• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PIKO23Hudební zákulisí (historky,zajímavosti,kultovní fotky a fórky z hudebního prostředí)
    PIKO23
    PIKO23 --- ---
    HISTORIE:
    Robert Plant se svou modrookou kolií Strider. V roce 1970 napsal společně s Pagem píseň Bron-Y-Aur Stomp jenž pojednává o společené procházce po lesích.



    PIKO23
    PIKO23 --- ---
    PAYAMAN: jistěže slyšel :) tady jde především o to že mam The Doors mezi několika málo kapelama jenž považuju ve svym životě za nejpodstatnější, kdybych se s kýmkoliv z nich potkal tak mu začnu kouřit péro!
    PAYAMAN
    PAYAMAN --- ---
    PIKO23: si asi nikdy neslyšel komplikovanější hudbu, Doors jsou v podstatě obyčejné blues, hlavně pozdější alba
    PIKO23
    PIKO23 --- ---
    HISTORKA:
    Pink Floyd nikdy nepatřili mezi ty kapely jenž si potrpí na všemožné excesy a potyčky s fanoušky, jak při vystupování tak během cestování (netvrdím že mezi členy nedocházelo ke konfliktům). Právě na celé této události je zřetelně vidět obrovský rozdíl mezi přístupy jednotlivých muzikantů.

    K incidentu došlo na závěru turné k desce Animals, 6. července 1977 v Montrealu. Situace mezi členy byla tou dobou velmi vypjatá a Watersova frustrace toho dne dostoupila vrcholu. Celý koncert neurvale pokřikoval na fanoušky, ať jsou zticha, že spousta lidí chce poslouchat hudbu, ne jejich řev. Někteří poslechli, jiní naopak svůj nesouhlas dávali najevo ještě větším řevem a pískotem. Vše začalo gradovat tím, když se jeden z fanoušků začal natahovat přes hrazení oddělující pódium od publika. To už Roger už nevydýchal a zblízka fanouškovi plivnul do tváře.

    Později se Waters vyjádřil v tom smyslu, že i jeho samotného vlastní chování šokovalo a že se ještě během koncertu dotyčnému snažil omluvit. V kontextu celého večera nicméně omluvy vyzněly poněkud nevěrohodně. Právě tehdy si prý Rogers uvědomil, jak moc se proměnil vztah mezi ním a publikem… a poprvé si začal zahrávat s myšlenkou postavit na pódiu zeď. K realizaci jeho nápadu došlo o tři roky později, na turné k megaopusu The Wall.

    Pokud byste se chtěli o průběhu koncertu dočíst víc tak zde je report v angličtině.
    (http://www.brain-damage.co.uk/...rts/pink-floyd-olympic-stadium-montreal-canada-july-6th-1977-2.html )

    PIKO23
    PIKO23 --- ---
    PAYAMAN: Je pravda že se nejedná o nic neobvyklého, já to hodnotím dle sebe jelikož si nedokážu představit že bych měl hrát jednou rukou nějakou melodii a druhou zároveň držet rytmus. Učím se na baskytaru a kolikrát mě dokáže rozhodit nějaká "zběsilá" kytarová či klávesová vařba natolik že upustím od rytmu a mám tendenci se ji pokoušet kopírovat. A hlavně spousta Rayových partů mi přijde tak komplikovaná že to ve mě budí velkej respekt.
    Jo a nechci nějak prudit, ale prosím vás pro příště dávejte odkazy na video do () ať se tu nezobrazuje náhled. Jinak jsem rád za vaši spoluúčast na tomto škváru :D
    PAYAMAN
    PAYAMAN --- ---
    PAYAMAN: u nás třeba Lešek Semelka v Blue effectu

    Modrý Efekt | Blue Effect - Rajky - Live, 1978 (Remastered)
    https://www.youtube.com/watch?v=J2uWQB9qVrc
    PAYAMAN
    PAYAMAN --- ---
    PIKO23: ono to zas není tak težké...to by měl zvládnout každý klávesák
    PIKO23
    PIKO23 --- ---
    CITÁTY:
    Několik vět od mého oblíbeného muzikanta. Zároveň ho považuji i za fenomenálního basáka, jelikož v ranné tvorbě zvládal během vaření na varhany ještě druhou rukou hrát basovku na "přídavné klávesy".

    "The End bylo původně velice krátké, ale protože jsme museli bát tak dlouho na podiu, zvykli jsme si protahovat skladby způsobem zpočátku nepředstavitelným. Jasně, každý večer jsme byli sjetý. Bylo to skvělý acidový léto a užili jsme si spoustu legrace."
    - Ray Manzarek o létu 1967

    "Raději budu hrát dvaceti milionum feťáků než nějaké pivařské sešlosti."
    - Ray Manzarek, 1971


    PIKO23
    PIKO23 --- ---
    HISTORKA:
    Basák Reggie Worthy vzpomíná na své účinkování v kapele s Ikem a Tinou Turnerovými.

    Skončil jsem střední v New Jersey, sbalil si všechny svoje věci a basu, na střechu auta jsem si přivázal veliký reprobox Marshall (byl pomalu větší než moje maličké auto) a vyrazil do Los Angeles. Chtěl jsem se prosadit. Byl jsem tam asi 6 měsíců, potkával různé lidi, sháněl kšefty, když jsem dostal telefonát, že Ike a Tina hledají basáka. Šel jsem na konkurz, líbil se jim a za dva dny jsme byli na turné! Takhle rychle! Bylo mi 19 nebo 20 a cestoval jsem po Evropě, Austrálii, jižní Americe… Díky nim jsem potkal spoustu skvělých lidí, ale nakonec jsem skončil v roce 1977, těsně před tím, než se celá kapela rozsypala. Tina mi pak později volala a ptala se: „Reggie, nechtěl bys hrát v mé nové kapele?“ Ale já prostě nemohl. Na ten zážitek s Ikem a Tinou jsem byl asi moc mladý, všude okolo bylo spousta drog… Tina tedy nic nebrala, nikdy jsem jí neviděl sjetou, ale s tou scénou, jejíž jsme byli součástí… Prostě jsem od toho chtěl pryč, a proto jsem nevstoupil do její kapely. A kvůli tomu se se mnou do dnešního dne Tina nebaví! Věřil bys tomu? Pořád se na mě zlobí, i po 30, 40 letech! (smích)
    PIKO23
    PIKO23 --- ---
    FÓR:


    PIKO23
    PIKO23 --- ---
    VZPOMÍNKY NA PRVNÍ NÁSTROJ I:
    Ze sérií článku na frontman.cz (hledej pod tagem: První kytara) jsem si vybral moje oblíbené či zajímavé hudebníky. Je toho celkem dost takže očekávejte pokračování.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Charlie Burchill (Simple Minds)
    "Moje nejstarší byla kytara Embassy, kterou jsem získal na základě naspořených kupónů z krabiček cigaret. Máma za ni položila život. Jak si dokážete představit, zněla jako fréza. Moje "vlastní" kytara byla Gibson Flying V."
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Björn Gelotte (In Flames)
    "Moje první kytara byla španělka. Zrovna tenkrát jsem chtěl znít jako Vivian Campbell z Dio a samozřejmě s nylonovými strunami to šlo těžko. Místo trsátek jsem používal mince – bylo mi 11 nebo 12. Tehdy bylo tolik dobrý muziky, a já zjistil, proč nemůžu znít jako Dio."
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Steve Rothery (Marillion)
    "Byla to kopie Stratocastera. Dostal jsem ji v patnácti letech, tedy v roce 1974."
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Rick Parfitt (Status Quo)
    "Moje první kytara byla Framus Sunburst a já nikdy nezapomenu na tu vůni laku, když jsem ji poprvé vyndal z futrálu. Stalo se tak na Vánoce roku 1958. Byl jsem z ní úplně nadšený, protože předtím jsem viděl Cliff Richardse s Hankem (Marvinem), který měl podobnou, akorát od krku jí visely takový bambule…"
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Herman Li (Dragon Force)
    "Stejně jako spousta jiných jsem začínal na nejlevnější Squier – bylo mi šestnáct. Poté, co jsem objevil Satrianiho a Vaie, vyměnil jsem ji za Ibanez, na kterou hraju dosud."
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    J D Cronise (The Sword)
    "Ibanez RG550 v jasně oranžové barvě, bylo mi 13 nebo 14 let. Původně jsem chtěl Les Paul kvůli Jimmy Pageovi, ale ve škole říkali, že stojí za hovno, a tak jsem zvolil Ibanez. Byla v pohodě."
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Mimochodem co byl váš první hudební nástroj?
    Za mě to byl a pořád ještě je Fender Squier Jazz Bass (http://kytary.cz/fender-squier-vintage-modified-jazz-bass-rw-ow/HN142467/) , do nějž jsem se zamiloval během letních prázdnin po 1. ročníku kdy jsem měl kvuli reparátu zaracha. Poté co jsem trávil dny v izolaci opojen travkou jsem po pozornějším poslechu Led Zeppelin učinil rozhodnutí že s tím se chci rozhodně potýkat. Jo a k tomu jsem ještě objevil Iron Butterfly a první dvě alba Deep Purple, což naprosto změnilo můj život.
    PIKO23
    PIKO23 --- ---
    CITÁT:
    "Když to zní dobře, tak to hraj, a když to nezní, tak to nehraj."
    - Ian Hill (Judas Priest)

    PIKO23
    PIKO23 --- ---
    HISTORIE:
    The Clash v Tokiu, 1982.

    PIKO23
    PIKO23 --- ---
    ZAJÍMAVOST:
    Zde je několik alb, jejichž covery byly ve své době shledány jako nevhodné či obscéní. Znáte nějaké další "problémové" kousky a jaký je váš oblíbený?

    BLIND FAITH – Blind Faith (1969)

    Začneme touhle skvělou blues rockovou superkapelou (Steve Winwood, Eric Clapton, Ginger Baker, Ric Grech). Na tehdejší dobu šlo o celkem provokující alegorický výjev rajské zahrady, zejména proto že, místo jablka je použita nějaká vesmírná loď nápadně připomínajicí vibrátor. Navíc vyšlo najevo že dívce na obalu je pouhých 11 let (rodiče s fotografováním souhlasili) a tak album vyšlo v narychlo zhotoveném černobílém obalu s fotografií kapely.
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    SCORPIONS – Virgin Killer (1976)

    Podobné pobouření a to zejména v U.S.A. a Velké Británii způsobila kapela díky obalu na kterém je fotka nahé a svázané velice mladé dívky, jejíž pičku zakrývá pouze rozbité sklo. Proto na pozdější verzi obalu byla pouze fotografie členů kapely. Zpěvák Klaus Meine konstatoval, že když poprvé původní verzi spatřil, byl šokován, ale vzhledem k tlaku ze strany vydavatele byl nucen podniknout kontroverzní krok. Obaly kapely ale byly i nadále upravovány cenzory např. In Trance nebo Lovedrive.
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    NIRVANA – Nevermind (1991)

    Snímek, který Kurta Cobaina napadl vlastně náhodou a jehož pořízení jej tehdy přišlo na "pouhých" 200 provokoval nejen samotným motivem novorozence dychtivě plavajícím za návnadou v podobě dolarové bankovky, ale především tím, že onomu novorozenci je zřetelně vidět pinďour. Obal se stal terčem kritiky a bylo požadováno vytvoření náhradního, což Kurt rezolutně odmítal. Nakonec přistoupil na kompromis a v některých zemích se album prodávalo se samolepkou jenž zakrývalo sojku.
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    JOHN LENNON – Unfinished Music No. 1: Two Virgins (1968)

    I John Lennon si s cenzurou užil své, za časů The Beatles i po jejich rozpadu. Obálku alba, které vytvořil spolu s Yoko Ono, se rozhodl opatřit fotografií, na které jsou oba nazí. Obal okamžitě vyvolal takový skandál, že bylo dokonce soudně nařízeno, aby se album prodávalo výhradně zabalené do neprůhledného papírového sáčku.
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    JIMI HENDRIX – Electric Ladyland (1968)

    Jimi Hendrix vždy rád trochu provokoval a jeho obscénní a sexuální narážky na pódiu byly nepřehlédnutelné. Na obal své desky Electric Ladyland nechal vyfotografovat několik nahých dívek, sedících v hloučku a třímajících v rukou jeho desku. To samozřejmě neuniklo pozornosti cenzorů, jenže na stažení alba již bylo pozdě a cudnější obálka nahradila tu původní až o pár týdnů později. LP s původním obalem se tak stalo cenným sběratelským kouskem.
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    DEAD KENNEDYS – Frankenchrist (1985)

    Ani tahle kapela neměla často u cenzorů zrovna na růžích ustláno a obal alba Frankenchrist s obrazem H. R. Gigera Penis Landscape, zobrazujícím krajinu pinďourů, jim jejich postavení u nich zrovna nevylepšil. Zakázat prodej alba s touto obálkou se jim sice tak úplně nepodařilo, nicméně kapela i vydavatelství díky vleklým soudním sporům doznali značné ekonomické ztráty. Ve svých začátcích měla kapela i velké problémy kvůli svému názvu, ale jak se to řešilo si už nepamatuju, jen tuším že museli vystupovat pod jiným názvem.
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Říkal jsem si s čím by musel přijít člověk v současnosti, kdy už jsme mohli vidět na obalech ledacos (stačí si letmo vybavit desky našich oblíbenců :DD), aby udělal pořádnej rozruch, no a dospěl jsem k závěru že starý dobrý pedo ala Virgin Killer provokuje víc než mačeta v kundě.

    PIKO23
    PIKO23 --- ---
    DOKUMENT: Heavy Metal in Baghdad
    Mnozí z vás ho už asi viděli ale stojí za zmínku. Dokument sleduje Iráckou heavy metalovou kapelu Acrassicauda od pádu Saddáma Husajna v roce 2003 do roku 2010.
    http://www.vice.com/cs/video/heavy-metal-v-bagdadu-cast-1
    PIKO23
    PIKO23 --- ---
    HISTORIE:
    ... a chlastal, strašně chlastááááál!
    Keith Richards, Tina Turner a David Bowie v roce 1983.

    PIKO23
    PIKO23 --- ---
    HISTORIE:
    Jimi Hendrix dává fotbálek s Bobem Marleyem.


    PIKO23
    PIKO23 --- ---
    RÁDOBY ZAJÍMAVOST:
    Tak si to pojďme rozebrat....

    PIKO23
    PIKO23 --- ---
    PIKO23:
    FÓR:
    Po kompilaci kytaristů hrajících na slimejše jsem někde našel basáky hrající na čokly, akorát jsem to scuknul na jeden obrázek abych tu nezasíral tuto jinak velice odbornou stránku :DD
    Mimochodem představte si ten cumshot kterej by poslal ten pejsek kterýmu by na rtěnku brnkal Harris :D


    PIKO23
    PIKO23 --- ---
    CITÁT:
    "Humor - to je to co nás odlišuje od zbytku hardcoreový a thrashový scény. Stačí když se podíváte na fotky všech těch hardcoreových kapel - stojí tam, jako kdyby měli v prdeli zaražený tága!"
    - Scott Ian (Anthrax, S.O.D. , The Damned Things)

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam