QYDO: Tak, jak jsem naznačil, nonstop jam styl mi vyhovuje. Setup se jakoby ustálil na jednoduchým základu:
T1 - Kopáky (Flex Machine) FX1 Kompresor FX2 Filter (možno prohodit)
T2 - Snare, Clap, Hitky, někdy kopáček (Flex Machine)
T3 - Hitky, někdy kopáček či Snare a Clap (to prostě záleží na jamu (Flex Machine)
T4 - Bass, někdy melodky či atmo zvuky (Static Machine)
T5 - Bass, někdy melodky či atmo zvuky (Static Machine)
T6 - zůstává volný pro další nápady, loadované samply z karty či nahrané ze synthů live (Static či Flex)
T7 - zůstává volný pro další nápady, loadované samply z karty či nahrané ze synthů live (Static či Flex)
T8 - Master FX1 Filter FX2 Dark Reverb, ale můžou být efekty různé, ale takto asi nějčastěji, nebojím se to přehodit i během setu
Tracky zapínám a vypínám, většínou si něco vytvořím v deaktivovaným, intuitivně, zefektuju, zprasim, můžu trochu tušit jak to bude znít ale ne vždy že. Když to dotvořím tak postupně přidavám volume a zjíštuju v tu chvíli jestli to vůbec zní OK :-D jsem hodně na tenhle moment překvapení, a baví mě to dost, nechtěl bych hrát nic moc připravenýho. To se týče i MIDI not, žádný nemám předpřipravený.
Když jsme u toho midi, nemám buhvíjak zajímavý setup, to je ještě v procesu, mám k dispozici Microkorg XL (tomu chci posílat midi z Octy na nějaký akordovitý pady) a mám ještě Microbrute a Volca Bass. Ale jelikož jamuju, tak mi bohatě bude stačit když budu sázet noty pro jeden nástroj. Čili můj plán je přědělat Volca Bass aby měl Midi out, a budu Volcou ovládat i Microbrute a mohlo by vzníknout brutální acid kombo s 2 hlasama (a volume knobama u Volky a Brutu určovat co bude vlastně slyšet či ne) + filtráž Volky skrze Brute, jsem na to moc zvědavej. A hlavně na mastění acid sekvencí je Volca top.
Ale zatím jsem neměl většinu setů moc času něco moc tunit na synthech, takže 90% času mastím na Octu, a pokud ne, tak to většinou sklouzne do nudy a slyším to, takže lepší zase skočit prstama na Octu a začít vařit další sekvenci v nějakým volným tracku.
Sety se snažím mít hodně dynamický, není neobvyklý když ze 140Bpm future acidu sklouznu do 5 minut do Trapu či 100Bpm glitche, když vidím že si to dovolit můžu (nehraju vyloženě s žádným systemem, ocitám se na různejch akcích a je to pokaždý trochu jiná výzva)
A k tý dynamice bych hodně chtěl vyzdvihnout filtříček na T8 Master kanálu, protože když si nasázíš trigy do toho masteru, tak sice nepřidáváš žádný zvuky, ale aktivuješ obálku pro ten filter, pak stačí jeden prstík na Scene A či B a druhej prstíček na Cutoff. A můžeš udělat jakoby Sidechain, či agresivní vyhrocený techno stáhnout do deep pobublávání, a nakopnout to kdykoliv zase vracíš Cutoff zpět. No těch možností s filtrem je hafo a tam se fakt dostávám do momentů kdy jsem ještě podobný tracky neslyšel. Je to trochu abstraktní tom mluvit bez nějaký ukázky ve videu a tak, ale snažím se to psát co nejvíc srozumitelně.
Tak a takhle nějak to v kostce je. Samozřejmě že bych mohl jít hloubějc, učit se s tím Arrangerem, udělat z Octy mozek posílající Midi do 3 různých synthů a snažit se mastit jak Minilogue nebo tak něco, ale baví mě ta raw forma a Octatrack obzvlášt má víc těch "stromů" skillu, kterej může mít každej člověk jinak.
Ty by si například podle toho co píšeš to víc využil na to loopování a hrátky se samplama z toho modularu a dokážu si to dost představit. Hlavně filtry, když ti něco nezní dobře, nějakej zvuk z Octy, at loadnutej z karty či zrovna nahranej live, tak jsi to pravděpodobně pořádně nezfiltroval a nemrdnul na to reverbík :-D easy peasy
Jo a jinak pracuju s celýma melodiema co si vyrobím v FL Studiu, ale prasim je k nepoznání, respektive, feeling zůstává, tóny a kompozice se rozm*davaj (většinou první kartou Playback/Note a knobíkama Pitch, Start a Rate) a zní mi to tak dobře.
Ještě mi tak připomnělo, někdy jsem jamoval s kámošem kterej se se mnou snažil hrát na klávesy a stáválo se, že beat z octy zněl dobře, harmonicky (s těma poprasenejma samplama) ale kámoš nemohn najít ty správný tóny a hrát se mnou, protože Pitche byly pokroucený mimo klasickou škálu. Takže můj tón C byl jinej než jeho z kláves.
A nedávno jsem si četl o Goebellsovým ladění 440hz versus 432hz, a došlo mi, že mám ve spoustě tracků vlastně nedefinovaný lazení, právě kvůli hrátkama napřiklad s pitchem (z FLka dostávám samozřejmě nejčastějí 440hz melodky). Tak mě těší že díky tomu se člověk může dostat na nějakou svojí svobodnou škálu (kterou sice nedefinuje bez nějakýho měřáku)