• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EXISGDPR - mýty, rady, konzultace
    GDPR - General Data Protection Regulation - Nová legislativa na ochranu osobních údajů, která začne platit od 25. 5. 2018!
    rozbalit záhlaví
    EXIS
    EXIS --- ---
    QUIP: ale pozor na to mazání.. máte povinnost vůči účetnictví držet 10 let záznamy, 2 roky reklamace atp... nicméně pokud dat ao zákaznicích chcete jakkoli "automatizovaně" zpracovávat (profilovat, atp) potřebujete na to souhlas
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    QUIP: tak tak. jediné co bych dodal je povinnost na žádost zákazníka skladované údaje ukázat, případně i smazat
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    QUIP: Dekuji moc. Predam dal. Jsem zvedavej, jak to budem resit v korporatu. V tom kvantu to takova standa nebude.
    QUIP
    QUIP --- ---
    GIOMIKY: Cele GDPR neni ani tak o technologiich (ze by bylo potreba neco naprogramovat jinak), jako spis o pravnich zalezitostech, jak je mozne osobni udaje ziskat, k jakym ucelum a jak s nimi zachazet. Z pohledu programatora - tykalo by se ho leda tak nejake zvyseni zabezpeceni osobnich udaju, pokud to jsou mimoradne citlive udaje, nebo pokud by si zakaznik pral, aby mel data nejakym zpusobem oddelena, anonymizovana, pseudonymizovana.
    Ale obecne si nemyslim, ze by bylo neco, co by programator musel na e-shopu predelat.

    Pokud se nebavime o tech zakladnich detailech, jako je ziskani souhlasu vsech zakazniku se zpracovanim osobnich udaju ke konkretnim ucelum, ktere nemohou podminovat moznost zakoupeni zbozi v e-shopu - tzn. nemuze se nakup podminovat souhlasem se zasilanim newsletteru, U souhlasu by mel uchovavat k jakym vsem ucelum byl souhlas udelen, kdy, jake bylo konkretni zneni toho souhlasu.
    Zaskrtavaci policka pro udeleni souhlasu nesmi byt predvyplnena atd.
    Takovych drobnosti je tam spousta, ale na druhou stranu - slusny e-shop mel tohle podchycene uz dlouho pred tim.

    Pokud bysme se bavili o tom, co by mohl nabidnout - tak to by mohl byt napriklad nejaky "jednoduchy nastroj", jak vypsat vsechny osobni udaje o nejakem zakaznikovi, pokud o to zakaznik pozada (aby mu byly predany k nahledu - export ve strojove zpracovatelne podobne), jak je jednoduse editovat, nebo smazat - protoze na to ma zakaznik kazdeho e-shopu pravo.
    Na druhou stranu, nejaka administrace e-shopu tohle vsechno nejspis umoznuje (jen treba ne v nejake pohodlne forme pro ucely GDPR)
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    QUIP: Je to podnikatel. Koduje stranky. Krome toho i e-shopy. Ma nejake zakazniky, kterym prubezne plni zadane pozadavky.
    Ptal se, co muze nebo by mel, zakaznikum nabidnout (potazmo naprogramovat), aby vyhoveli GPDR.
    QUIP
    QUIP --- ---
    GIOMIKY: Jenom abych si udelal jasno - koder naprogramoval e-shop a zakaznik je ten, kdo ho provozuje a prodava pres nej svoje zbozi?
    Koder ma pristup k osobnim udajum zakaznikovych zakazniku?
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    Jak vysvetlit koderovi e-shopu, co ma udelat se svymi zakazniky v souvislosti s GPDR?
    Prosim o radu.
    Zjistil jsem, ze vlastne nevim, co to provnej znamena.
    KASUMI
    KASUMI --- ---
    SPIR / GDPR
    http://gdpr.spir.cz/

    pruvodce od SPIRu
    KASUMI
    KASUMI --- ---
    Z dilnicky ek

    K tematu netematu...

    ATTILAH
    ATTILAH --- ---
    Kolega mi nahrál, tady jde stáhnout (jen poslední část se mu nepovedlo zkonvertovat, jde přehrát v browseru nebo VLC playerem:
    http://www.uschovna.cz/zasilka/PWT4RC9C75ULSCJK-H94
    EXIS
    EXIS --- ---
    QUIP: Tak to snad není zase takový problém získat ten souhlas. Jinak přednášky typicky obecnějšího charakteru.
    MARIPOSA: Měl by být záznam.
    QUIP
    QUIP --- ---
    EXIS: Byl jsem tam. Na to, ze uz 2 tydny do predu na webu byla ukoncena registrace z duvodu zaplnenosti, tak tam byla tak ctvrtina volnych mist, protoze registrovani nedorazili.
    Prednasky celkem dobry, nejmin zajimava byla ta od MS.
    Nevim, jestli budou k dispozici zaznamy, ale slidy budou.

    A vtipne bylo zahajeni, kdy to uvedli jako prvni a mozna posledni online prenaseny seminar o GDPR (od Cesnetu), protoze na pristi mozna budou muset od vsech navstevniku ziskat informovany souhlas s prenosem :)
    MARIPOSA
    MARIPOSA --- ---
    EXIS: Nebyla jsem, ale všimla jsem si, že to přenášeli online - neříkali, jestli z toho potom budou k dispozici i videa?
    EXIS
    EXIS --- ---
    Dneska někdo na ČVUT?
    EXIS
    EXIS --- ---
    10 kroků jak vyhovět GDPR (Infografika) – FeedIT.cz
    https://feedit.cz/2017/09/04/10-kroku-jak-vyhovet-gdpr-infografika/
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    KASUMI
    KASUMI --- ---
    prehodila jsem ty linky

    tady je ten zakon

    KASUMI
    KASUMI --- ---
    v pátek 18. srpna byly zveřejněny vládní návrhy dvou zákonů, které úzce souvisejí s Obecným nařízením o ochraně osobních údajů – GDPR.

    - návrh zákona o zpracování osobních údajů, který má nahradit dosavadní zákon č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů. Návrh zákona upravuje zpracování osobních údajů podle GDPR, zpracování osobních údajů podle tzv. trestněprávní směrnice a také zpracování osobních údajů při zajišťování obrany a bezpečnosti ČR. Nově též vymezuje postavení a pravomoc Úřadu pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ).
    https://apps.odok.cz/veklep-detail?pid=KORNAQCDZPW5

    - návrh změnového zákona, kterým se v souvislosti s novou úpravou zpracování osobních údajů mění některé další zákony, mezi nimi zákon o civilním letectví, zákon o Policii ČR a další.
    Materiál - Portál Aplikace ODok
    https://apps.odok.cz/veklep-detail?pid=KORNAQCBYV46
    EXIS
    EXIS --- ---
    KEIKIN: To je klasické strašící video (to druhé video). Není pravda to, že by přišla kontrola a rovnou Ti napálila pokutu - to říkala i v rozhovoru šéfka UOOU. Z těhle lidí mi jde trochu hrůza po zádech..
    EXIS
    EXIS --- ---
    GIOMIKY: Ano, pokud FB bude GDPR compliant

    TELLEMAHOOKA: Pokud eshop ale zpracovává data o uživatelích, profiluje si je pro Newslettery, tak už to začne být na hraně :))
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam