KAJJAK: v praxi to znamena, ze podle toho, co resis, jaky mas budget, nastavujes validaci (metod je hromada). Jednoduse, kdyz jsme nemeli penize na velkej user testing nejake komplexni journey, u ktere jsme si chteli overit, jestli dava smysl nez pujde do vyvoje , zkusili jsme si alespon overit jednotlive features a jejich pochopeni na vzorku 4 lidi, ktery odpovidali nasi persone v ramci nasi firmy (bylo nas asi 200, bylo z ceho vybirat). Kdyz to hodne zjednodusim a najdu analogii.. stejne jako se dodrzuji brand manualy, tak se dela testing. Zadnej manual dogmaticky dodrzenej te nedovede ke stesti. Je to pouze sada doporuceni. Jak mi rekl jeden kolega, ktery stoji za jednim z nejvetsich shopu v cr (*alza), je dobry hlavne zapojovat selskej rozum a umerne situaci vybirat tu nebo onu metodu.
ad persony.. bez person nevis, pro koho produkt stavis. Je jedno, jak se dostanes k popisu target group, metod je vic, dulezity je mit tu znalost. Bez nich nevis ke komu mluvis a jde opet o hadani, co by jak mohlo fungovat.
ad rozpocet.. podle me je uplne burt, jestli ses z maleho mesta nebo san francisca, tvym zajmem by melo klienty edukovat, vysvetlovat jim, jak se to dela spravne a presvedcovat je o tom, ze zpusob, ktery jim navrhujes, je hodnotou pro jejich klienty a tim padem pro ne. Neni to easy, jsme vsichni na zacatku, protoze doted to tady vypada jak v devadesatkach, vsechno hezky nablejskany musi byt zarucene funkcni :) Ale situace se lepsi.
Realitou je, ze spravnejma otazkama, co klient uz vi, ma, meri, umi a dela, se dost casto odhali, ze je vlastne dost mimo a potrebuje s celou "digitalizaci" pomoci od zacatku. A pokud nepotrebuje a nechce pomoci, je na tobe, jestli takovyho klienta chces delat.