/watch?v=jY3LcF-EwPo
    DWAY
    DWAY --- ---
    DAVESADE: na PC byla ta grafika o neco lepsi ne?
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Pustil jsem si po letech San Andreas na puvodnim XBOXu.
    Nutno rici, ze jak si hru dost pamatuju, tak mne hned zacala bavit a jdu hre pekne po krku.
    Ovladani za tu dobu dost zestarlo, ale v zasade se to ovladat da. San Andreas bylo tusim prvni GTA, ktere melo (na konzolich) autoaim, takze jde hlavne o praci s kamerou (pravy analog se chova jinak, nez treba v GTA5) a pak o urcite libustky XBOX ovladace (start / select je pod levym analogem, black / white prepina zbrane, resp. prepina pohledy vpravo / vlevo za jizdy - to je dost neprakticke).
    Grafika mi kupodivu neprijde moc spatna, ale hrat to dneska bez predchozi zkusenosti, tak reknu, ze ta hra graficky vzato mizerne zestarla. Bezi sice plynule, ale je tam dost scen, ktere jsou vizualne proste hole.
    Nasvecovani ve hre neni vyslovene spatne, ale ne vzdy je patrne - vyjma primeho pohledu na slunce, ci pri vychodu/zapadu vypada hra skoro jakoby bez stinovani.
    Jelikoz hru znam, tak mi nedela problem vracet se na mista pocatku mise, kdyz misi pokazim. Zatim jsem teda jen v Los Santos samozrejme. Ale zase - kdyz by tohle dostal do rukou soucasny hrac, ohrne ret.
    Ve skutecnosti je to vynikajici zpusob, jak hrace naucit mapu. Neni tady zadna GPS, fakt se hraje na znalost ulic a hlavnich dopravnich uzlu, coz mi vyhovuje... ale jako novacek bych dneska nadaval, na to dam krk.

    No nejvetsi prekvapeni je velikost samotne mapy. Pri prvnim hrani pred lety jsem mel pocit, ze se pohybuji na celem kontinentu... Tedka jsem nabehl na letiste (je tam bug - CJ umi od zacatku hry letat, ale neda se snadno dostat na letiste - je tam ale jeden nizkej plot, kterej lze prelezt, kdyz si k nemu pristavite auto), ukradnu letadlo, vzletnu a *HUH*, "hned" jsem byl v Las Venturas :). To mne asi sokovalo nejvic, ta selekce pameti :).

    Tak jako tak - hra je to skvela, ale blbe zestarla. Jako nostalgik si cvachtam, ale dneska bych hru nedoporucil. Je ale super si uvedomit, ze GTA5 je takove San Andreas 2, i pres zastaralou grafiku je to ve hre videt vice nez dost :). A proto si ji zahrajte, kdyz uz kvuli nicemu jinemu :).
    GEE
    GEE --- ---
    LGR - Unreal 20 Years Later: A Retrospective
    https://www.youtube.com/watch?v=ZjS6rLKnU0c&feature=youtu.be
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    A ještě win screen vykutaný kdoví odkud

    KID_MCHUTT
    KID_MCHUTT --- ---
    DOCKINEZ: nedávno jsem to uklízel do knihovny :) krásnou krabici to mělo, o hře ani nemluvě :)
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Fiiha, to jsou vzpominky, varil jsem to na vojne ;).
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Lol teda vlastně všechno nejlepší ;)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Tak šťastný a veselý!


    CHOROBA
    CHOROBA --- ---
    me Turon uplne minul, pamatuju si ten hype okolo, jakoze "tyve bez 3dfx si nezaparis, kde mam vzit prachy tyve."
    a nakonec se prachy strcily do opengl+directx a na Turoka se pres Quake, MDK a dalsi uplne zapomnelo.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Turoka radim mezi prvni "midgen" hry. Grafika vyzadujici 3Dfx, pritom to nebyl zadny zazrak, vsude mlha, kam jen oko dohledlo... Hral jsem prvni dil na N64 a byl jsem docela okouzlen. Druhy dil jsem jel uz na PC a kdyz jsem se mnohem pozdeji dozvedel, ze dvojka rovnez vysla na N64, nechtel jsem tomu uverit. Ja vim, ono skoro ve stejnem roce vychazi i Half-Life, ve srovnani s nim je Turok 2 zkratka primitivni. Ale i tak mel dost zajimavych detailu.

    Dneska by dorazil z eBaye balik, cili mam tyto obe dve hry na N64 (PAL).

    Hral jsem to ted asi hodinku a zacatek druheho dilu si docela pamatuju. Ale prvni dil zestarl blbe, tak si to clovek nemuze idealizovat.

    Hrali jste?
    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    Unreal Tournament je soucast meho zivota protoze jsme ji dostali kdyz vysla v redakci tenkrat od Tukana jako podporu pro rekord nepretrziteho hrani her v nejakym ´99 roce. Snad 40 hodin jsme byly jenom v UT a objevovali fake death a letani s atomovkou :D
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    DRAGON: Na dvě šňupnutí.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    TOM_HOST: ten by vyčistil Letnou a Karlín!!!
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    TOM_HOST: Hipsteri zasrany!
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    DAVESADE: jako treba keith z prodigy? hodne lidi je zaclo poslouchat kvuli jeho ucesu :))

    ale not the point ... chapu
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Z HongKong - Streets mne spolehlivě mrazí pokazdy, když ho slyším. Dokonalost.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    No a samo když byla řeč o UT, tak nemožno nezmínit soundtrack k Deus Ex. Ostatně někteří autoři jsou pro oba soundtracky společní.

    Deus Ex - Soundtrack (UMX)
    https://www.youtube.com/watch?v=2yDVM77lGlM&feature=youtu.be&t=35


    Nemusím zmiňovat, že tuhle hru naopak hledím alespon jednou do roka dohrát, že ne Dejve? :-)
    KULHY
    KULHY --- ---
    Ach UT, mapa DECK 16 tak v řádech stovek hodin. V Q3 zase mapa Longest Yard co byla i v demu. :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam