• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KAJJAKUX - User experience design
    VIRUS31
    VIRUS31 --- ---
    Kdo byste se chtěli vzdělat, projedte si Designbetter.co - je to dobrý výchozí bod pro pochopení toho, o čem je design thinking, produktovej design a tím pádem to ux.
    VIRUS31
    VIRUS31 --- ---
    Ux je téma, který se skládá a naplňuje různýma disciplínama. Primárním cílem,aspoň pro mě, je klientovi přinést hodnotu skrz produkt tak, aby dávala smysl v jeho businessu. A to od postavení zadání, které poslouží jako solidní základ k začátku řešení až po doručení produktu, na kterém se dal staví. Protože pracuju jako full-stack designer, začínám svou práci konzultantskou činnosti, ve které se hodně ptám a získávám data pro postavení briefu. Teprve ve chvíli, kdy jsme si s klientem jisti co řešíme - známe person / tg, máme definované user journeys, atd, začíná se stavět koncept a pak přichází na řadu další práce (vývoj, grafika, ..)

    Cokoli se řeší a neví se, pro koho to je a k čemu to má v celém kontextu businessu sloužit, je obyčejné hádání a jedna velká loterie. Bez ověření hypotéz (ať už klienta nebo agentury či jednotlivce) je to střílení do tmy a to je dost dráha sranda.

    V reklamkach byl na tohle strategy planner, kterej se uměl podívat na problém shora a klientovi ho zasadil do kontextu a pomohl mu ho natvarovat.

    Kdybyste se na tohle téma chtěli dozvědět víc, klidně mi napište. Dělám na produktech, který používají mezinárodně statisíce lidi a za jejich vyvojem (nemyslím programování) leží velká data a spousta času v jejich syntéze.

    Ux je víceméně o neustále prováděné business analýze - tedy co a pro koho řešíme, v jakem kontextu, jakým jazykem a jakými prostředky, atp. což bohužel hodně lidi nevnímá a bere za ux jen dráty a za ui tu grafiku.
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    tak to bychom meli, a ted nam VIRUS31: vysvetli jak to delas ty, at taky vidime uhel pohledu nekoho, kdo vypada dle svych prispevku, ze by mohl vedet, jak se to ma delat spravne
    KULHY
    KULHY --- ---
    Já v tom nevidím nic složitého, UX je soubor všech aspektů ovlivňující uživatelskou zkušenost s produktem. Někde v reklamce na to mají specialistu, který to hlídá napříč produkty, ale obecně by se měl UX zabývat každý designér. UX tu bylo vždy before it was cool.
    NASTY
    NASTY --- ---
    Mě žádná z definicí UX nikdy úplně k srdci nepřirostla a duchem se považuji za interakčního designéra. Trh má ale tento pojem rád, a to i v odborných kruzích, proto i já sám sebe pro jednoduchost označuji za UX designéra a když to zrovna dává smysl pak rád vyložím co konkrétně umím a co ne.
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    VIRUS31:

    no pri tvorbe webovych stranek nebo eshopu, pokud to ma mit aspon trochu uroven, musis znat zasady pristupnosti, pouzitelnosti a mit nejake poneti jak se zakaznici na webu chovaji... Tak se to da delat jako bokovka pokud v rozpoctu klienta neni misto zaplatit si cloveka ktery se zivi pouze tim...
    VIRUS31
    VIRUS31 --- ---
    KAJJAK: prosimte vysvetli, co je podle tebe to uxko.. celkem me totiz zajima pojeti nekoho, kdo uxko dela jako bokovku k webdesignu.
    MIKULAS
    MIKULAS --- ---
    KULHY: zakladani dalsiho UX auditka by bylo vazne poruseni UX ;)

    A propos, nejde nekdo na Unihunt?
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    KULHY:

    vylozene se uzivit jen UXkem takovych lidi tu bude minimum... I v CR jich je max 300 celkem co to delaji fulltime... Vesmes to delame jako bokovku u webdesignu jako takoveho bych rekl....
    VIRUS31
    VIRUS31 --- ---
    Povedzte Kefalín, čo vy si predstavujete pod takým slovom UX?
    KULHY
    KULHY --- ---
    A děláte někdo weby v Adobe XD? Případně co používáte a jaká je vaše role?
    NASTY
    NASTY --- ---
    KULHY: Taky myslím, že to sem bez problémů patří.
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    KULHY:

    klidne to hazej sem, v invision ted nejake wireframy komentuju tak se rad priucim...
    KOC256
    KOC256 --- ---
    KULHY:
    a co by mělo být takový typický TOPIC?

    Máme tu hodnocení "kritiku www...":
    [ Kritika WWW - kritika webdesignů a obecně webů, které jste sami vytvořili ]

    Máme tu totop UX auditko. A ani v jednom se to úplně nepřeplňuje...
    KULHY
    KULHY --- ---
    Btw přemýšlím o založení UX/UI Software auditka (Sketch, Adobe XD, InVision Studio, Balsamiq, Axure, Webflow, design v prohlížeči, Illustrator, PS…). Přijde mi, že UX je rozsáhlejší disciplína a moc to sem nezapadá. zajímalo by vás? Dejte třeba paleček nebo názor.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    KULHY:
    webové maily moc neznám, ale na outlooku jsem to takhle měl. Ono vertikální dělení má smysl až od dost velkého monitoru/rozlišení. jinak horizontální je klasika no...
    KULHY
    KULHY --- ---
    KOC256: No ten mi tvrdí, že všichni mají náhledový okno dělený horizontálně a používají Thunderbird. :)

    KAJJAK: Dík – to jsem viděl, ale pro náš specifický český trh dost nepoužitelný. :)
    KOC256
    KOC256 --- ---
    KULHY:
    Tak on možná ten prst se nabízí...
    seznam.cz
    gmail.com
    outlook
    thunderbird
    mobilní...

    když už smíchám hrušky s jabkama :)

    Co ti poslal řešitel/ředitel?
    KULHY
    KULHY --- ---
    Zdar, sháním nějakou obecnou klidně i hodně hrubou statistiku používání emailových klientů v ČR, nenapadá vás, případně nemáte přístup k nějakým číslům, co by jste mohli pustit? Řeším mailing v práci a řititel si tu tahá statistiky z prstu. :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam