• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    4PTODnes jsem viděl veterána a pořídil foto
    KROJC
    KROJC --- ---
    Teče dovnitř kolem dveří a je něco s regulací zdvihu. Ale jako taxík do hospody dobrý.

    PREDSEDA
    PREDSEDA --- ---
    Uznávám, je to 81-71. Budapešťské EČS (nebo jak se tam tedy označují) jsou nejlíp vidět tady https://www.youtube.com/watch?v=lnVGIcFXsA4 a průchozí vozy jsou skutečně vzpomínka na vždy dva a dva prdelí k sobě. Zvenčí ale od 81-71 na té první fotce rozeznat nejdou, snad jen podle té indikace dvěří a asi by tam byly vidět jedny boční dveře do kabiny.
    GECKO
    GECKO --- ---
    PREDSEDA: O fotku dříve https://www.metroweb.cz/metro/Ecs/10332%20E040%20HA2SK%2094-95.jpg je to vidět i líp... a na týhle fotce https://www.metroweb.cz/metro/Ecs/P4090197.JPG je imho vidět jak to vypadalo ze salonu, pokud následující vagon byl stanovištěm strojvůdce k tobě...
    GECKO
    GECKO --- ---
    PREDSEDA: Mimochodem, hned první fotka, vůz vpravo, co je vidět jen částečně. Má pod oknem zaslepený světlomet. A za čelním oknem je zřetelně vidět přepážka oddělující stanoviště strojvůdce od salonu. Je to tedy vůz se stanovištěm, který ale vzhledem k absenci světel jezdil jako vložený.

    Na poslední fotce opět vůz vpravo. Je vidět, že vpravo (tedy na levé straně ve směru jízdy) jsou dveře do kabiny strojvůdce a opět zaslepená světla (i když vzhledem ke kvalitě skenu a kompresi obrázku to je špatně zřetelné. I tam ale zbytky přepážky kabiny asi viditelný jsou.
    PREDSEDA
    PREDSEDA --- ---
    Dobře, přestanem se dohadovat. Tahle fotka ukazuje, že pravdu máš ty. https://www.metroweb.cz/metro/Ecs/12121a.jpg
    GECKO
    GECKO --- ---
    PREDSEDA: I podle informací zde https://www.metroweb.cz/metro/Ecs/Ecs.htm tomu tak nebylo. Ale ta vzpomínka mohla vzniknout tak, že v soupravě musel být minimálně jeden krajní vagon řazen opačně (stanoviště musí být na konci) a tím pádem samozřejmě byly minimálně dva vagony "zádama" k sobě, takže si z jednoho viděl hned do druhýho. Viz fotky na výše uvedeném URL.

    PREDSEDA: No, toje zase klasika, když se ti to nehodí, tak zpochybnit WiKi, protože napsat může kdekdo kdeco... ale i jiný zdroje to uvádí stejně. Ty fotky toho moc nedokládají, vozy jsou už částečně odstrojený tak z toho moc usuzovat nejde.
    PREDSEDA
    PREDSEDA --- ---
    Kecám, v roce 1997 to fotil. 2004 jsem to jenom skenoval.
    PREDSEDA
    PREDSEDA --- ---
    GECKO: No tak neber wikipedii jako stopro zdroj informací. Podívej, tohle jsou fotky, který dělal kamarád v roce 2004, když se EČS likvidovaly a myslím že mluví za vše.

    Ono je to totiž tak,že každý vůz EČS měl přípravu na kontroler, který se tam dal domontovat a vůz pak mohl být samostatně řiditelný. Neznamená to ale, že každý vůz měl stabilně kabinu!

    Pražské EČS měly ty staré interiéry. To co je na fotkách z Budapešti vypadá skutečně jako 81-71 a nejspíš to tak je. Jenom v tom ruském filmu to bylo jinak a ten samozřejmě taky není možné brát jako zaručený zdroj informací, protože tam jezdí oba typy souprav a záběry budou asi smíchané jak to filmařům zrovna vyšlo a nenamáhali se nad tím přemýšlet.

    GECKO
    GECKO --- ---
    PREDSEDA: Hele EČS dojezdily v provozu na C před 25 lety. Jako nechci se do krve hádat, ale WiKi https://cs.wikipedia.org/wiki/Souprava_metra_E%C4%8Ds říká, že nebyly rozlišené řídící a vložené vozy. 81-71 už ano...
    PREDSEDA
    PREDSEDA --- ---
    GECKO: Dobře, uznávám. Ale v Praze na céčku rozhodně jezdily v EČS soupravách průchozí vozy bez kabin.
    GECKO
    GECKO --- ---
    PREDSEDA: Tak jednak EČS je označení pro specifický typ určený pro Prahu (proto ČS) takže už jen proto to v Budapešti nebude EČS. Pak na první pohled interiér, zářivky (starší typ měl kulatý světla se žárovkama) a boky sedaček, EČS neměla na straně tenkou desku šikmo seříznutou ale tlustou, s vykrojením do oblouku a měly jinak udělaný madla viz https://cs.wikipedia.org/wiki/Souprava_metra_E%C4%8Ds#/media/Soubor:ECS_1083_f.JPG EČS navíc zdá se neměly na vnějším boku světelnou indikaci polohy dveří a tady na fotce vidět je. A hlavně, starší soupravy byly sestavované jen z vagonů s budkou strojvedoucího. Nebyly vložený vozy bez stanoviště. A na tý fotce zevnitř je vidět, že následující vagon je průchozí na obou koncích, takže to bude 81-71 v modifikaci pro Maďarsko.
    PREDSEDA
    PREDSEDA --- ---
    GECKO: Hele, taky jsem si to myslel, podle vnitřku (hlavně zářivky na stropě a tak), ale v tom ruským filmu je to EČS a vnitřek vypadá takhle. Takže když nevidím čumák, nemám se čeho chytit.
    GECKO
    GECKO --- ---
    PREDSEDA: IMHO tohle není EČS ale 81-71
    CADDY
    CADDY --- ---
    PREDSEDA: ja uz to smazl, mi pak doslo, ze to je neco jineho nez Metro 2033 a nasel to taky :) To by mi asi zfilmovany neuniklo :) (ale bylo by to dobry!)

    TOhle taky muze byt zajimavy :-D
    PREDSEDA
    PREDSEDA --- ---
    CADDY: Zrovna jsem koukal na ruskej katastrofák "Metro" z roku 2013, tam takovýhle EČSko havaruje. Docela zajímavej film.
    CADDY
    CADDY --- ---
    opno i to metro bylo takovy veteran...i s patinou :) Je to takove retro pro nas, melo to jiste kouzlo....


    CADDY
    CADDY --- ---
    taky me tam prekvapily...ale v Madarsku halt asi chteji nechat tehdejsi casy ocividne i vseobecne...

    VACA
    VACA --- ---
    PREDSEDA: Tim bych se snad chtel i svezt, tim naftovym pro tu nostalgii:D

    Jako malej smrad jsem je vlastne nemel moc rad, nezapomenu jak to pri ceste na strahov rvalo, prevodovka chrastila, vsechno v tom vrzalo a skripalo, a celkove to bylo hrozne hlucny a takovy hruby, “neotesany”
    A ty dvere, co se kratkym syknutim agresivne rozletely a pak stejne agresivne rychle zase zavrely, z tech jsem mel i celkem strach:D
    Ale tyhle maj uz koukam modernejsi dvere misto teh starejch schrnovacek..
    PREDSEDA
    PREDSEDA --- ---
    Včera v Budapešti v běžném provozu. Hlavně ten naftovej teda docela překvápko, protože Ikarus vyrobil poslední dvěstěosmdesátku před 20 lety a v roce 2007 zkrachoval.

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam