• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FORELLISilniční cyklistika - "špatným dnem šetříte síly"
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    FORELLI: prave nase cesty.. jezdil jsem tedka v lete ve Chribech a Bilych Karpatech a tam bych si svoje kolo co mam v UK nebral a sel bych do gravelu. ale na to MS v Italii nebo co je bezne na zapade (UK, Holandsko, Spanelsko) je gravel 99% casu silenej overkill ;)
    FORELLI
    FORELLI --- ---
    SUMAC: jak už jsem psal, mně vyhovujou 40 mm, užší už nechci a to právě z důvodu, že tady opravdu nemáme hezké šotolinové cesty ale bohužel je to často dost prasárna.
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    FORELLI: ono uz i na bezne endurance kola co na nem jela druha z MS (Spesl Rubaix) se daji namontovat 35 Vittoria Terrena. Ja mam edunrance kolo a 33mm all season Continentaly a jezdim s tim vsude cely rok snad krome bahna a sutru, i kdyz do bahna by se mi moc nechtelo ani s necim lepsim teda... vyhoda je ze tam muzu dat nejake 27mm na leto a mam z toho solidni rychlou silnicku. kolega vedle me ma to same kolo (stejny ram) ale gravel verzi a nejvetsi rozdil je asi v prevodech, ktere jsou odolnejsi narazum. v terenu mi moc neujede, ale za to na asfaltu je na tom jak fotbalista s kopackama na betonu.

    na jezdeni po centru Anglie kde jsem ted je Endurance idealni (polni cesty, sotolina, rozbity asfalt), zadny tezsi teren tu neni. ale napr kdyz jsem doma na Morave u hor, tak do lesnich cest a ruznych horskych stezek bych spis bral gravela pac tech sutru, jam a bahna je tam o dost vic.
    FORELLI
    FORELLI --- ---
    PLACHOW: já ti řeknu k čemu ho mám já. Gravel mi dává svobodu ve výběru trasy, nemusím se držet furt na silnici a můžu jet kudy chci. Jasně, gravel nikde nevyniká, ale projede takřka vše (záleží na technice jezdce).

    Můžeš namítnout – nahoď si na silničku širší gumy a je to. No, to není úplně řešení, jezdím čtyřicítky a do užších bych fakt nešel. Mám vyzkoušeno a rozdíl mezi 35 a 40 je mimo silnici znát. Čtyřicítky na většinu silniček fakt nedáš (nijak jsem to nehledal). Mám Canyona Graila s "dvouplošníkem" a i to je mimo silnici při vrchním úchopu znát.

    Pro mě je gravel opravdu nejlepší kolo, jaký jsem kdy měl. Jak to mají ostatní je mi jedno, já jezdím na kole fakt už jen pro radost bez rychlostních ambicí.

    Do toho mi právě úplně nezapadá koncept závodění na gravelu, což je můj osobní pohled na věc, ale ať si každej dělá co chce, jestli na tom chce závodit, proč ne.
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    JAZ: tak to Tadej nikdy nebude moct vyhrát :(
    JAZ
    JAZ --- ---
    BATY: pak chybí už jen minimální délka a hustota knírku ;)
    PLACHOW
    PLACHOW --- ---
    JAZ: Říkám to furt, teda spíše neustále se táži "k čemu, mimo marketingu jsou gravely?" Zodpovězeno v odkazu...
    FORELLI
    FORELLI --- ---
    MAESTRO_007: naprostej souhlas
    BATY
    BATY --- ---
    JAZ: Musí se udělat nějaký striktní pravidla, délky, úhly rámu, gumy 42+ atd. Jinak to nejde!!!1
    Brašnička na rámové trubce, self supported...
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    MAESTRO_007: jo je to jako nutit a chtit po nejaky Skode Superb Combi, coz je uzasny universalni auto pro celou rodinu na cestovani kolem Evropy, aby s nim nekdo zavodil pul dne na Le Mans a pak sjel do terenu a dojel zbytek na tratich Pariz Dakar. udelat se to da ale nebude to moc bavit ani zavodniky ani divaky, krom samozrejme vyhledu na scenerii kolem trati a popularizace kombiku pro vresejnost.
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    gravel je oproti silničce moc pomalý a oproti horáku zas v terénu špatně ovladatelný. Celkově na závodění nesmysl .)

    Je to, ale super kolo univerzální a závody se jezdí na všem na čem se jezdit dá. Pro popularizaci cyklistiky dobrá věc.

    Pěkné to řekl H. Fojtik na MČR gravel. Podle mě se má na gravelu hlavně jezdit a ne závodit.
    JAZ
    JAZ --- ---
    SUMAC: jeste bych k tomu mokrejsimu pocasi doplnil par schodu a umelych prekazek, a kruh se nam hezky uzavre :)
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    JAZ: jo u zen to bylo to same, druha v sobotu dojela na silnicnim endurance kole s plastema co pouzivam na zimu. na toto jezdeni po stezkach a asfaltu kolem mest a za pekneho pocasi i na nejvyssi urovni silnicka a trochu sirci plaste uplne staci. Gravel se vyplati asi do horskych stezek a kdyz je o dost horsi pocasi. uvidime s cim prijde UCI za rok. Mohli by to soupnpout nekam do Rakouska do Alp a posunout to do mokrejsiho pocasi.
    PAN_SPRCHA
    PAN_SPRCHA --- ---
    D1RABBIT: si holt koupí větší skříň ať se jí tam ty duhový dresy vejdou jo.....

    Každopádně jde do Ineosu, tak ty duhy bude mít obrandovaný
    VITI
    VITI --- ---
    JAZ: stejne jako ted na Tour de Brdy :-) ... az se pojede terenem, tak daji kluci jiny kola.
    JAZ
    JAZ --- ---
    Gravel marketéry čeká těžká zima, stupně vítězů MS výhradně čistokrevné silničky na Dura Ace, s jediným rozdílem v trochu širších pláštích :) https://www.bikeradar.com/features/pro-bike/gianni-vermeersch-canyon-ultimate-cfr-2022-gravel-world-championships/
    PAN_SPRCHA
    PAN_SPRCHA --- ---
    DUKED: stejně to má zvláštní výsledky...... že zrovna paradoxně Mattieho domestik ujede právě jemu.
    JONAS3
    JONAS3 --- ---
    RICK: Čoveče takhle to nejde :D Sosenku máš kde... Ono teda se v tom vyznat, jak se to různě rušilo po změnách pravidel!
    HUGH_BOYLAN
    HUGH_BOYLAN --- ---
    Neuvěřitelné! A samozřejmě definující.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam