• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DAVESADEMIDGEN computer / console games (1995-2005), Win95+ required, 3Dfx supported!
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    Tohle budu sledovat

    GitHub - dethrace-labs/dethrace: Reverse engineering the 1997 game "Carmageddon"
    https://github.com/dethrace-labs/dethrace

    Dethrace is an attempt to learn how the 1997 driving/mayhem game Carmageddon works behind the scenes and rebuild it to run natively on modern systems.
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    JAMILLOS:

    GTA2: Elvis has left the building!
    https://www.youtube.com/watch?v=71rlr8OZ2kg
    JAMILLOS
    JAMILLOS --- ---
    Jelikož mám teď občas v podkroví přes 30, říkal jsem si, že tu grafárnu nechci úplně uvařit a dám si tam k těmhle příležitostem něco staršího. Po delším přemejšlení jsem došel ke kdysi velmi oblíbený GTA 2. Nahodil jsem to... a musím říct, že za pár vteřin či minut to byl pocit, jako když se člověk po hodně dlouhým exilu vrací domů. Ty zvuky, ta mechanika ovládání, ta vjemová stránka... všechno to tam je. Jedinej rozdíl je, že teď jsem, ehm, o něco starší a taky s angličtinou jsem na tom líp než tehdy kolem přelomu století. :) Zatím jsem tam jen trochu blbnul, ale rád se do tohohle světa zase jednou ponořím.
    PETGRIDUS
    PETGRIDUS --- ---
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    Splnil jednu z největších výzev v historii hraní a vyhrál půl milionu - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/hry/novinky/halo-2-deathelss-hry-konec-vyzva-jervalin.A220805_134101_bw-novinky_srp

    MoistCr1tikal Watches JerValin WIN $20K Halo LASO Challenge: Gameplay Highlights
    https://youtu.be/xz17vpY14fc
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    TOOMIX: Mame tyden na vite :)
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    Od zítra Re-Volt na Steamu

    Re-Volt on Steam
    https://store.steampowered.com/app/287310/ReVolt/
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Na Youtube jsem se dozvedel o releasu kompletniho anglickeho prekladu japonskeho RPG od Square: Racing Lagoon. Ta hlavni vec, pro kterou mne titul zaujal, ze ma jit o JRPG z prostredi automobilovych zavodu tunerskych aut (bez licencovanych znacek), coz neni vubec bezna kombinace. Druhym duvodem je technicke zpracovani, protoze pro prvni Playstation neni mnoho her, ktere vypadaji lepe, nez Gran Turismo 2. A to je tento priklad - auta maji vlastni svetla, je mozno dokonce zapnout dalkove a i brzdova svetla vypadaji vyrazne lepe, nez v jakekoliv podobne hre na teto konzoli.

    Posledni zajimavosti je, ze preklad je skutecne dukladny - i videosekvence (fmv) byly opatreny anglickymi titulky, veskera grafika menu byla prekreslena atd.

    Hral jsem to tedka chvili a vahal jsem, jestli se o tom zminit v oldgenu nebo tady - datem vydani je to jasnej midgen, ale bezi to na konzoli, ktera vysla v roce 1995 v japonsku, tak jsem si rikal, ze je to vlastne oldgen.

    No vypada to paradne! Konec hlaseni!

    Racing Lagoon - Traveling Yokohama
    https://www.youtube.com/watch?v=beQ073Q9oPs&ab_channel=gregorypark


    ^^ Tohle je z emulatoru, takze rozliseni neni autenticke, ale stejne, kouknete na to!
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    Vypadá to jako remaster 007

    Agent 64 Spies Never Die - Official Trailer | Summer of Gaming 2022
    https://youtu.be/UhU4PRfb5Go
    RUTHAN
    RUTHAN --- ---
    Tak jsem se ten Dosbox Pure dival, ja tuhle abstrakci nepotrebuju, tohle bych potreboval tak pro Amigu.. Pro me je idealni kdyz mam Dosbox s pridanou s horni GUI listou, kde si nastavim jaky HW se emuluje, abych to nemusel resit prikazama nebo menit to v konfigu.. ikdyz i ty custmo konfigy per hra si obcas udelam.

    Pak jde hlavne o to, kde se ty zipy s hrama, ktery to spousti shani, protoze jestli to clovek musi delat rucne tak to bude voprus.. prepokladam, ze se to nekde pokoutne stahuje a ze to neumi treba proscanovat Gog knihovnu a stahnout si to z ni potrebny data.
    RUTHAN
    RUTHAN --- ---
    SIRLOON: Ne, ale ono je tak nejak jedno jen je diskova image zip nebo neco jinyho. Zip ma jen vyhody v tom, ze se donej jednoduseji neco pridava. Podpora 3dfx zapisi jaka Dosbox-X ji taky papirove ma.
    TOM_HOST: Podivam se.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    RUTHAN: Já na tom oceňuju, že to někdo dal dohromady a nastavil tak, aby se to dalo používat víceméně out of the box. S Dosboxem jsem si užil svoje (včetně kompilace custom buildu abych mohl pod Linuxem debugovat čtvrt století starou binárku) a nerad bych to moc často opakoval :-)

    Proto radši využívám eXoDOS, což je taky moc zajímavej projekt, i když trochu jinýho ražení:

    eXoDOS
    https://www.retro-exo.com/exodos_M.html
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    RUTHAN: To je pure .. trosku jednodussi na ovladani zamerene na retroarch a homemade arkad stroje apod

    DOSBox Pure nabízí éru starých her v jednoduché podobě | Svět hardware
    https://www.svethardware.cz/dosbox-pure-nabizi-eru-starych-her-v-jednoduche-podobe/53916
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    RUTHAN: ze to jde spoustet rovnou v zipu? Navic je tam ted ta podpora 3dfx
    RUTHAN
    RUTHAN --- ---
    TOM_HOST: Co je na tohle zajimavyho? Wokna sly spustit pod Dosboxem uz dlouho, spis slo o to, ze to bylo omezeny na 2GB diskovy image.. Coz nejak umi obejit nejaky custom buildy Dosboxu, ale ty zas maj jiny problemy Dosbox-X je bugfest..
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    TRAGED: ted uz to chapu :)))
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    A coz teprve az objevi, ze Wokna maji Macro kameru, takze pro spusteni by se na konec vubec nemuselo klikat!
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    TOM_HOST: Slušný!
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    DOSBox Pure - Version 0.9.5 Announcement
    https://youtu.be/fA5SaT9uDa4
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    BIMBAS: Si myslím že to je hlavně tím, že dneska jdou změny víc inkrementálně. Když srovnáš klasický engine typu Source s nějakou hypotetickou hrou využívající veškeré fičury nejmodernějších enginů, tj. physically based rendering materiály, globální osvětlení v reálném čase i s efekty jako radiozita a k tomu třeba to streamování hi-poly objektů které propaguje UE5, tak to je podle mě podobná změna paradigmatu.

    Totiž, pak už nejde jen o grafiku samotnou, ale i o to, že jednak mění a potenciálně zjednodušuje proces vývoje hry a grafika blížící se fotorealističnosti je tím vývojářům o stupeň dostupnější, a jednak i umožňuje měnit hratelnost.

    Reálný příklad je třeba nedávno vydaná Arma Reforged, která má oproti Armě 3 komplet překopaný renderer s fotorealističtějším osvětlením a materiály, a výsledek je třeba ten, že když si do stínu na kraj lesa schováš maskovanou techniku (podobně jako ve skutečnosti), tak ji nepřítel v tom stínu prostě fakt neuvidí. Můžeš přemýšlet víc jako ve skutečnosti. Arma 3, jakkoliv je taky pěkná, tohle moc nemá - grafika je víc "herní" a objekty navíc které jsou "schované" v lese obvykle vidíš na dálku.

    Ale většina těch změn přichází postupně a adopce trvá roky, tak si toho člověk tak nevšimne.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam