• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KRUPANIVECO - italská nádhera
    ROBOOTEK
    ROBOOTEK --- ---
    nevim jakou planujes vestavbu ale kdybych vzal klasiku postel + kuch. linku atd tak je 500kg na doloznost strasne malo! vem si jen vodu naftu + lidi a uz mas tak 300kg a 200kg vestavba? to tam muzes hodit tak akorat matraci + neco..
    ENDREW
    ENDREW --- ---
    ROBOOTEK: Jo na tohle uz jsem taky myslel, ale zatim jsem nenasel vahu prazdne kastle. Snaha je, aby se to veslo i s vestavbou idealne do 3t. Tu 0.5t uvazuju ze by mohlo stacit na 4lidi+bagaz.
    ROBOOTEK
    ROBOOTEK --- ---
    .. a pak si jeste zvaz to ze kdyz takovou dailynu ponizis tak kolik ti tam zbyde realne kilo na vestavbu.. a pak hlavne kolik budes mit doloznost
    ROBOOTEK
    ROBOOTEK --- ---
    ENDREW: k tomu ti muzu rict jen to ze cesky zastoupeni iveca zrovna k DIY prestavbam moc vstricny neni co se tu tak psalo
    pokud zijes v DE nebo neni pro tebe problem to tam vyridit tak snizeny tonaze zkrz kategorii v DE jde u nas NE!

    Jinej je pripad dealera Iveco kde kdyz si kupujes novy auto tak ti to asi schopny udelat jsou kazdopadne pokud pritahnes neco co je v kategori 3,5<7,5t tak to proste na B papiry nedostanes!!
    ENDREW
    ENDREW --- ---
    ROBOOTEK: Vzdyt o tom pise primo distributor na svych strankach. Ale oni ho asi oficielne neponizujou, spis tim ze prodavaji novy auta tak rovnou zapisou 3.5t do TP a nikdo uz to dale nezkouma...
    Ono v cr toho vubec spoustu nejde, nebo jde jen velmi obtizne. Nejhorsi je ze ve spouste pripadu zasahu do technicaku jde jen o to na jakyho ko*ota clovek narazi. Zatimco v de maji tabulky, kdyz nejsou tabulky je tu tuv. Kolikrat zasnu co maj v technicaku zapsáno.

    //OT
    Naposled jsem resil zapis do technicaku neschvalenejch kol. Koupil jsem auto z De a tam se davali jako vyssi vybava na zakazku vyrabeny hlinikovy kola. Kola byla obuta primo v autosalonu od distributora. Ten si obehal veskery povoleni, zkusky u TUV a vydala se prislusna vyjimka (KB) jejiz cislo je odlity primo viditelne na tech hlinikovejch discich. Po 10 letech provozu prijde cechacek a chce si auto prihlasit v CR a hle. Nejde prihlasit ty hliny i kdyz jsou soucasti vozu odjakziva. Prej na DI potrebuji typove schválení od vyrobce. Jenze kola byla vyrabena na zakazku pro distributora vozu, takze se nikdy naprodavali pod znackou vyrobce. Tudiz vyrobce pouze vyrabel a distributor byl vlastnikem forem, licenci a zajistoval homologaci. Distributor zadne typove schvalovani nepotreboval ani nedelal, protoze kola byla vyrabena na zakazku pouze a jenom na jeden model vozu. Stacilo dat k dispozici vuz s kolama TUVu a oni udelali testy a vydali KBcko na konkretni vybavu vozu. Jenze takovy postup v CZ vubec meexistuje. Takze jezdim na kolach, ktery v technicaku nemam. Vozim v prihradce vytisk protokolu z TUV s prislusnym KB a doufam, ze v pripade nehody a nasledneho reseni mi soud da za pravdu.

    Pocitam teda ze v pripade schvalovani přepisu na obytko, pokud se tu vyskytne problém budu moct vyuzit vyhod DE technicaku. Je mi jasny ze konecny prepis se deje az kdyz je auto hotovy, ale hodlam sve postupy komzultovat s prepisovym stk pripadne s distributorem kvuli povoleni na prestavbu. Takze pokud budou vymejslet picoviny a pozadovat nesmysli auto necham prepsat jeste v DE a dovezu ho uz otypovany.
    ROBOOTEK
    ROBOOTEK --- ---
    ENDREW: v cr to to z C na B neponizis.. u nas jde snizeni jen v ramci kategorie
    ENDREW
    ENDREW --- ---
    RSZ: jj vim. Pocitam ze by nebyl problém to ponizit na 3.5. Kdyby ne, tak se taky nic neděje papiry na to budou. Planuju prepis na spec. Obytny, takze picoviny typu tachografy neresim. Jediny co me napada je omezeni vjezdu a dalnicka. Neco dalsiho co by mohl byt voser?

    Nemam v planu to inzerovany primo kupovat, spis jen tak sonduju co na nem zdejsi bystre oci najdou za mouchy. Nakup planuju spis podzim/zima

    Btw. Tohle pisou na oficialnich strankach prodejce Iveco-hk.cz:
    "Nejvíce poptávanou a také prodávanou řadou dodávek Iveco je právě 5,2 t ponížená na 3,5 t, kdy zákazník ví, že může své vozidlo krátkodobě přetížit a současně má vozidlo, které může používat s řidičským oprávněním kategorie B, bez omezovače rychlosti, bez tachografu nebo mýtného"
    IVECO Daily od 3,5 do 7,2 t | Autorizovaný prodej a servis vozů IVECO | Stratos Auto
    https://iveco-hk.cz/iveco-modelova-rada-3-5-t-7-2-t/
    Trochu me prekvapuhe ze tady verejne nabadaj k obchazeni zakonu.
    RSZ
    RSZ --- ---
    ENDREW: víš že je to pětituna?
    ENDREW
    ENDREW --- ---
    Zatim jsem nasel jen jednu co by odpovidala rozměrově, ale cena pres 20tis.eu me trochu vyrazila dech.
    Ups, bist Du ein Mensch? / Are you a human?
    https://m.mobile.de/lkw-inserat/iveco-daily-kasten-5-20-t-zwillingsbereifung-1hand-korntal-m%C3%BCnchigen/325958968.html?utm_campaign=SocialSharingmWeb&amp;utm_medium=social&amp;amp;utm_source=Whatsapp
    ENDREW
    ENDREW --- ---
    MATROX: 5 gen rikas. Chjo to budu muset navysit rozpocet. Doufal jsem ze 4 gen bude v pohode. I kdyz vzhledove se mi ta 5 libi nejvic. Koukam, ze tech nejdelsich a nejvyssich moc nekoluje. Natoz s druhou radou sedaček.
    RSZ
    RSZ --- ---
    KRUPAN: mně to takhle kolísalo, když byla malá netěsnost v systému, tečka v chladiči.. ale může to být cokoli od netěsného víčka expanzky po hlavu
    ROBOOTEK
    ROBOOTEK --- ---
    KRUPAN: zacal bych u toho termostatu.. muze bejt taky nacaty tesneni pod hlavou
    KRUPAN
    KRUPAN --- ---
    Dotaz - 3 gen, 92kw - nova vodni pumpa, novej chladic, ale kdyz jedu do kopce, tak zacina teplota vylejzat k 90ti, standardne to ma kolem 80ti. Termostat v haji, nebo nejaka jina hovadina?
    MATROX
    MATROX --- ---
    Jen teda Maxíků 5 generace s druhou řadou sedaček je strašně málo, většinou jsou to ty střední :((
    MATROX
    MATROX --- ---
    Z mých zkušeností:

    3 generace je perfektní auto, nejlépe 3.0 100kW popřípadě 2.8 92kW byly nejlepší motory, ale ty auta strašně hnily, ale brutálně, takže v téhle době už jsou všechny, ale opravdu všechny na sračku a dělat do takového auta vestavbu prostě nemá cenu :(

    4 generace se jim opravdu nepovedla a hnije to stejně rychle jak 3, takže určitě nedoporučuji

    5 generace je povedená, tolik to nehnije doporučený motor 3.0 107kW, jen už má odlehčený rám, který rád praská, ale pokud seženeš dobrý kus a nebudeš ho přetěžovat paletami cihel a betonu, což nebudeš protože to bude obytňák, tak určitě nejlepší volba.
    ENDREW
    ENDREW --- ---
    Cau, po minulem vikendu jsem shledal, ze je cas poridit neco vetsiho. Volba je jasna. Nejakou tu dylinu v maxi provedeni a druhou radou sedacek (holt klasika). Nejsem automechanik, abych pod tim furt lezel. Neprcam sekretarku z auto kelly, abych mel dily za hubicku. A nejsem Rokefeller, abych musel s kazdym cintem do autorizovanyho servisu. Jsem pohodolnej fotr, co ma rad jizdni komfort (klima, tempomat, aj vifikundace). Zatím se na poli Ivec rozkoukavam jake jsou vubec moznosti. Je mi jasny, ze muj dotaz bude ze skatulky pravidelne se opakujicich. Neco jsem si tu uz precetl, ale opakovani je matka moudrosti, ze a navic zkusenosti treba pribyli od minuleho dotazu.

    Takze prosim na jakou motorizaci byste se zamerili? Jakou generaci idealne, aby to zas nebylo z doby kameny a rozkvetly jak jarni louka. 3gen ma jeste smysl? Jakou prevodovku brat? Nechci nic tahat, jen rodinu a jeji nemalou vybavu.

    Kdybyste to tu nechteli zasirat prosim o poznatky do posty.

    Díky!
    DRASTICS
    DRASTICS --- ---
    MIC1HAL: ahoj, mohl bych mit. PM

    Cago, uz jsem myslel ze mi Ivety odejdou ze zivota, ale nahodou se mi dostala zadax odtahovka dvojkovy do sparu. Jelikoz je ozobana a musi se sehnat par dilu, chci se zeptat, esli spinacka a zamky dvery a zpetny zrcatka nebudou sedet treba i z trojkovy, ptze dvojkovejch na dily uz skoro nenaleznes. Dix
    MIC1HAL
    MIC1HAL --- ---
    Ahoj, sháním jeden disk na Daily 2, rok 1992, 16ku tuplákový. Bude na rezervu. Kdybyste k němu měl i nějaké pneu 195/75, tak budu rád. Ideál Praha a okolí. Dík
    TUKI
    TUKI --- ---
    KRUPAN: ale určitě to nedělá často, než se to řeže, tak se to nejdříve v té oblasti co bude svářet obrousí a očistí, třeba 1-5cm tam kam bude přivařovat novej plech..až potom vyříznout..takhle se to o hodně hůř dělá..
    RSZ
    RSZ --- ---
    KRUPAN: nenech si to úplně zakydat bitumenem nebo tak něco, lepší řídkej vosk a dělat to kazdej rok, bitumen pak kolikrát loupes ve vrstvách dolů a vidíš, že to ničemu nepomohlo
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam