• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FORELLISilniční cyklistika - "špatným dnem šetříte síly"
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    Vůbec se jim nechce to stáhnout. Zabrat, peloton!
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    VOTA: Dobrá poznámka, už se to tady vlastně i řešilo. Návrat ke kořenům čistě vytrvalostního závodu by mohl být krásnej, ale obtížně v přenosech prezentovatelnej. Jednoduše už by na to tolik lidí nekoukalo, protože by to byla nuda.
    VOTA
    VOTA --- ---
    Nekamenujte mne za ten názor, je to spíš podnět k diskuzi. Ale myslím, že vítězství v etapě je příliš prestižní. Možná, že až moc. Mně by se líbilo, kdyby více jezdců bojovalo o celkové pořadí.
    Jak se tu probíralo před pár týdny, prostě přijet na tour, porvat se o pár etap na rovině a pak se na to vyfláknout, tomu také příliš nesvědčí.
    Kdyby bylo více jezdců motivováno jet na celkové, pak by to nebyla v těch závěrech taková tlačenice. Dá se snad i snad říct, že tam může jít o život. Se tam řítí vlaky jezdců sedmdesát, na motorce už máš spešl hadry. A tady tendle tesil?
    Kolik těch jezdců na to celkové tam je? Dvacet? Z toho obrovského množství je to málo na můj vkus.

    Na druhou stranu, ten sport se nějak vyvíjí a asi nemá moc smysl jej restriktivně regulovat.

    Ale dalo by se to organizačně zajistit. Na začátek nějaký klasikářský etapy, nějaká ta časovka a pak už kopce. Ony se pěkně rozdaj karty a pak až dát po prvních horách nějaký sprinterský roviny. Ono se to celé uklidní a ti co nemusí, se tam nebudou hnát do sprintu hned na začátku tour.
    CUKI
    CUKI --- ---
    NAKASHI: Já silovej jezdec nikdy nebyl, tohle moc neřeším, ale ty pády v balíku odlišuju od toho co se stalo Calebovi a Sagnovi. Tomu prostě nezamezíš. Těm pádům v balíku by to ale pomohlo, protože by se balík víc rozstříštil. V dnešní digitální době by se to sledovalo snadno.
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    D1RABBIT: Vytrhl jsi to z kontextu. On nijak nebrečel. Prostě současnému pelotonu, kde se v posledních kilometrech pere klidně i 6 týmů o každý flek, přijde, že by se tomuto trendu mělo ze strany UCI trochu pomoct.

    On nebrečí, že je to úzký.
    NAKASHI
    NAKASHI --- ---
    CUKI: to nevim, jak by se dalo hlidat, abys nejezdil v zavesu.a jak by se to okamzite dalo vymahat. nebo bys pak nekoho penalizoval? to si nedovedu moc predstavit.
    tady Jonas ma neco odspurtovano, tak by mohl vysvetlit, jestli by podobnej zakaz nevnesl do tech dojezdu jeste mnohem vetsi chaos.

    ted nekde zminovali, ze je proste tech spurterskejch "kvalitnich" vlaku az moc, kdezto driv tam byly jenom dva max tri tymy, tak to nebyl takovej zmatek. ze driv tam Cipolliniho vlak nasadil tempo, ostatni sotva uviseli, ale melo to tim padem predvidatelnej prubeh.
    CUKI
    CUKI --- ---
    NAKASHI: Ta neutrální zóna je kvůli sprinterům, rozšiřovat ji nemá smysl.
    Prostě je to masovka a balík je cesta jak šetřit síly. Jo, nebylo by špatný, kdyby byl třeba zákaz ježdění v závěsu za teamovým kolegou. Třeba jen na nějaké etapy. Trochu rozbít balík a zároveň to udělat sportovnější a divácky zajímavější.

    Pády k tomu prostě patří. Ty kola jsou díky své aerodynamice a váze velmi těžko ovladatelné, křehké a posed není bezpečný... Tohle půjde pořád dál a dál...
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    NAKASHI: Na to se ale tak nějak dá připravit, ale naprosto chápu i tvůj (Gilbertův) point.
    NAKASHI
    NAKASHI --- ---
    BURKHAR: Gilbert rikal, ze na ten vcerejsi dojezd upozornovali dopredu. poslednich par km z kopecka a navic zatacky, uzka silnice, ze to neni nejlepsi napad.
    NAKASHI
    NAKASHI --- ---
    JONAS3: vidim to podobne.. jinak zminovali ten zamitnuty pozadavek, aby ta neutralni zona byla rozsirena ze 3 km na 5 km (ne ze by to vcera nejak pomohlo).
    jako kdyz si timhle ziskaji vetsi moznost do staveni trati mluvit nejakych par tydnu predem, tak s tim budu ok. otazka je, jak ty jejich pripominky pujde zapracovat. no uvidime.
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    JONAS3: Však já mluvím o věcech jako debilní bariéry, debilní diváci a debilní řidiči motocyklů / aut. Jezdeckou chybu UCI opravdu nevyřeší, ale výše zmíněné by teda měla.

    On ten protest byl prostě spíš kulminací, nemyslím, že by to bylo o individuálních chybách Ewan vs. Sagan, nebo že padl aj Rogla a Pog. To k závodům patří.

    Jde jim IMHO o to, že teď je o hubu jet jenom pro bidony a nutrityčky. Ta doprava kolem celého cirkusu je šílená.

    A nebylo nikde řečeno, že si stěžují na trať jako takovou.
    JONAS3
    JONAS3 --- ---
    BURKHAR: Nechci být úplně za kverulanta. Je super, že se shodli, mají asociaci, co to řeší, že chtějí větší bezpečnost, určitě to není brekot, UCI by se tím měla zabývat. Kde ale nesouhlasím, tak je, kdo ty pády způsobuje. Rozhodně některé pády nezpůsobí jezdci, ale trotlové u cesty, na motorce nebo v doprovodném autě... Občas je to fakt souhra okolností, bidon, díra, prostě externality, se kterými se musí vyrovnat.

    Ale jinak teda na tom kole sedí jezdci a ti dělají chyby, kvůli kterým padají. A tohle by UCI teda mohla řešit, proč. Proč jsou tak nervózní, proč jsou pod takovým tlakem, že ty chyby dělají. Jsou i horší dojezdy v jiných závodech, kde se tohle tak masivně neděje ;)
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    Prostě se jezdci sjednotili a je to protest proti UCI, aby jim udělala lepší podmínky k závodění a zajistila větší bezpečnost. Já to nevnímám jako nějakej brekot, prostě se letos už stalo spousta nehod, který nebyly vůbec zaviněný jezdcema. Za mne OK, tohle musí UCI brát v potaz. Rozhodně je to téma k diskuzi.
    JONAS3
    JONAS3 --- ---
    D1RABBIT: Tak diváky snad nezranili. Ne včera, když nepočítám tu první etapu a kravku s cedulí.

    Bezpečnost jezdců, to jim jde (to improve rider safety). Ale tady teda vidím spíš problém v té nervozitě prvních etap a tlaku z týmů.
    Tohle není o trase. To je čistě věc jezdců a týmů, do jakého jdou rizika a proč se tam všichni tlačí. Takže si myslím, že by měli začít u sebe a říct, ano, etapu chceme, musíme být vidět, ale jen s nějakou mírou rizika. A sponzor by to měl chápat, že lepší jezdec v balíku, co bude vidět až za dvě etapy, než rozmazaný v sanitce. Pokud je nastaven level "za každou cenu, protože Tour", tak to tak bude vypadat i na dálnici.
    Říkal to i Vakoč teď v rozhovoru, jak se nedá nikam dojet přejet, jak museli mít 80 km pozici už před tou bretaňskou zdí... To je na palici.
    JONAS3
    JONAS3 --- ---
    BURKHAR: Zrovna s tím sem jdu

    The riders are standing still to protest after yesterday's crash-filled stage. The CPA rider's association has released a statement before the stage start noting that riders have requested discussions with the UCI and race stakeholders in order to improve rider safety.

    Jestli je to skvělé gesto nevím... Nepřišlo mi to nijak extra brutální, prostě technický dojezd. Takových už bylo a je. Tohle je spíš otázka toho, že je to tak vyšponované. A to není otázka na UCI, ale do týmů a na jezdce...
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    Skvělý gesto, jak teď zastavili peloton.
    BATY
    BATY --- ---
    ATOMIKS: vždyť to mají dobře, cílem projel na 80 místě, ztráta na vítěze etapy "-" = 0

    Caleb cílem vůbec neprojel, tak je na 172 místě a taky ztráta 0, tzn. dostal čas vítěze.
    COWBOY
    COWBOY --- ---
    CUKI: Akorát jsem nepochopil, co tam viděli ti experti.
    CUKI
    CUKI --- ---
    COWBOY: Tak, a dokonce bych to nenazval škrtnutí, když ho začal objíždět zleva byl zprava před koncem jeho zadního kola cca o 10cm. To prostě ustát nemohl.
    ATOMIKS
    ATOMIKS --- ---
    ORPA: zaznamenal jsem to včera na cyclingnews, na letour.fr to tak pořád mají (tam bych čekal nejvíc přesné výsledky)

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam