• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ISLINGTONOzvěny Velké Písně - Letní Kempy 2016
    ISLINGTON
    ISLINGTON --- ---
    Abychom zodpověděli pár otázek, co se rojí:

    1) Vrchovina má asi tolik obyvatel, kolik má Skotsko a Irsko dohromady v 10.-11. stol. n.l. Počty obyvatel jsou poměrně vyrovnané a v každém se bavíme o několika tisících - nicméně, započítáni jsou i starci a děti, takže pokud se budeme bavit o vojsku, která by laird dokázal povolat, pokud by šel do totální války, bavili bychom se o několika stovkách.

    2) Vrchovina je svou kulturou a vyspělostí někdy v období Starověku, i když snad pokročilejšího.

    3) Vrchované by rádi jezdili na koních, ale mají pouze své poníky, nesetkali se s plnokrevníky a nemají jak tedy zapojit do bitev nějakou rozsáhlejší jízdu. Pěchota naprosto tvoří 90 procent všech případných armád.

    4) Co dělá Arnoch když kolem nejsou Etrurové ani Sakhullové? Mlátí Etrury a Sakhully. Jejich panství je totiž nejblíže ostrovům Etrurů a ty tu a tam podnikají i v dobách klidu nájezdy na Vrchovinu - pobrat pár ovcí, vypálit jednu dvě vísky a zdrhnout. A toho Arnoch nadšeně využívá.

    5) Vrchované nemají žádné "Mare nostrum" a Modré krásy se stále bojí. Proto nikdy nevyjeli na Etruských lodích na otevřené moře. Plavit se na svých bárkách po pobřeží je v pořádku, pokud se tedy nebojíte, že vám Morrigu poplete z vrtochu cestu. Navíc, mnohem obratnější námořníci, Etrurové své lodě vždy dobře chránili a pokud nastal problém, stále přítomná posádka nemilosrdně odrazila od břehů. Pokud někdy někde zůstala přeci jen nechráněná loď (oproti malým bárkám Vrchoviny doslova monstrum, ještě to má na přídích nějaké hlavy oblud, no fuj), Vrchované ji v bojovém opojení a za zpěvu druidů obětovali sídhe a spálili ji, jako projev díků, že bitvu přežili.

    6) Je v pořádku, že se v pohraničí jednotlivých panství vedou boje a šarvátky, často je to i "zkouška dospělosti" - přeběhnout hranici, ukrást krávu a zdrhnout zpátky. Občas, pravda, jsou z toho nějaké šrámy, modřiny či zranění... A ano, občas někdo umře. Z toho je potom VELKÝ průšvih a může to mít za následek nějakou krevní mstu - byla prolita krev, takže je to špatné.

    7) Vrchované začínají užívat trojpolního systému.

    8) Měna a směna. Jedná se o klasický "barter", tedy směnný obchod. Kurz vždy určují jednotlivý prodávající.

    9) Connavarova sláva - je pravdou, že ačkoliv uplynulo jen dvacet let, tak Connavar je legendou. Ano. Je to proto, že v době nájezdníků byl opravdu velmi akční, kráčel se sídhe a "bez vší pochybnosti" skrze něj zněla Velká Píseň. Proto je tak legendární (jistý Šedý Strážce byl taky legendární velmi rychle :))

    10) Ačkoliv Kruhy kamenů jednotlivých panství údajně mohou nejmocnějším druidům sloužit jako prostředek cestování, není to Hvězdná brána a obyčejně cesty do dalších panství trvají v řádu týdnů.

    Huh, snad to zase ulehčí to, že to nebudeme tolik muset řešit na kempech...
    A snad to púomůže .)
    JANSTA
    JANSTA --- ---
    ISLINGTON: That is the Arnoch way.
    -Náhodný mentálně chorý Fearnmoořan-
    ISLINGTON
    ISLINGTON --- ---
    SERPENT: Někteří ze Sklaire si - ehm, myslí, že rána té jejich šermířky byla rychlejší, než toho Fearnmořana. A že to Cúlain udělal ze zlosti, jelikož sklairská šampionska vyřadila jejich šermíře. :)
    ISLINGTON
    ISLINGTON --- ---
    SERPENT: pardon, druhý běh má být během královským. Takže ano, Fearnmoore vyhrál oba běhy.
    RAHUF
    RAHUF --- ---
    GRAYKNIGHT: běžec z Týry by závod vyhrál nebýt toho, že hned za druhou zatáčkou uviděl v dálce mimo trať zemljak. jak pak zjistil po bližším ohledání, nebyl to zemljak, ale kámen, takže mu oběd zabral o něco více času, než čekal.
    GRAYKNIGHT
    GRAYKNIGHT --- ---
    SERPENT: Tipoval bych, že druhá zmínka o sprintu je fskutečnosti o Dlouhém běhu. Jen je to prostě jak říká Eliška; Fearnmoor byl prostě takový tvrďák, že Dlouhý běh celý odsprintoval (proto měl taky takový náskok nad tím Týrou).
    STORMAGEDDON
    STORMAGEDDON --- ---
    AXTHEB: Holt jsme asi sakra dobrý. :D
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SERPENT: zato je tam dvakrát sprint a oba vyhráli Fearnmoorové
    SERPENT
    SERPENT --- ---
    ISLINGTON: Proč je na nás Sklaire naštvané, když jsme ve všem dostali? :´(
    Teda kromě toho, že jsme blbečkové, což my zase jsme.
    A nechybí tam ten nejdůležitější dlouhý běh?

    (Nebo jsem jenom absurdně selhal ve čtení, což nevylučuju :) )
    ISLINGTON
    ISLINGTON --- ---
    Loňský rok na hrách

    "A jak to bylo loni jo, ptáte se?
    No jednoduchý to nebylo.
    V hodu kládu zvítězili dřevorubci z Tyry, když přehodili Arnošského šamipona o délku čepele dýky. Padlo taky pár ran, protože si nikdo nebyl tou přesnou vzdáleností jistej - ale vyhrála to Tyra.
    Ve veršotepectví uznal rozhodčí za vítěze zároveň Ferragh i Sklaire, protože obě básně se mu tuze líbily. Některý teda řikali, že si to Sklaire dost těžce zaplatili, někde bokem, no... Vod tý doby Sklaire i Ferragh nemaj nejlepší vztahy a jsou rozhodnutý letos to jasně vysvětlit druhý straně. Víte co, porážka je porážka - je pitomá, ale co... Ale co s plichtou, že jo?
    Ve sprintu pak zvítězil Liam Fearnmoore, holky jásaly, každá mu kolem krku točila šátky a parádila se před ním...
    V přetahování kládou pak zvítězili taky Fearnmoorové. A proti Arnochu. (Cúlain tehdy vůbec nesoutěžil, ale porotcoval šerm - předtím to vyhrál snad třikrát, takže trofejí měl dost). Takže Arnochové, hádám, celej rok tahaj na provazech krávy, aby to letos Fearnmooru natřeli. Taky se loni porvali, ale víte co - na hrách, kde nejsou rvačky... Jako by ty hry ani nebyly.
    Šarády znovu ovládlo Sklaire. Taky, aby to ty jejich mystici neměli v kapse, že jo... Poražená Tyra to tehdy dost hlasitě připomínala.
    Ve vybíjené po dlouhém střetu vyhrál Ferragh. I když teda, tady se zase říkalo, že jeden nůž nezasáhl, i když to rozhodčí uznal... Ferragh, prostě.
    Cúlain pak soudcoval šerm, jako mistr oboru. Tady jasně vyhrál Fearnmoore. Do posledního kola šli s jednou rychlou šermířkou ze Sklaire. Měli jste vidět, jak Cúlain zuřil, když tahle holka vyřídila v předposledním kole šampiona Arnochu - vyčkávala, uhýbala... a pak ho mečem praštila takovou silou do zbroje, až ten kluk spadnul do bláta. Co - jestli v tom byly kouzla? Tak já nevím, proč by... Ale nakonec teda zvítězil Fearnmoore - byli vážně dobrý oba dva ty šermíři, ale Cúlain jasně řek, že Fearnmoore zvítězil a to je jasná věc. Ta šermířka prý tehdy řekla něco dost naštvanýho, ale fakt je, že rány zasadili oba a ta fearnmoorská byla určitě rychlejší.
    A ve sprintu pak vyhrál běžec z Fearnmooru, měli jste to vidět. Dal druhýmu, běžci z Tyry, hezkej náskok...

    No, takže mládeži, letos jde Fearnmoore obhajovat loňský vítězství.
    A víte jak - kdo loni vyhrál, nemůže soutěžit letos, ale, jestli chce, může porotcovat...
    Ferragh jsou naštvaný na Sklaire, Sklaire zas na Arnoch, Arnoch na Fearnmoorský šermíře, Tyra nemůže ty sklairský vědmáky ani cítit...
    Co, jestli je ve vzduchu cítit napětí?
    To se vsaď, panáčku...
    Přichází čas Her."
    ISLINGTON
    ISLINGTON --- ---
    DEMONIC: Drevorubec ma v zakladu 8 zivotu, s Tuhym korinkem I 10, s Tuhym korinkem II pak 13. Nelze mit 2x schopnost stejneho jmena, pokud doslova neni receno, ze to jde. Snad to pomohlo:)
    DEMONIC
    DEMONIC --- ---
    Omlouvám se za doublepost, ale napadlo mě to až ted. Jestliže dvojka vždy nahrazuje jedničku, znamená to, že drevorubec s druhým tuhym korinkem má 13 životu a ne 15 jak jsem to prvé počítal, že jo?
    DEMONIC
    DEMONIC --- ---
    A když jsme u těch pravidlových dotazů... U dřevorubce se vyskytla zajímavá věc... obě větve mají tuhý kořínek I ale jen jedna má tuhý kořínek II. Chápu to správně, že můžu mít jedničku a dvojku z dvou různých větví?
    ISLINGTON
    ISLINGTON --- ---
    Něco z vyprávění od ohňů Vrchoviny
    Měsíční světlo osvětlovalo úzkou soutěsku. Bylo ticho.
    Hleděli si do očí, vysoká postava v kápi... a bestie.
    "Nemáš tu žádnou moc, ďáble!" vzkřikla postava, štíhlé ruce před tělem zkřížené v ochranném znamení Kříže, který zakazuje a zahání. "Ztrať se! Tak přikazuji a velím, Mocí Tří a Mocí Vrchoviny! Tak se staň!"
    Bylo ticho.
    "Jak si přeješ," pronesla bestie a její slova byla sladší než med... a chladnější než vichry zimy.
    Pak se rozplynula v měsíčním světle.
    Bylo ticho.
    Pak jej přerušily vzlyky postavy v kápi.
    ISLINGTON
    ISLINGTON --- ---
    JEENA: Ten limit je tam proto, aby se léčitel "nepřehltil" hraním různých (i když dle nás zábavných) krátkých nových vztahů. Jak píše DEMONIC, léčit může léčitel pořád. Co se týče zvedání z agonie, 3x za den si léčitel táhne sudby. Pokud již má 3 sudby, tak, pokud vyloženě nechce (např. ho to baví hrát) si další sudbu netahá, ale zvedat z agonie může. Pokud zvedá z agonie postavu opačného pohlaví, pak, pokud má již 3 sudby, pak netáhne "dobrou" sudbu, ale jen tu špatnou.
    DEMONIC
    DEMONIC --- ---
    JEENA: Mám pocit, že tam šlo o zvedání z agónie. A pokud jsem to správně pochopil, pak tuhle špatnou sutbu si taháš i nad limit.
    JEENA
    JEENA --- ---
    ISLINGTON: Zeptám se na léčení; když má léčitel vytažené tři sudby (maximum), tak předpokládám, že už nemůže léčit osobu opačného pohlaví, jelikož by musel tahat další sudbu, ale už má maximum. Je to tak?
    ISLINGTON
    ISLINGTON --- ---
    Vrchované!
    Věříme a jsme si jisti, že naše hra bude o velkých příbězích a nejen o pravidlech.
    Ale přeci jen by vám tenhle odkaz mohl udělat radost.
    Organizátoři si vymiňují právo na změny a to kdykoliv.
    Pro ty, kdož neradi pravidla čtou - nemusíte je číst celé, stačí základní ustanovení a pak vlastní povolání, které plánujete hrát.
    Enjoy!

    PRAVIDLA:
    Pravidla I - Dokumenty Google
    https://docs.google.com/document/d/1WjmEQ6ZbnwXczm7xXd_RuKeJn06SD1j1IRw63mdIQmE/edit?usp=sharing
    ROWENA
    ROWENA --- ---
    Dej se k nám-Asonance
    https://www.youtube.com/watch?v=MQ6iga17HX0


    Kdo se v horách ukrýváš, dej se k nám, dej se k nám,
    kdo se v horách ukrýváš, dej se k nám.
    Projdem zemí křížem kráž,
    v údolích držíme stráž.
    Ty kdo na pravdu se ptáš, dej se k nám, dej se k nám.
    Kdo se v horách ukrýváš, dej se k nám.

    Mac Tyra je mocný klan, dej se k nám, dej se k nám,
    Mac Tyra je mocný klan, dej se k nám.
    Před Etrury svou zem braň,
    přece víš jak držet zbraň.
    Strážcem svobody se staň, dej se k nám, dej se k nám.
    Zrádci budou platit daň, dej se k nám.

    Kam se ukryl nájezdník, dej se k nám, dej se k nám,
    Kam se ukryl nájezdník, dej se k nám.
    Z vojska, které postavil,
    jenom hlouček mužů zbyl.
    Zmizel jak se objevil, dej se k nám, dej se k nám.
    Úhoř do písku se skryl, dej se k nám.

    Moudrý Bódraig je náš král, dej se k nám, dej se k nám,
    Moudrý Bódraig je náš král, dej se k nám.
    Nepřátele k moři hnal,
    dobrou bitvu bojoval.
    Kdo jsi při něm pevně stál, dej se k nám, dej se k nám.
    Ale šelmy slídí dál, dej se k nám.

    Nemáte na to někdo noty, zpěvník nebo něco? Pro případ, že by se našlo dost ambiciózních lidí na ten dvojhlas... :-)
    CATH
    CATH --- ---
    MALAKK: je velmi tajemná, ale že jste to vy, tak vám ji tam přihodíme a jako bonus dostanete i odkazy na melodie písní
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam