• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DAVESADEMIDGEN computer / console games (1995-2005), Win95+ required, 3Dfx supported!
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    DAVESADE: to nedám ani omylem. Ale příležitostně se po tom kouknu na Youtube, nevěřím tomu, že to tam ještě někdo nedal :)
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    DOCKINEZ: Hledam nekoho, kdo by byl schopnej dohrat celou trilogii 6+7+8 s jednou partou. Prej to ma extra konec v osmem dile :).
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Což mi připomíná, že mám ještě na nějakým HDD uložený herní pozice z pozdní části hry...
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    Aby ne, ve sve podstate je to jedna z prvnich Open World RPG her.
    KULHY
    KULHY --- ---
    DAVESADE: Souhlas, chtěl jsem napsat něco obdobného — W8 se mi vždy po vizuálně stránce přišlo skvěle vyvedený a stárne jako víno :) což platí i o gameplay
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    D1RABBIT: Jakoze W8 jsou taky zlatej midgen, ale jak je to PC only, tak to na rok 2001 vypada prave diky stylizaci lepe, jako celek. A to presto, ze to ma objektivne nizsi polygon count.

    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    https://photos.app.goo.gl/leBsyPmHZ5qBfgfj1

    Jo a zapomnel jsem na super funkci REPLAY, tim podle mne taky predbehli svou dobu (vzhledem k moznostem HW).

    Nejakej typek mi chcipnul na kastli, tak jsem chtel nahrat neexistujici ragdoll fyziku - no par sekund potom mne prepadla banda zfetovanejch negru :). Fantasticka hra.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    D1RABBIT: takže grafika krásná, ok. Co tam máš dál?
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    V obdobi SA vysla spousta uzasnech 3D her, ktere nezestarli ani o den. Namatkou Zelda:WindWaker, XIII., Killer 7
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    DAVESADE: Je mi jasný že to je jiný a že se budou kopírovat spíš víc stylizovaný hry, ale myslim si že se klidně může stát, že na těch hrách z období SA nevidíme nic hezkýho jen proto že od toho zatim nemáme dost velkej odstup ani časovej ani technologickej, a v budoucnu na tom nostalgický dyzajnéři klidně vykopou ze záhrobí něco co bude fungovat.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    VOZKA: Samotnej efekt low poly nezpochybnuji, to se vraci! Ten trik spociva podle mne v te stylizaci. San Andreas moc graficky nestylizuje, tvari se porad jako pokus o lifelike. Tj. co chci rict: retro vlna low poly her nebude napodobovat San Andreas, ale spise tituly, jako zmineny Medievil treba.

    Ja se ale uz tesim domu, az si zahraju :).
    VON_GILOTINE
    VON_GILOTINE --- ---
    VOZKA: tezko říct no. mi bylo kdyz unreal vysel 13 a byl jsem na zacatku svyho herniho vrcholu. hranaty bylo tenkrat vsechno a bylo to nadherny a kazda nova hra omracovala.. fuck knows
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    MATEEJ: IMHO tomu pomaha hlavne to, ze to hrajes na PSP, na malem displayi vypada dobre i Fade to Black :-)
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    VON_GILOTINE: já jsem Unreal hrál před rokem a půl a dost se mi to líbilo. Fakt to bude možná o tom na čem jsi vyrůstal, mně bylo sedm když Unreal vyšel, takže pro mě tehdy intenzivní herní éra ještě ani nezačala.

    Subjektivně většinou nesnášim rozplizlý naškálovaný low-res textury z tý doby a líbí se mi spíš raný softwarový 3D enginy, ale jednak mi třeba ten Unreal přijde tak pěknej že to neva, a jednak si myslim že za pár let začnou přicházet indie vývojáři se způsobama jak z toho něco nostalgicky vytřískat podobně jako nejdřív z pixel artu a teď z lowpoly, a dostane se to aspoň v tom ne úplně mainstreamovým indie sektoru zase trochu do módy.
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    I pro mě stárnou první 3D hry s polygonovejma modelama blbě (ve skutečně mi to vadilo už tehdy, když to bylo nový). Ale teď jsem si dal tohle https://en.wikipedia.org/wiki/Medievil na PSP a byl jsem velmi příjemně překvapenej, vypadá to i dneska dost dobře, samozřejmě tomu pomáhá výrazná výtvarná stylizace a relativně malej displej, ale stejně. Nemluvě o tom, že mi to přišlo i docela vtipný a díky dobrým herním mechanismům to není jenom hříčka pro děti. Kdo nezná, doporučuju.
    VON_GILOTINE
    VON_GILOTINE --- ---
    VOZKA: ja s nim souhlasim.

    treba unreal a deus ex jsou pro me dnes nehratelny, ta hranatost je pro me uz nezkousnutelna.

    este v roce 2009 jsem ten deus ex jeste s klidem rozehral, ale dnes uz to nejde
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    DAVESADE: "Furt si ale myslim, ze to zestarnulo naprosto tragicky, jako vetsina midgen her."

    si myslim že jen nejsi dost mladej na to abys k tý době měl vytvořenej nějakej hlubší vztah (tj. nevyrůstal jsi s tim), i když je pravda že San Andreas nebyl ani zdaleka žádnej cutting edge už v době vydání. Mně se třeba neironicky líbí rozplizlej starej Flashpoint a x dalších, hrozně mám rád grafický glitche nedokonalejch enginů z generace PS1 (resp. jejich ekvivalenty na PC, konzole jsem nikdy nevlastnil) a tak. Lowpoly estetika je čim dál tim populárnější, odhaduju že tohle v nějakejch obměnách/výcucech/záměrně rozbitejch napodobeninách za pár let přijde taky.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    DWAY: Jo, ja to pak hral i na PC (asi rok po PS2 releasu, kde jsem to hral poprve) a tam bylo vyssi rozlizeni, vetsi dohled do krajiny a snad lepsi textury (plus asi i lepsi efekty, nevim tedka z hlavy). Cili to vypadalo o dost lepe, nez na konzolich, jasne. Furt si ale myslim, ze to zestarnulo naprosto tragicky, jako vetsina midgen her.

    GTA San Andreas - PS2 VS PC Graphics [In-depth Comparison]
    https://www.youtube.com/watch?v=jY3LcF-EwPo
    DWAY
    DWAY --- ---
    DAVESADE: na PC byla ta grafika o neco lepsi ne?
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Pustil jsem si po letech San Andreas na puvodnim XBOXu.
    Nutno rici, ze jak si hru dost pamatuju, tak mne hned zacala bavit a jdu hre pekne po krku.
    Ovladani za tu dobu dost zestarlo, ale v zasade se to ovladat da. San Andreas bylo tusim prvni GTA, ktere melo (na konzolich) autoaim, takze jde hlavne o praci s kamerou (pravy analog se chova jinak, nez treba v GTA5) a pak o urcite libustky XBOX ovladace (start / select je pod levym analogem, black / white prepina zbrane, resp. prepina pohledy vpravo / vlevo za jizdy - to je dost neprakticke).
    Grafika mi kupodivu neprijde moc spatna, ale hrat to dneska bez predchozi zkusenosti, tak reknu, ze ta hra graficky vzato mizerne zestarla. Bezi sice plynule, ale je tam dost scen, ktere jsou vizualne proste hole.
    Nasvecovani ve hre neni vyslovene spatne, ale ne vzdy je patrne - vyjma primeho pohledu na slunce, ci pri vychodu/zapadu vypada hra skoro jakoby bez stinovani.
    Jelikoz hru znam, tak mi nedela problem vracet se na mista pocatku mise, kdyz misi pokazim. Zatim jsem teda jen v Los Santos samozrejme. Ale zase - kdyz by tohle dostal do rukou soucasny hrac, ohrne ret.
    Ve skutecnosti je to vynikajici zpusob, jak hrace naucit mapu. Neni tady zadna GPS, fakt se hraje na znalost ulic a hlavnich dopravnich uzlu, coz mi vyhovuje... ale jako novacek bych dneska nadaval, na to dam krk.

    No nejvetsi prekvapeni je velikost samotne mapy. Pri prvnim hrani pred lety jsem mel pocit, ze se pohybuji na celem kontinentu... Tedka jsem nabehl na letiste (je tam bug - CJ umi od zacatku hry letat, ale neda se snadno dostat na letiste - je tam ale jeden nizkej plot, kterej lze prelezt, kdyz si k nemu pristavite auto), ukradnu letadlo, vzletnu a *HUH*, "hned" jsem byl v Las Venturas :). To mne asi sokovalo nejvic, ta selekce pameti :).

    Tak jako tak - hra je to skvela, ale blbe zestarla. Jako nostalgik si cvachtam, ale dneska bych hru nedoporucil. Je ale super si uvedomit, ze GTA5 je takove San Andreas 2, i pres zastaralou grafiku je to ve hre videt vice nez dost :). A proto si ji zahrajte, kdyz uz kvuli nicemu jinemu :).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam