• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DAVESADEMIDGEN computer / console games (1995-2005), Win95+ required, 3Dfx supported!
    GURBON
    GURBON --- ---
    DAVESADE: Na tyhle prohlaseni bacha. 1. veta vytrzena z kontextu by mohla byt duvodem prezkoumani tveho dusevniho zdravi :))
    SLEDGE
    SLEDGE --- ---
    DAVESADE: Tohle mám kdesi v to-do, dokonce jsem si koupil placku :) Každopádně spíše než příspěvek do série HoM&M je to pokračování pravzoru, tedy King's Bounty, aspoň tak to z gameplay videí vypadá, název je imho zavádějícím pokusem o vydojení slavné značky. Těmi loadingy jsi mě nepotěšil, ale stejně to zkusím :)
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    Někdo musel slepou uličku hráčského poznání ohledat a ohlásit světu: Tudy ne, přátelé! Dá se říci, že pravým pionýrem slepých uliček byl Davesade.

    :)
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Mam tady jedno Midgenove hlaseni: Heroes of Might and Magic jsou naprosta sracka!

    Jmenovite mam na mysli tedy Quest for Dragonbone staff pro Playstation 2: https://www.mobygames.com/game/19562/heroes-of-might-and-magic-quest-for-the-dragonbone-staff/screenshots/

    Jde o jeden z ranych pokusu o prevod slavne PC franchisy do 3D konzoloveho sveta a je to klasicka ukazka naprosteho selhani a nepochopeni toho, o cem tato serie vlastne je - kvalite provedeni nepridava ani to, ze rok vydani 2001 je dokonce pro legendarnim tretim dilu serie, ktery dal latku extreme vysoko!

    Jednak teda grafika je odporna a to i na pomery Playstation 2 - to by snad Dreamcast mel lepsi, dokonce si umim predstavit spolupraci s 2D sprity lepe vypadajici hry na Playstation 1. Ale hlavne je vsudypritomny loading - na PC s rychlym harddiskem to tolik zase nevadilo, ze se loadovalo pri otevreni mesta, udalosti nebo pred bitvou - s pomalou DVD mechanikou je to naproste utrpneni - a hra to dava otevrene najevo tim, ze se v dolnim levem rozku vzdycky na chvili objevi loadovaci progress bar.

    Ja teda mel tenkrat PC s 32 MB RAM a uznavam, ze je to nefer srovnani - ale ciste technicky bych dal na podobnem HW (tedy Playstation 2) prednost porad 2D grafice.

    No hra je pomala sama o sobe, na vsechna menu se ceka, utoky nepratel a jejich pohyb je nesmyslne zpomaleny, vyber panacku k nakupu jakbysmet. V podstate jedine, co ocenuji jako inovaci je odstraneni omezeni chozeni po mape. Muzeme chodit, jak se nam raci, jenom proste pri pohybu ubyva cas (mise maji omezeny pocet dnu na splneni) a potkavame v jakoby realnem case oponenty ve forme hrdinu i beznych bestii.

    Uplne seriozne - v podobnem roce vysly HOMAM 1 a 2 na GameBoy Color, ktere jsou sice trochu omezene co do pestrosti palety moznosti, ale asi tak stokrat hratelnejsi, nez tenhle hnuj pro Playstation 2! O hre jsem nemel ani tuseni a zvedavost mi nedala - no tu hodinu stahovani a hrani mi uz nikdo nikdy nevrati a vam doporucuji to same!

    Heroes of Might and Magic (2000) - MobyGames
    https://www.mobygames.com/game/75516/heroes-of-might-and-magic/
    Heroes of Might and Magic II (2000) - MobyGames
    https://www.mobygames.com/game/9888/heroes-of-might-and-magic-ii/
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    KULHY: v pohode, beru rozdilny nazor, ja uz k tomu nemam co bych vic dodal. Proste to neni top hra, ale pro vernyho fanouska je to docela prijemna zabava, hrat zase jednou za Conrada, i kdyz coby mladika, ktery cerstve narukoval do G.B.I.
    KULHY
    KULHY --- ---
    DRAGON: Jo, chtěl jsem si trochu zaprudit a být „vipnej“. :) Ta hra zjevbně dělá celkem slušnou ostudu původní legendě, která byla ve své době nadstandardní v celém svém řezu. Tak jsem chtěl varovat ostatní, kdo by snad po tvém příspěvku mohli začít uvažovat o hazardu s nákupem — nic ve zlém. Jak píše TOM_HOST, je v pořádku si dělat vlastní názor, ale tady se nabízí, uznat ten součet negativních recenzí jako varovný. Dá se předpokládat, že alespoň někteří recenzenti jsou také fanoušky a pokud by vložené odkazy na původní hru vyvážily negativa, tak by se objevila alespoň nějaká trochu přívětivá recenze.
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    DRAGON: No to mu mozna trosicku krivdis ale to je dobou no … na recenze dneska strasne kazdy da nez by si to zahral a je pravda ze ani ja jsem necetl nebo neslysel jedinou pozitivni … a modrak ktery si vzdycky najde nejake plus na to chlusta jak na nic jineho :))

    A navic uz mame vek a min casu nez hrat vsechno a delat si vlastni obrazek zejo … takze kdyz vsude pisou je to napicu tak to preskocim a jdu hrat neco jineho :) ale taky hraju plno picovin
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    KULHY: podivovat se netreba, nekdy se zkratka stane, ze remake neodpovida dnesnim standardum, ale pro hardkor fanouska je tam nejaka pridana hodnota. V tomto pripade napriklad design level nekterych urovni, ktere jakoby vypadly z oka puvodni hre. Take je tam moc pekna hudba od puvodniho skladatele R. Gesquy. A pribeh s morphy je vzdycky prima, navazuje (i prestoze je to prequel) na puvodni myslenku. Ale chapu, chtel jsi jen zaprudit, na to mas jiste pravo :)
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    DEEFHA: No to je ostuda! :-) Mám všechny na GOG wink, wink.
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    VOZKA: Protože u článku s takovým halo bych čekal "ofiko" vyřazené lvl, či něco podobného, ne clickbait na vlně edice HL k 25. výročí.
    KLEINZACH
    KLEINZACH --- ---
    VOZKA: to jak jsou tam "hratky s prostorem" - to je jednicka, ze? to bylo naprosto bozi
    KULHY
    KULHY --- ---
    DRAGON: To nepopiram a jen se subjektivne divim.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    KULHY: to je hodne subjektivni vec. Tim spis pro velkyho fanouska puvodni verze.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    A byla v priprave verze pro Dreamcast! Dtto System Shock 2. Prej.
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    VOZKA: Pamatuju si nadšené recenze.
    A snad jsem se pokoušel rozjet demo. Marně.
    A pak mě chytla spíš (J)RPG. (A ani těch jsem (ne) dohrál nějaké závratné množství.)
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    DEEFHA:
    SPIKE411: Jakože jste nehráli starýho Thiefa? Velmi doporučuju! Já to taky nehrál když to vyšlo, dostal jsem se k tomu až před pár lety a je to naprosto hratelný i dneska. Skvělej level design, hratelnost, výborný ambientní zvuky, dobrý ovládání. Thief 1 je i hodně různorodej, vývojáři se při jeho tvorbě ještě trochu hledali, takže to není jen o vloupáních a krádežích. Dvojka je v tomhle ohledu přímočařejší, takže ani nelze říct jaký díl je lepší, preference se různí. Já mám jedničku radši, je tam legendární psychedelický level The Sword a pár skvělých hororových levelů.

    V době kdy to vyšlo to byla docela revoluce a mě to i dvacet let po vydání fakt oslovilo, byl to jeden z těch víc zapamatovatelnejch herních zážitků.
    KULHY
    KULHY --- ---
    DRAGON: Jasny, katdy ma pravo hrat totalni prusvihy. :-)
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    DEEFHA: Dej si prvni level! Ten byl v demoverzi puvodne a dal jsem ho snad 100x.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    KULHY: mne recenze nezajimaj :) ma to zkratka v sobe neco ze staryho Flashe, co me bavi. Atmo tam rozhodne je.
    KULHY
    KULHY --- ---
    DRAGON: Jsi vypil nějaký omamný čaj "Zasněžená vánoční nostalgie z devadesátek". Pravda, nemám osobní zkušenost, ale co jsem koukal na recenze, gamplay videa a poslouchal podcasty, tak je to jedno velký mrzení.

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam