ARCHDRONE: Pokud jde o účty z prezidentské kampaně, tam nevidím problém. Jedná se o data zveřejněná na základě zákona za nějakým účelem. Analýza dárců volební kampaně, statistiky, vyhledání největších dárců... To všechno jsou účely, které jsou implicitně obsažené, jinými slovy, transparentní účty kampaní existují PRÁVĚ PROTO, aby s nimi někdo mohl takhle pracovat.
Pokud jde o soukromé transparentní účty, tam je situace složitější. Podle mého názoru je možné to uhrát na oprávněný zájem správce, ovšem doporučuje se, aby protistrana, ve chvíli, kdy vstupuje do vztahu, věděla o tom, že na transparentním účtu bude. (Viz Recitál 47: Oprávněný zájem je mnohem snadnější prokázat, pokud dotyčný subjekt údajů mohl důvodně předpokládát, že údaje budou zpracovávány jistým způsobem, v tomto případě zveřejněny na transp. účtu.)
Jinak, pokud má být výstupem nějaký článek, tak je zde navíc novinářská výjimka.