DANCHEZ: tak já si to svoje taky troufnu nazvat bass music a naučil sem se, že všechno najdu v bankách. samozřejmě to pak ještě trochu dokroutím, aby to sedlo. ale obecně máš jenom pár nejakých - nevim jak to nazvat - skupin zvuků/rastrů/barev (tak jak máš pár základních barev na malování), které se pak až o úroven níž zase dělí podle nejakých pravidel a nuancí a zas o úroven níž a podle této hiearchie je pak snadné dosadit kam, co tam pasuje.
když sme nakousli tu klasiku, tak tam to máš jasné, máš smyčce (housle, violy, cella, kontry), máš dechy (dřeva, žestě), máš struny, klavíry, .... a přes to nejede vlak. stejně tak v elektronice, mám ten pocit, je všechno striktně diktované šířkou a frekvencí pásma, kde zvuk zní + samozřejmě, pokud se budem držet třeba dnb, máš jasně dané nástroje - bicí, basa plus tak ještě dva tři hlavní nástroje (co ti udělají xicht) a třeba vokál. ale připomínám, že čím dál víc si pěstuju k jakékoliv práci takto suchopárný a "profesionální" postoj - což ovšem zase nevylučuje pocity a zapálení pro dílo. jenom to demonstruje to moje pravidlo - odstup a žádné crcání.
ono v elektronice je stěžejní tempo, bicí linka, barva kopáku a snaru (je jedno jestli tam máš clap nebo zvuk rozepínání zipu u kalhot). ale jasně, každý žánr to má jiné. třeba folkový písničkář toto vůbec neřeší, ten to má jasné, kytara a hlas a jestli je stejný jako ostatní (intro sloka refrén outro) nebo jestli si dokáže vybudovat osobitost, to je v něm, to nikdo neokopíruje.