• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EXISGDPR - mýty, rady, konzultace
    TRAVIX
    TRAVIX --- ---
    ARCHDRONE: Nezáleží. GDPR toto vůbec nerozlišuje. Naopak, v Recitálech je výslovně uvedeno, že pojem "novinář" má být vykládán co nejšíře.
    TRAVIX
    TRAVIX --- ---
    ARCHDRONE: Pokud jde o účty z prezidentské kampaně, tam nevidím problém. Jedná se o data zveřejněná na základě zákona za nějakým účelem. Analýza dárců volební kampaně, statistiky, vyhledání největších dárců... To všechno jsou účely, které jsou implicitně obsažené, jinými slovy, transparentní účty kampaní existují PRÁVĚ PROTO, aby s nimi někdo mohl takhle pracovat.

    Pokud jde o soukromé transparentní účty, tam je situace složitější. Podle mého názoru je možné to uhrát na oprávněný zájem správce, ovšem doporučuje se, aby protistrana, ve chvíli, kdy vstupuje do vztahu, věděla o tom, že na transparentním účtu bude. (Viz Recitál 47: Oprávněný zájem je mnohem snadnější prokázat, pokud dotyčný subjekt údajů mohl důvodně předpokládát, že údaje budou zpracovávány jistým způsobem, v tomto případě zveřejněny na transp. účtu.)

    Jinak, pokud má být výstupem nějaký článek, tak je zde navíc novinářská výjimka.
    ARCHDRONE
    ARCHDRONE --- ---
    DANYSEK: Od byrokracie kafkovskeho typu je naivni ocekavat cokoli.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ARCHDRONE: ale vsak moznost volby mas i tak - je tu obycejne - regulovane - jizdne, kde tarif urcuje vymerem ministerstvo financi. Nic ti prece nebrani za nej jezdit. Zbytek kolem jsou obchodni nabidky, ktere ti nikdo nevnucuje. Je skutecne naivni ocekavat slevu "zadarmo"...
    ARCHDRONE
    ARCHDRONE --- ---
    REDTIME: Svobodnou moznost volby mas tehdy, kdyz je ti to vlastne jedno. Fifty fifty, 50:50. Pokud mas na vyber jet vlakem 30 minut, nebo autobusem hodinu a draz, tak se svobodna volba zuzuje.

    Byl by problem, pokud by ti CD prodaly listek bez poskytnuti osobnich udaju jen za 200% "bezne" ceny? Ferove podotykam, ze takto lze zrelativizovat vsechno. Dovoluji si tvrdit bez dukazu, stejne jako ty, bez urazky, ze CD jsou opravdu porad dopravcem, ktery zneuziva nedostatecne konkurencni prostredi trhu.

    CD mi jako drziteli InKarty a NEclena vernostniho programu pred chvili poslaly sdeleni, jestli mam *nadale* zajem dostavat prednostne informace o akcnich nabidkach, blabla, a ze muzu nadale ziskavat premiove odmeny a blabla. Podotykam, ze jsem NIKDY zadne prednostne informace neobdrzel. Moje interpretace je takova, ze se timto docela chytre, v ramci GDPR marketingu, CD snazi ziskat muj souhlas k necemu, co jsem ani predtim nemel a nepotreboval. Nejpozdeji do zitra. CD je stejnej hnuj jako kazda prilis velka a zavedena hierarchie.
    REDTIME
    REDTIME --- ---
    OLAV: Pokud se nepletu, tak pro lidi, co jezdí do zaměstnání jsou in karty. Tohle je opravdu věrnostní program jako má například Tesco. Za čerpání zboží/služeb dostaneš nějakou odměnu. A ČD již opravdu nejsou monopolní státní dopravce. Nechci zabíhat do offtopicu, ale většinou existuje minimálně alternativa autobusového dopravce.

    Je to stejné jako bych na eshopu nabízel slevu na nákup nebo načítal věrnostní body všem odběratelům newsletteru. Opravdu nevidím nic špatného na tom, pro poskytnutí benefitu musí zákazník splňovat určitou podmínku (odebírat newsletter).

    Problém by byl pokud by ti ČD bez osobních údajů neprodaly lístek.
    OLAV
    OLAV --- ---
    Nejde tady o klasický věrnostní program jako má Tesco nebo Ikea, ale slevu na jízdné od monopolního státního dopravce. Je to pro lidi, co jezdí každý den do práce vlakem, jinak se do ní nedostanou. A pokud nečtou denně email, tak ani nestíhají se rozhodnout jestli těch X % slevy vymění za svoje osobní údaje.

    Změní emailu z 22. 5. 2018 16:03:
    -----------------------------------------------
    Vážený zákazníku,

    dovolujeme si Vás požádat o přečtení podmínek Ochrany osobních údajů,
    které měníme vzhledem k legislativním změnám, které probíhají v souvislosti s ochranou osobních údajů.
    Máte zájem i nadále dostávat přednostně informace
    o akčních nabídkách, které přesně odpovídají Vašim preferencím? Pokud ano, klikněte prosím na následující tlačítko a potvrďte svůj souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů nejpozději do 24. 5. 2018.

    POKRAČOVAT

    Máte zájem i nadále získávat odměny za Vaše cesty vlaky ČD a další mimořádné prémiové odměny?
    Jste registrovaný do programu ČD Body?

    V případě neudělení souhlasu Vám bohužel nebudeme moci od 25. 5. 2018 připisovat body za Vámi uskutečněné jízdy a nadále Vás vést jako účastníka programu ČD Body.

    Potvrďte prosím svůj souhlas se zpracováním osobních údajů v rámci programu ČD Body a zůstaňte s námi
    v kontaktu.
    -----------------------------------------------

    Po kliku schvalovací stránka, bohužel už neexistuje. Oddělené to bylo, ale souhlasit se muselo s oběma.

    Co jsem si zapsal:
    Souhlasy se zpracováním osobních údajů pro marketingové účely a se zasíláním personalizovaných obchodních nabídek ČD jsou nutnou podmínkou pro využívání věrnostního programu ČD Body. Pokud nesouhlasíte, bude vaše účast ve věrnostním programu ČD Body ukončena.
    ELWERINE
    ELWERINE --- ---
    JUNIOR: tvuj prispevek zde JUNIOR obsahoval nekolik vecnych nespravnosti, vcetne neznalosti a z toho take plynoucich spatnych uvah.

    Takze princip tam proste nenachazim.
    JUNIOR
    JUNIOR --- ---
    btw

    e-legal.cz | Úřad pro ochranu osobních údajů prolomil mlčení ohledně cookies
    http://www.e-legal.cz/clanky/urad-pro-ochranu-osobnich-udaju-prolomil-mlceni-ohledne-cookies
    JUNIOR
    JUNIOR --- ---
    Tady vůbec nejde nějakou slevu a brutální letákové kampaně, ale o ten princip ,)
    ELWERINE
    ELWERINE --- ---
    Pcha, a kdybyste vedeli, co jsem za ten listek zaplatila, nekrestanske! Komu si mam stezovat a co mam delat!!!

    Ja chci slevu zadarmo!!!

    (ironie pro mene chapave)
    HARALD
    HARALD --- ---
    Koukám na informační memorandum Českých drah a tam mají věrnostní program a zasílání e-mailových oznámení odděleno. Souhlas se zasíláním e-mailů jde odvolat samostatně. Nějak nevím, kde je problém. Když se účastníš věrnostního programu, tak tě profilují.
    JUNIOR
    JUNIOR --- ---
    ELWERINE: Tak už jenom z logiky věci je nechutný to jednání. Jako "věrný" zákazník (ať už u čd dobrovolně nebo nedobrovolně - dovedu si představit situaci, že člověk nemá jinou možnost využívat) využíváš podmínky jako ostatní, ale jenom tím, že odmítneš reklamní sdělení přijdeš o benefity na které máš nárok. WTF. Zneužívají tvojí povinnost službu principielně využívat (kdyby to byly např. autobusové spoje, obchody s drogerií tak je ta situace zcela jiná...) tak ti vezmou výhody, které mají ostatní. Prostě tenhle dvojí metr je hnus. Rozumím, že jsou to jejich pravidla, ale ty nemáš možnost využít jinou možnost a seš v podstatě tlačená to podepsat. Nemělo spíš GDPR tomuhle zamezit a chránit ovčany EU ?

    Např. používám email od googlu a ano vím, že mě šmíruje na každém kroku, na každém zařízení, ale dělám to dobrovolně s pocitem, že jsem si tu službu zvolil a že mi dává víc než si odemne bere a mám možnost z něj kdykoliv bez závazků odejít. To je podstatný rozdíl o co jde.
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    HARALD: Ja se nerozciluji vubec. Jak jsem psal, podle GDPR souhlas ma byt svobodny. A nevim, zda za situace 'kdyz nam nedas souhlas, budes platit drazsi jizdne' je souhlas svobodny. GDPR, resp. ten clanek zakazujici podminovat plneni poskytnutim souhlasu, bohuzel vyslovne nepocita (byt to treba pujde dovodit vykladem) se smlouvami, jejichz hlavnim (nikoli vedlejsim) plnenim je ze strany subjektu udaju prave poskytnuti osobnich udaju (tj. jedna strana poskytuje udaje, druha strana za to poskytuje urcity benefit).
    ELWERINE
    ELWERINE --- ---
    GHOSTSTALKER: aha! Už to vidím. Stavíš kvalitativně vedle sebe ta plnění, kdežto ja vycházím z toho, ze sleva je podmíněna základní službou, tj je dobrovolnou nadstavbou základního vztahu.

    To uz je na tlacharnu nebo spíš k pivu :)
    HARALD
    HARALD --- ---
    GHOSTSTALKER: Myslím, že se rozčiluješ zbytečně. To, co vyžaduješ, by znamenalo zrušení věrnostních programů. Cílem gdpr je, aby člověk věděl a souhlasil s tím, co se s jeho daty děje. Nikoliv aby zakázalo monetizaci dat.
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    ELWERINE: Rozumim tomu argumentu, ale GDPR bohuzel zadne zakladni a nadstandardni sluzby nerozlisuje (nerika napr., ze subjektu udaju musi vzdy byt poskytnuta zakladni sluzba). Uvadi pouze plneni smlouvy, coz je jak preprava (koupe jizdenky) za beznych podminek, tak preprava za zvyhodnenych podminek (v ramci vernostniho programu).
    ELWERINE
    ELWERINE --- ---
    GHOSTSTALKER: ale když si chces koupit jízdenku, nemusíš nikomu sdělovat své údaje (hodlám to tak třeba dneska udělat ja :) ). Tohle je posunuto ve směru dostanes slevu, ale ne zadarmo... základní služba je GDPR naprosto nedotčena...
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    HARALD: No pokud je souhlas na newsletter oddeleny, tak je to samozrejme neco jineho, nez kdyz tim souhlasem clenstvi (ci jine plneni) podminujes.

    Ano, lide se mohou rozhodovat, k cemu se jejich data pouzivaji, ale to rozhodovani musi byt svobodne (a je otazkou, co to znamena).
    HARALD
    HARALD --- ---
    GHOSTSTALKER: GDPR v preambuli deklaruje cíl, aby lidé rozhodovali, k čemu se jejich data používají. Což nutně povede k nabídkám, že firmy budou za data nabízet protihodnotu. Věrnostní programy jsou ukázkou takové protihodnoty. Nevidím důvod, proč by měla být karta čd v rozporu s gdpr. Vyhlášení 3 dny před termínem je obchodně neslušné, ale povědt čd to asi nezhorší.

    Většinou, co jsem viděl nabídky věrnostních programů, je samostatně žádán souhlas na věrnostní program (a tedy analýzu dat) a druhý souhlas pak na zasílání newsletteru. Tipl bych si, že čd to mají stejně, ale nekoukal jsem na to.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam