• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EXISGDPR - mýty, rady, konzultace
    EXIS
    EXIS --- ---
    RATTKIN: pokud si jim prodal lopatu a spravují si to sami, tak Tobě to může být jedno. Pokud jim tam neděláš nějaké zásahy a nemáš třeba přístup na produkční data
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    EXIS: majitele a provozovatele jsme informovali (oni se ozvali sami proč jim e-shop těží Montero)
    my nic nezpracujeme, jen jsme jim to před 5 lety napsali a prodali.
    EXIS
    EXIS --- ---
    RATTKIN: pokud to myslíš tak, že jste zpracovatel, tak byste měli správce informovat o tom, co se stalo a jaké to má potenciální dopady (že třeba unikly data v plain podobě atp)
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    když je na serveru bezpečnostní incident, možná došlo ke zcizení databáze osobních údajů, odpovědnost má majitel a provozovatel, my jako výrobce jsme z obliga?
    Klasika, my před rokem "to php 5.3 už by jsme měli tento rok konečně updatovat" a majitel na to "tento rok to ještě nebudu objednávat, to vydrží"
    MHO
    MHO --- ---
    HORST_FUCHS: to snad ani nepatri do GDPR. Jedna se o poruseni ocharny osobnosti a je to pochopitelne zalovatelne.
    EXIS
    EXIS --- ---
    KASUMI: tak tenhle request vyfailuje na verifikaci totožnosti ;)
    KASUMI
    KASUMI --- ---
    vyborna vztekla zadost...

    "okamzite si me odstrante z DB a mejl, na kterej jste mi to poslali, si najdete sami"..
    pani ma presmerovani vsech emailu na jeden, z nejakeho pise spravci, ale ten nemusi byt nutne ten, na ktery se poslalo obchodni sdeleni, ale ona nevi, jaky to je.. tak uplne nevim, jak to ma spravce udelat :D

    myslite, ze bude ochotna se podivat do metadat toho emailu? :D
    BLUERAVEN
    BLUERAVEN --- ---
    KASUMI: Asi jo podle principi accountability. Já dostal tyhle přístupový žádosti 3. Všechny tři loni a od tý doby nic... :) a předtím deset let taky nic :) tak nevim, jestli je to na databázi :)
    KASUMI
    KASUMI --- ---
    BLUERAVEN: no, imho by si tu DB vest mel..
    a ano, v odpovedi mam napsano
    - nezpracovaval
    - ale pro vase info - ted bude v takovem a takovem rozsahu, za takovym ucelem, po takovou dobu
    BLUERAVEN
    BLUERAVEN --- ---
    KASUMI: ne nezbytně. Pokud si správce nezačne vést databázi žádostí, tak by ke zpracování nemělo dojít. Ne každé nakládání s údaji je zpracování. A i kdyby, tak stačí poslat notice a v odpovědi napsat. Doteď jsme je nezpracovávali ale teď začneme v podobě metadat Vaší žádosti pro ochranu našich oprávněných zájmů...atd...
    ATTILAH
    ATTILAH --- ---
    KASUMI:
    njn:-)
    Podobný je to u "databází robinsonů" , kteří odmítli newslettery apod. NOS. Tady už výslovně Úřad bere jako chybu, když jí někdo nevede.
    KASUMI
    KASUMI --- ---
    porad tady bojuju s tou zadosti
    a i kdyz subjekt udaju neni u spravce zpracovavan, dojde tou zadosti k tomu, ze je zacne zpracovavat :D
    aby mohl dokazat, ze zadost vyridil
    aaaaaa :D
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    E2E4: nejefektivnejsi jsou aplikace pro chytre telefony jako nevolejte.cz a dalsi podobne, omezily mi tento druh volani na jedno za pul roku... Cislo nahlasim v aplikaci a uz nebude otravovat ani ostatni co aplikaci maji...
    BLUERAVEN
    BLUERAVEN --- ---
    TEAPACK: jo nahodne generovany...lol...ale stejne je to IMHO v rozporu s tzv. Antispamovym zakonem c 480/2004 Sb. A stale je to v kompetenci uoou i kdyz nejde o GDPR...
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    BLUERAVEN: Mě takhle volali 2x ze stejné společnosti - prý jim čísla generuje náhodně počítač a jejich validitu ověřuje automat, nejprve jsem je požádal o výmaz, ale když volali po druhé (asi za 2 měsíce), tak jsem je požádal, ať si mé číslo nechají v databázi a připojí k němu poznámku - zákaz volání, zákaz předávání čísla dál.
    BLUERAVEN
    BLUERAVEN --- ---
    E2E4: hlavne se zeptat, kdo vola. Pak posemne pozadat o smazani udaju a pripadne stirnost jak psal harald
    HARALD
    HARALD --- ---
    E2E4: Stížnost na UOOU.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    Dotaz, jak je to s marketingovym volanim a GDPR potazmo zakonem na ochranu osobnich udaju?

    Prej maji cislo "z databaze - nevim jake ja to mam na papire" a je "verejne dostupne na internetu" co se s tim da delat, jaky je nejefektivnejsi postup aby mne uz nevolali / aby celou databazi osobnich udaju smazali?
    EXIS
    EXIS --- ---
    BLUERAVEN: jasně, souhlas.. pokud bys měl jen mail/telefon/něco, tak chápu, že to není třeba.. ale když máš více dat, tak už je rozumné, to ověřit více.. ať už jsou to nákupní zvyky, nějaké zdravotní údaje a nebo třeba údaje o tvé docházce do firmy a kvartálních hodnocení
    BLUERAVEN
    BLUERAVEN --- ---
    EXIS: Jo, to je otázka, se kterou se musí asi každý vypořádat s ohledem na každý jednotlivý případ. Vzhledem k tomu, že jsem pracoval pouze s jednoduchými identifikačními a adresními údaji, nepovažoval jsem "tvrdší" autentizaci za nutnou.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam