• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EXISGDPR - mýty, rady, konzultace
    GDPR - General Data Protection Regulation - Nová legislativa na ochranu osobních údajů, která začne platit od 25. 5. 2018!
    rozbalit záhlaví
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    REDTIME: tak ne, jsou to ruzny kopie, ruzne mangled... :) tenhle text tam asi byt i ma, ale nekdo u umazal komentar predtim :)
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    REDTIME: hehe, tak to jsou jeste vetsi lamy nez jsem myslel
    maj tam sekci s OSS licencema (vsechno GPL 2.0, coz se mi nezda)
    evidentne to je vsechno jeden text GPL 2.0 a na konci nechali:


    Gnomovision version 69, Copyright (C) year name of author
    Gnomovision comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY; for details
    type `show w'. This is free software, and you are welcome
    to redistribute it under certain conditions; type `show c'
    for details.
    Yoyodyne, Inc., hereby disclaims all copyright
    interest in the program `Gnomovision'
    (which makes passes at compilers) written
    by James Hacker.
    (signature of Ty Coon), 1 April 1989
    Ty Coon, President of Vice

    TROLOLO
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    REDTIME: vypada to takhle.
    Nikdy jsem ani jeden z tech bodu neprijal, kdyz to po aktualizaci vyskocilo tak byl zaskrnutej jenom ten prvni bod (Podminky uzivani), ted jsou zaskrtnuty i "Hlasove informace"

    Kazdopadne jsem nesouhlasil ani ted, proste jsem to zavrel pres X vpravo nahore, stejne jako pri instalaci.
    Kdyz to odskrtnu a kliknu dole na AGREE tak mi to rika, ze odvolavam souhlas, takze prestanou fungovat nektere funkce a je potreba restartovat TV... :) kazdopadne jsem to opravdu nikdy neprijal, takze jsem v klidu, jestli mi to jednoho dne zkriplej tak jim to vratim


    REDTIME
    REDTIME --- ---
    ZVIRATKO: Ano je to perla. Nechápu, jak firma jako je LG, může na překlad takto zásadního textu používat google translate nebo žáka druhé třídy základní školy. Osobně bych tipoval, že zákonným zájmem byla myšlena zákonnost zpracování. Ale kdo ví :).
    Jak jinak probíhalo potvrzeni? Na ovladači si na všechny tyhle body zmáčkl jednou OK? Nebo to chtělo více souhlasů?
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    a jeste takova perlicka z podminek:



    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    pro LG je "zakonny zajem" napriklad "zakonny zajem analyzovani chovani zakazniku" :))

    P.S. pardon, koukam ze se prehodilo nejak poradi, snad se v tom vyznate
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    ROFL

    na televizi mi pristala aktualizace
    Changelog:
    1) Apply the GDPR terms.

    (ano, tot vse)

    po restartu na me vyskocilo ze se zmenily smluvni podminky, (ktere jsem btw nikdy neprijal, vzdycky to prectu a znechucene zavru :))

    Kazdopadne tahle aktualizace je fakt perla, posudte sami





    KOC256
    KOC256 --- ---
    HARALD:
    101 tu sice byla, ale nevím že by se kolem toho dělalo nějaké haló... Ale dneska každý systém bude muset mít nástroje na anonymizaci, na komplet odmazání a dost problematické vnímám to, že tě tam může přidat každý i když se sám nepřipojíš. A to nemluvím o fotkách.

    Dělám v SW firmě. nevím o tom, že bychom museli mít nějakou extra podporu v systému kvůli 101, ale teď se do toho lije celkem dost hodin práce... Takže nemyslím si, že by to je tak jednoduché jak se z tvých příspěvků zdá...
    HARALD
    HARALD --- ---
    Když ono to předělat na gdpr compliant by nebylo nijak drahé, kdyby byli 101/2000 compliant. To je ten bod (1).
    KOC256
    KOC256 --- ---
    HARALD: Jasne ze 2. Business je to az na prvnim miste. Ale oni to otevrene pisou. Navstevnost klesa (FB ze) a tak do toho nechteji lip penize...
    TRILOBYTE
    TRILOBYTE --- ---
    HARALD: Ja bych klidne veril tomu co pisou => negeneruje to tolik penez, aby se vyplatilo to predelavat na gdpr compliant.
    HARALD
    HARALD --- ---
    KOC256: Tohle je výmluva. Jsou dvě možnosti:
    (1) Seznam zásadním způsobem porušuje už stávající zákon na ochranu osobních informací
    (2) Seznam už nechce investovat do serveru s malou (pro Seznam) návštěvností, třeba proto, že na archaickou technologii už špatně shání vývojáře a inzerce nepokryje náklady

    Osobně bych si tipnul na (2). GDPR jako zástěrka.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    Služba Spolužáci.cz na konci srpna skončí – Blog Seznam.cz
    https://blog.seznam.cz/2018/04/sluzba-spoluzaci-cz-na-konci-srpna-skonci/
    EXIS
    EXIS --- ---
    PISTA1: upřímně největší problém bych viděl v těch fotkách - zda je vůbec může mít/zveřejnit. Jinak na webu musís deklarovat v informační povinnosti (něco jako obchodní podmínky), jaké data budeš sbírat a jak s nimi budeš nakládat. (pokud se dá očekávat, že tohle děláš a nebo to je plnění té služby) Pokud bys pak s těma datama chtěl dělat něco víc, tak už je pak potřeba souhlas.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    PISTA1: můžeš sbírat kdejaké informace, ale musíš uvést k jakému účelu se budou opravdu používat a možnost je uživatelům smazat, třeba když si chtějí ukončit účet. neumožnit jejich používání mimo specifikovaný účel adekváními prostředky
    PISTA1
    PISTA1 --- ---
    Ahoj,
    dělám novej klubovej web a je mě jasný, že se GDPR nevyhnu a ač už dva dny prohledávám , tak vůbec nejsem moudrej z toho jaký mám povinosti a co mám vlasně udělat.

    Veřejná část jen nějaký info, mejl a telefon na předsedu a mejl na webadmina + možná další 2 až 3 kontaktní osoby (mail, telefon) Nebudou tám žádný alba fotek s lidma a pod. O návštěvnících webu nesbírám žádný info.

    Klubová (neveřejná část). cca 30 lidí. Alba s fotkama a videa z klubových akcí. Prezence.
    Shromažďovaný data: Jméno
    mail - rozesílání info o klubových akcí a pod.
    Gmail kvuli sdílení google kalendáře.

    Bude rozdíl v tom když přibude telefon?
    Případně i adresa?

    Za odpověď předem dík.
    N_I
    N_I --- ---
    takze nemusi jakoby klikat na check-box ze souhlasi, ale mit na registracnim webu jen info co se deje s jeho udaji...

    ok diky dobre vedet...
    KASUMI
    KASUMI --- ---
    N_I: no, to, ze nemusime mit souhlas, neznamena, ze nemate informacni povinnost
    tze zakaznik by mel byt informovan o tom, jak budou jeho udaje zpracovavany
    (ucel, doba, jaka ma prava apod)
    N_I
    N_I --- ---
    nejsme e-shop, vetsinu akci ani neprodavame....jen resime samotne registrace na akci a check.in...pro zadavatele coz je firma ktera event organizuje a nas si najme jen jako sub dodavku...

    tudiz do smlouvy zahrneme body o vymazani udaju z nasich serveru a budem asi v klidu...coz uz ve smlouve stejne mame...

    diky
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    N_I: Ke zpracování osobních údajů pro účel splnění objednávky nepotřebuje provozovatel e-shopu souhlas zákazníka, protože jejich zpracování je nezbytné pro splnění kupní smlouvy. Nicméně v obchodních podmínkách (nebo ještě lépe vedle nich) byste měli mít napsáno, co se s těmi údaji bude dít, např. že je za účelem zaslání objednaného zboží předáte České poště nebo PPL.

    [ MATEEJ @ GDPR - mýty, rady, konzultace ]

    Jinak prvním objednáním se vytvoří zákaznický vztah, který ti umožňuje zákazníkovy údaje uchovat a dokonce je i používat k jeho oslovení s analogickou nabídkou bez jeho souhlasu, to je ten tzv. oprávněný zájem - když si od tebe někdo jednou koupil boty, tak máš oprávněný důvod se domnívat, že bude mít zájem o následné nabídky bot, a to tak dlouho, dokud ti nedá vědět, že už nemá zájem.

    Ovšem pokud vy pouze zprostředkováváte check-in systém, tak by se na vás předchozí odstavec možná nemusel vztahovat a vy byste možná měli po skončení obchodní smlouvy (tedy po skončení 2leté záruční lhůty) jeho údaje nebo aspoň některé (telefon) smazat. Jinak zákazníkovy údaje použité v účetnictví musíte uchovat po tu dobu, po kterou musíte ze zákona archivovat účetní doklady.
    N_I
    N_I --- ---
    moc děkuju....za nápovědu...:)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    N_I: jde o to, jak to chces zpracovavat... pokud je rec jen o zpracovani udaju po dobu konani eventu, pujde o opravneny zajem a tam neni co resit... pokud bys to chtel pouzit i k dalsim vecem (tzn. mimo organizacnich veci spojenych s tim eventem), tak uz na to nejaky souhlas potrebujes (jiny) souhlas... prave o tom to IMHO je - aby si na zaklade "nutneho" zpracovani (kvuli eventu) ty udaje dal nepouzival k jinym vecem nad ten nezbytny ramec - aniz by s tim ten subjekt souhlasil... tak jak casto byvalo zvykem.
    N_I
    N_I --- ---
    takze kdyz na event zvu budto: zamestnance firmy / uzavrena skupina lidi / nebo na konferenci kam se muze dostat kazdej z ulice.../ otevrena registrace / nemusim nikam davat check-box s tim ze chci souhlas o zpracovani udaju?

    staci jen smlouva mezi nama jako firmou ktera dodava registracni proces a zadavatelem, organizatorem akce?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam