• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KAJJAKUX - User experience design
    KULHY
    KULHY --- ---
    CUBICULA: Hele ted uz si bohuzel nevybavim minimum pro registraci, ale rozhodne byla moznost zadat vsechno – tedy adresy a dalsi kontaktni udaje, iča atd
    CUBICULA
    CUBICULA --- ---
    KULHY: registrace ve smyslu username/pass?
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    KULHY:

    ja mam lepsi zkusenosti s jednokrokovou, lidi pak nevyplnuji nesmysly jen proto, aby se treba dostali k zadani slevoveho kodu nebo k cene dopravy...
    KULHY
    KULHY --- ---
    Zdar uxaři,

    registrace zákazníka pro eshop ve více krocích obecně lepší?
    IKA
    IKA --- ---
    VIRUS31, VIRUS31: Netrolím, len ma zaujíma, ako to vnímaš ty.

    Kto je podľa teba v uvedenom príklade s riaditeľom, ktorý nakupuje software pre stovku zamestnancov, zákazník, a kto je užívateľ?
    BOB69
    BOB69 --- ---
    VIRUS31: Však jo, já s Tvým vymezením obsahu pojmů CX a UX naprosto souhlasím, jediné, co se mi nezdá, je zařazovat UX "pod" CX, tak to v mém vidění světa prostě není, v Tvém zřejmě ano a já Ti to neberu, jen s tím zkrátka nesouhlasím, to je celé ;)
    VIRUS31
    VIRUS31 --- ---
    BOB69: priklad.. tohle popisuje touchpointy s nejakou znackou (napr. canyon.com). Tak customer experience se deje naprosto vsude, kde se ji dotykame – tzn prichazime se znackou do styku. At uz to je kontakt moderovany/cileny (nekym od canyon.com) nebo organicky, napr v diskuznich forech, sockach, ...User experience se deje v mistech interakce uzivatele (ve smyslu vedome ovlivnitelne interakce) se znackou jako takovou (nakup, servis, asistence, ..). A tahle user experience, kterou popisuju, uz nesouvisi s produktem, ktery jsem si poridil (jizdnim kolem v tomto pripade) a nejak se mi na nem jezdi – to je uz jina story – ktera zase zapada k cele CX. Ale to prece musite v MSD vedet, ne? : )
    BOB69
    BOB69 --- ---
    VIRUS31: No a teď mi ještě prosím prozraď, kde je na tomhle grafu UX jako podmnožina CX? ;) Ano, ten graf je naprosto v pořádku z pohledu CX, ale vůbec nezachycuje produkt jako takový a tedy ani zážeitek při jeho užití = uživatelský zážitek (UX).
    VIRUS31
    VIRUS31 --- ---
    To jen pro poradek, co to je ta customer experience..
    VIRUS31
    VIRUS31 --- ---
    VIRUS31
    VIRUS31 --- ---
    IKA: tak hodne stesti v dalsim vzdelavani a hlavne "vyzkumu" : ))
    BOB69
    BOB69 --- ---
    Ad debata Customer (a CX) vs. User (a UX), zkuste se prosím mrknout na tohle: https://bit.ly/cx-ux-map (ano, jako každá mapa je to zjednodušení reality, ale právě díky tomu zjednodušení by to mohlo vnést trochu světla do toho, kde je zákazník a marketing a kde je uživatel s produktem a jak kolem nich všichni tancujeme ;)
    IKA
    IKA --- ---
    VIRUS31: Myslím vážne, že nie každý užívateľ je zároveň zákazník (a opačne). A príklad s riaditeľom sa mi zdá dostatočne realistický.
    VIRUS31
    VIRUS31 --- ---
    IKA: to je nejaka forma trollingu nebo to myslis vazne?
    IKA
    IKA --- ---
    VIRUS31: no, keď pán riaditeľ kúpi software pre stovku zamestnancov, tak kto je zákazník a kto je užívateľ?
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    par dalsich clanku jak prejit k Flat 2.0 vice UX privetivym designum

    Flat Design: Its Origins, Its Problems, and Why Flat 2.0 Is Better for Users
    https://www.nngroup.com/articles/flat-design/
    Flat-Design Best Practices
    https://www.nngroup.com/articles/flat-design-best-practices/
    Beyond Blue Links: Making Clickable Elements Recognizable
    https://www.nngroup.com/articles/clickable-elements/
    VIRUS31
    VIRUS31 --- ---
    INF1466: nejdriv si zjisti, co je customer experience a pak hazej cislama.
    INF1466
    INF1466 --- ---
    VIRUS31: takze mas 1000 navstev (useru) z toho si deset neco koupi (customeru) a tech 1000 je podmnozina 10ti jo? :)
    VIRUS31
    VIRUS31 --- ---
    IKA: tak v tom nemate asi uplne jasno.. user experience je podmnozinou customer experience.

    nie každý užívateľ je zároveň zákazník (a opačne) – a zakaznik je podle tebe co nebo kdo? :)
    IKA
    IKA --- ---
    VIRUS31: Možnosti odpovedí konkrétne v tejto otázke sme vzali z jedného švajčiarskeho prieskumu (aby sa to prípadne dalo navzájom porovnávať.)

    A všeobecne, pri všetkých otázkach sme to nechali na respondentoch - ak sa niekto vníma viac v UX, vyklikal si UX, ak viac v CX, vyklikal si CX. (A toto bol tuším multiselect, dalo sa toho vybrať viac.)

    Ja osobne si myslím, že UX je tu proste populárnejší termín ako CX, a aj keď sa to do veľkej miery prekrýva, vnímam tam istý rozdiel - nie každý užívateľ je zároveň zákazník (a opačne), a z toho vychádzajú napríklad aj iné prístupy a metriky.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam