• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSPiráti.cz (unofficial) - troll mého protitrolla je mým, ehm, spolutrollem
    Obecně plkací, otevřená a nemoderovaná alternativa k diskuzi "Česká Pirátská Strana". Stávající klub [ Česká Pirátská Strana ] slouží spíše k prezentaci aktuálního dění ve straně a oficiálních názorů strany a jejích členů, případně k debatám s příznívci... a samozřejmě přitahuje pozornost během předvolebních kampaní. No a rozmohli se nám tam odpůrci a trollové, kteří samozřejmě s napětím očekávají moment, kdy začnou být jejich příspěvky mazány, případně kdy dostanou ban. A právě v tenhle moment vzniká potřeba obecného kecacího prostoru, pro různé Pirate-related flamewars, které by v oficiálním moderovaném klubu mátly příznívce a potenciální voliče a vůbec obecně zabíraly prostor.
    rozbalit záhlaví
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: myslis toho reditele, ktery se tam dosadil v dobach, kdy on sam byl primatorem? ;-) Nebo toho, kteryho jmenovali ted v unoru?
    Mas pravdu v tom, ze ten z korupce podezrely (nikdy neobvineny) reditel vzesel z tzv. "aktivistickeho" zastupitelstva, kdy vetsinu meli partaje, co moc nechteli byt spojovany s temi "tradicnimi" - ktere radi kritizovali.

    XCHAOS: ne, to je vase vlastni profilace :-) Jenom teda ono se obcas "uklizi", tak to clovek musi lovit po archivech... z toho "vaseho more" se ve finale taky spis stal tak trosku zatuchly rybnil :-)

    Vetsina verejne dopravy funguje v objednavkovem rezimu v ramci zajisteni zakladni obsluznosti - soutezi to kraje, nebo stat. A take se u toho proplaci prokazatelna ztrata. Ale ani u toho, kde si to erar soutezi to spojovani souprav proste nefunguje. Mas v tom trosku neporadek, CD jsou jen jednim z tech dopravcu, co se soutezi ucastni (a jsou mista, kde uz je i ve vetsim nahradil jiny dopravce). Nesoutezene a nedotovane (komercne provozovane) jsou jen nektere spoje. A jen tak mimochodem - ku tvemu uzasu - ono se daji spojovat i soupravy ruznych dopravcu :) To je o tom, jak to zorganizujes. Ostatne bezne tu jezdi i soupravy castecne slozene z madarskych, polskych ci slovenskych a castecne z ceskych vagonu. A dokonce s tim pocita zakon o drahach - toliko k tomu, jestli to neni starost politiku - ano, starosti politiku by melo byt krome vymysleni zakonu take tlak na jejich aplikaci v praxi. A ne jak tomu jsme svedky treba u nizkoemisnich zon v centru, kdy se vsichni politici akorat vymlouvaj, zeano :D

    Vypada to, ze Pirati v tobe maji experta, co nam bude hledat duvody, proc neco nejde :-) Nebo tam na to u Piratu mate cely expertni tym? :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: "ajťácká partaj" je spíš projekce veřejnosti, která od "ajťáků" čeká nějaké zázraky.

    V zásadě, dopravci dnes soutěží zakázky na nějaké dopravní výkony, politici by do toho mohli kecat nejvýše tak PID, a snad nějak ovlivňovat ČD, ale jinak jen skrz formulaci těch zakázek. Teoreticky někdo, kdo vysoutěží Západní expres, by kromě toho,co nasmlouvá, mohl druhou půlku vlaku, než jede do Klatov, posílat i do Chebu. Nevím, co navrhuješ, ale dopravní obslužnost na tratích objednávají kraje. Navrhuješ tedy, aby např. kraj rovnou objednával spoje, které se v krajském městě rozdělí a zahnou do všech okresních měst? Jako proč ne...

    Jinak když mluvíš o místenkách, ty budou asi povinné ve VRT. U VRT se počítá s odbočkama z hlavní tratě na stávající tratě a s obsluhou všech minimálně krajských měst, možná po tom odbočení z hlavní tratě i dalších stanic. To rozpojování souprav by samozřejmě jistý smysl dávalo. Je to nic proti ničemu, ale fakt si myslíš, že je to něco, co má někdo prosazovat politickou cestou? Není to spíš tak, že by to měl rozhodnout trh? že třeba RegioJet začne spojovat a rozpojovat soupravy, aby konkuroval Arrivě nebo ČD?

    (a ano, takhle rozpitvávat, která státní instituce vlastně má jakou kompetenci, to mi na prvním Pirátoconu, kde se zjevil, naučil Hřib... proto v jistém smyslu, pokládám Hřiba za kompetentnějšího, než Michálka, což je takový "náš Marek Benda", zdá se...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: já nevm, ale ředitel DPP bere víc než premiér, tak proč k Hřibovi? Ten se ho prý snažil odvolat, ale měl málo hlasů.

    Ty se prostě celou dobu směješ "není vás dost, abyste něco zmohli", a v tom máš jistě pravdu.... problém je, že tu byla zastupitelstva, ve kterých jich bylo dost, a výsledkem bylo to, co bylo...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: jasne, jste vycviceni na 300m... takze 2000m je cajk... bez s tim k Hribovi a dej nam vedet vysledek 😂
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: proste staci vlezt do vagonu spravneho cisla... tak jednoduche to je. Mistenku, co te navede dnes koupis par minut pred odjezdem. Je vtipny, jak jako Pirat z ajtacke partajes vytahujes argumdnty validni naposledy tak mozna pred ctvrtstoletim 🤣

    Tve predstavy jsou komedie. Ano, nekam primo z toho lettiste dojedes... ale nekam proste ne. Ty si jen vypich par bodu... jen u toho prehlizis 98% dalsich, kde tve vize jsou chimerou 🤣
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: my jsme vycvičený, protože většina Břevnováků chodí od tramvaje tak 300m do kopce (50m převýšení) a některý ještě dál a Střešovický taky...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: no, já většinou ve správné půlce vlaku zůstanu, ale rozhodně je to něco, co se musí řešit. Není to žádná novinka, historicky každý vagón jel jinam. Ale ty mluvíš o soupravách....

    Umím si představit, že půlka městského vlaku z letiště by jela na Masaryčku a půlka na Hlavák a klidně dál, třeba až na Zahradní město... obráceně by to ale asi bylo horší, kdyby půlka vlaku jela na letiště a půlka do Kladna, asi by to hodně lidí spěchajících na letiště dost zmátlo :-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: v Polsku, Nemecku i Rakousku to zvladaji... takze chces tvrdit, ze Cesi jsou hloupejsi a nedaj to? 🤣
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: jasne, z Vinicek se ti na ten vlak potahne kazdej 2km pesky... 🤣 Akorat ze vubec... a pokud chces tvrdit opak, pak muzeme zrusit pulku tramvajovych zastavek po Brevnove, vsak tam ty dva kilometry pri stejne logice zvladnete take... a ty tramvaje to taky zrychli 😁
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: hele, expert na defragmentaci vlaků fakt nejsem, to je spíš pro šotouše :-) když se ještě vlaky rozpojovaly, měl jsem vždycky nervy, abych nezůstal sedět v tý špatný půlce. Princip chápu, ale spíš by měli lidi nasednout zaručeně do správnýho vlaku a soupravy by se spojily až po cestě, aby se ušetřila kapacita tratě a lidi to nemátlo, ne? :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: Radotín je v podstatě vesnice s návsí, jezdím tam často, tam není velký problém dojít na nádraží (je tam nově podchod). Letňany je metro které končí na poli, to je ovšem známé :) Hele, já se chci bavit o dopravě po Praze, případně z přilehlých měst... ne o dopravě na pole. Tam má jezdit traktor...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: jenze metro Letnany neni Sidliste Letnany stejne jako Praha-Radotin coby nadrazi take neni misto, co by bylo vseobjimajici, proste k nemu tim autobusem se priblizit z toho sidliste potrebujes. Ale aspin vidime, jak dopravu realne vnimas... ty si myslis, ze lidi jezdi jen mezi stanicemi metra a vlaku 😁

    Na Hlavaku se porad dost plytva... jednoduse diky tomu, ze ty vlaky tam jsou ve velke mire vychozi/koncici a to nejakou "rezii" taky ma. Aneb i ten esus na Benesov ti tam patnact minut stoji a ceka na obrat, dtto Beroun, Vrany ci Nymburk. Plus taky uz nize zminena neschopnost spojovat vlaky... no, kdyz ti jednim smerem jedou tri kratky rychliky po sobe, co treba az do Trebovy maj stejnej smer, to pak ta kapacita dojde rychle...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: ani v te Parizi to ale nemas tak, ze by to fungovalo univerzalne... ano, z nekterych vlaku prestoupis na nektere linky metra... rozhodne to neni ten tvuj zdejsi vyplod, ze z jednoho vlaku vlezes na vsechny trasy metra...

    Do Masarycky se ted investuje mj. prave proto, ze to nadrazi sve opodstatneni stale ma a mit bude. Bez ohledu na vzdusne zamky kolem NS2... Ostatne s tim, jak se uspesne natahuje cokoliv (a natahovalo i puvodni NS) je velmi pravdepodobna teorie, ze ty umres s maluvkou na papire... co je jen cmaranici pastelkou v mape a jinak nic.

    Vlak na letiste mohl byt davno, nebyt demence tve Prahy 6 😁
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: ad povrch, podzemí... jasně,že většina městské železnice zůstane na povrchu, ale v té Paříži právě vymysleli ten trik, že příměstské vlaky nekončí na historických nádražích, ale podjíždí centrum s přímými vazbami na metro. Původní tunely na Hlavák jsou vlastně zárodkem tohohle konceptu, ale ta nástupiště prostě už nestačí. Popsal jsem ti, že podle mě by v centru stačilo klidně o jednu podzemní stanici méně, že mi to přijde megalomanský, stejně tak na konci Negrelliho viaduktu mi stanice Florenc přijde už jako overkill, protože prostě přestup na B i C je zjištěn a vlaky taky musej někam dojet a ne furt jen stát. Takže bych projekt Spodem jen tak od oka zjednodušil o 2 zastávky, ale o víc ne. Protože to, že se chceš z letiště dostat přímo na VRT na Hlaváku a ne jen na Masaryčku, to je dost základ.... ona teda ta schíza mezi Masaryčkou a Hlavákem je celkově problém a vlastně po zakopání té podzemní železnice mi další osud Masaryčky není úplně jasný, protože by tam najednou jezdila od všech spojů stejně jen část, ale některé větve by se tam stejně nedostaly ani nově (?).... ale něco z toho má logiku, třeba přímé spoje na a z Letiště, které přes Hlavák pokračují na všechny hlavní příměstské tratě, to by byla docela bomba, stejně tak přímé rychlíky z Kladna na Hlavák, na Masaryčku a Spodem posílat jen couráky ale odevšad ještě umožnit rychlíky končící právě na Hlaváku s přestupem na VRT... to by fakt nebyl blbý koncept.

    Setkal jsem se s názorem, že cestujícím z letiště bohatě stačí přestoupit na Veleslavíně na metro, ale takhle to nefunguje... když už, tak to letiště je spádové pro celou republiku a aby na něj lidi jezdili vlakem a ne autem, tak to musí odsejpat, že jo...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: zrovna z Radotína do Letňan (metro) dojedu s jedním přestupem na Hlaváku už teď, to si moc dobrý příklad nevybral (v budoucnu dokonce s intervalem blízkým metru, protože nějaká postraní linka pojede nejspíš z Radotína přes Kačerov, kde je alternativní přestup na C).

    K té "tramvaji na václaváku" (a jinde): zrovna kapacita Hlaváku je vytížená už dnes (přestupoval si tam někdy ve všední den ve špičce a ne jen o víkendu cestou na výlet?) a navyšovat nejde třeba právě proto, že intervaly na trase C už nejde zkrátit a ty vlaky jezdí narvané. Takže vlastně i aby metro C plnilo svoji původní roli rychlejšího připojení vzdálenějších sídlišť, tak se doprava do původních čtvrtí musí vrátit zpět do tramvají - dojezdové časy pak vyjdou pro bližší i vzdálenější čtvrti zhruba stejné, ale metro nebude furt přecpané (což se těžko vysvětluje někomu, kdo s ním až tolik nejezdí...). No ale ani ty tramvaje to za další čas nevytrhnou (protože do středočeské aglomerace se stěhují další a další lidé), takže tebou kritizovaný přestup z S7 na Václaváku (asi přímo do stanice Můstek - A? nevím, jak si to představují, popravdě mi to přijde taky trochu šílené, je to tam už provrtané jako ementál) je úplně logický krok, jak na Hlavák pustit jen tu příměstskou dopravu, která tam chce fakt přestupovat na rychlíky a budoucí VRT, a ne tu, která dojíždí do Prahy (a nejčastěji míří v centru právě na Václavák, nebo tam může nejsnáz přestoupit). Jako overkill mi přijde duplicita Karlák - Václavák, to je skutečně overkill a nahradil bych to jen jedinou podzemní stanicí s jedním vestibulem případně blíže ke Karláku (sloužil by i jako další a v oblasti chybějicí vestibul metra, nejspíš, a mohlo by se to napojit rovnou i na Vinárnu u Sudu, ta už má rozsáhlou síť podzemních stanic které sahají skoro až pod Vltavu, odhaduju :-)). Takže ok, za Smícháčem by S7 mělo mít asi jen jedinou stanici Praha - Centrum s přestupem na Můstek - A (na B se dá přestoupit na Smíchově) a 2.vestibulem u Novoměstské Radnice (pokud to teda pod ty baráky ještě vůbec nacpou) a dávat tam dvě zastávky takhle blízko sebe mi fakt přijde jako overkill (2.přestup na B není potřeba a lidi co chtěj přímo na vlak prostě ten kousek už snad dojdou, když nebudou chtít popojíždět tramvají).

    K těm optimalizacím v praxi:

    Takhle jsme třeba v Břevnově měli jeden router, který tu routoval úplně zbytečně všechno (optické sítě FTTB i FTTH a navíc ještě přes něj zbytečně šla většina původních bezdrátových AP). Tak jsem navrhl optimalizaci, kdy AP mají vyhrazené VLANy přímo na centrální bránu a ty původní slouží jen jako backup (ideálně i tažené přes jiné switche, apod.). A ejhle, optická síť přestala být přestížená, protože tenhle router byl přetížený... ale místo toho ho upgradovat a pořád přes něj posílat všechno vlastně stačilo část provozu bypassnout... A v MHD je to podobné, místo nekončného upgradování metra je možné část dopravy bypassnout vedle, aby do metra ani nemusela...

    Stejná úvaha je ta dálnice D99, aby tranzit vůbec nezajížděl k Praze. Spousta tranzitu lze odklonit. Původní uzly se postupem času stanou tak přetížené, že musíš najít, jak provoz odklonit a snížit náklady úplně všem zúčastněným.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: tak mi dojed na jeden prestup treba z Radotina do Letnan... na to se pujdu podivat :) Ano, jsou destinace, kde to je proste realita - i po Praze, o primestskem cestovani (ktere je ale nedilnou soucasti aglomerace) radsi nemluve. To je proste videt, ze bydlis na Brevnove, mas tramvaj pod prdeli a neznas realie kdekoliv dal od centra - a to i co se uzemi Prahy tyce. Na 3-4 prestupy to mam i k obvodacce svyho decka... a ctyri garantovane, pokud budu chtit tim metrem.

    Kupodivu i ty auta se daj zakopat pod zem. A to jak ty jedouci, tak i ty parkujici. Tvaris se, jak jsi zcestovaly - ale tehlech detailu si nejak nevsimas. Jiste, k vnitrnimu tunelu neprekvapive patri take i nejake navazane radialy... ktere holt nejsou. Ale to je odpovednost politiku, ze to nejsou schopni dotahnout.... to vis, ono volby jsou kazdou chvili, nikdo nechce nikoho nasrat, tak se radsi nedela nic krome hledani vymluv, proc to jakoze nejde :-) V tomhle smeru je Hrib stejnej jako kdokoliv pred nim.

    Delku (a kapacitu) vlaku rozhodne zvetsit jde. Hromada spoju jsou jezdi solo esusy - namisto dvouvozovych jednotek, protoze proste nejsou. Jasne, to aby byly stoji nejake prachy. Realita zrovna u zeleznice je takova, ze sice brecime nad vycerpanou kapacitou drahy, ale soucasne po ni honime spoustu kratkych souprav, ktere krom jineho ani nevyuziji plnou delku peronu. Obcas se teda zadari a vyjede i souprava ze svou spojenych esusu. Ale rozhodne to porad neni souprava, co by narazela na limity - perony jsou vyrazne delsi... a kdyz uz tu vytahujes Pariz, tak i tam spousta tech "RER" je na povrchu taky. A ve finale i to metro jezdi castecne i po povrchu...

    Resit dopravu "az se vsecko okolo dostavi" je prave ta blbost (a u Zizkova tuplem, tam ty zastavby i tak je uz dost), co tu delame posledni desitky let. Kdyz se podivas na stare plany, tak se driv stavely tramvaje defacto do poli, najdes fotky treba z Vrsovic, kde neni nic, jen ta tramvaj... tohle nasi pradedove umeli. Ted nejakej hipster z Excelem na IPRu prohlasi, ze tramvaj nekam "nema smysl". No, pak se tam neco postavi... lidi zjisti, ze doprava stoji za pendrek, hadej co se stane... no ano, neschopnost magistratniho vedeni si vyresi tim, ze si holt koupi to auto.

    A jinak je to prave mj. problem te organizace dopravy stylem "vse do hvezdy pres centrum", ze to Ccko je ve finale pretizeny. Proc musim jet z Vokovic do Stodulek pres Vaclavak? Vzdyt to nedava smysl stejne jako jezdit kolem Muzea z Chodova do Radlic. Opet, podivej se na tu Pariz, kdyz ji porad potrebujes vytahovat... tam kraviny stylem, ze by muselo vse project kolem (placnu) Place de la Concorde nedelaj. No proste tam nedelaj kraviny typu Praha, ze by se snazili udelat nejaky "stredobod vesmiru", do kteryho vsecko natahnou...

    Optimalizaci dopravy jsme tu uz take nakousli... pokud mas na kazde krizovatce hloupy semafor, co se "bodove" rozhoduje, co zrovna odkud kam pusti, tak nezoptimalizujes vubec nic - jen kvuli tomu, ze proste nejses schopnej se na dopravu divat v sirsich souvislostech a rozhodujes se ciste jen na zaklade vstupu v blizkosti te konkretni krizovatky. V tomhle je aspon ta draha dal - tam jsou schopni ridit jizdu vlaku z jednoho mista a podle toho, co se deje po trati, byt je to stale jeste spis rucni prace (ale realne to zautomatizovat uz tak tezke nebude). Ta zeleznice ma o mile naskok oproti rizeni povrchove dopravy po Praze, kde to mozna zvladne (nekdy) pustit sanitku... ale to je tak vse. Ani ten autobus ci tramvaj ti neprojede plynule a cely slavny "preference" delaj to, ze na mnoha mistech jen jedna blokuje druhou - pricemz ta krizovatka "s preferenci" casto nevi, ze pobliz treba ten autobus blokuje. Treba u Skalky je blizici se 125 s oblibou blokovana 177 jen proto, ze krizovatka o te 125 jen nevi a ta 125 trci v kolone s autama, protoze nejaky chytrak vymyslel, ze auta prece pockaj... :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: ano, no tak to je právě blbost. Spojení, kde přestupuješ třeba 3x, určitě není použitelné třeba jako cesta do práce. Takže dopravní síť, kde mezi libovolnými dvěma body ti iDOS najde spojení s nejvýše třemi přestupy a ve většině případů dokonce s dvěma, má určitě význam. A zahuštění tramvajové sítě je nejsprávnější způsob, protože koneckonců, je to na elektřinu, nesmrdí to, má to menší (i když nenulovou) šanci uváznout v dopravní zácpě ve srovnání s autobusy, apod.

    Chápu, že lidi, co chtějí hodně místa pro auta, preferují metro, protože ty lidi zmizej úplně z dohledu zakopaný někam pod zem. (stejně tak naivní představa byla, že auta zmizej do Blanky pod zem, ale to se prostě nestane... každej tunel má nějakej konec). Fakticky ale z dojíždění metrem se stala celkem otravná rutina - z tramvaje člověk aspoň něco vidí. Síť metra nikdy v docházkové vzdálenosti do 500m pro většinu obyvatel Prahy nebude a ta minimalizace množství přestupů je skoro to jediné, co se dá dělat.

    Ostatně metro je přetížené, délku vlaků zvýšit nejde, zejména na trase C nejde ani zkrátit intervaly... prostě tam víc lidí nenacpeš. Co se souběhu Anděl - Smíchovské nádraží týče, argumentem by snad bylo, kdyby zrovna na tom úseku jezdilo metro B nejvíce přetížené, ale to si jednak nemyslím, jednak Smíchovské nádraží je bývalá konečná a tudíž nejjednodušší by bylo mezi Smíchovské nádraží a další trasu, kde se B bude křížit s okružní trasou (spíš O než E, ale zatím nevíme, E bude asi rezervované nějakou budoucí poslední radiální trasu, možná právě ten Žižkov, až se to tam ale všechno dostaví?), přidané vlaky a zkrátit intervaly na úroveň trasy C (na A něco podobného asi nebude nikdy nutné - a zejména to nebude nutné, pokud vznikne přímý přestup z hlavních příměstských železničních linek, což je prostě RER v pařížském stylu a tam se to evidentně osvědčilo)

    Obecně se dá čekat, že lidi, které zaujala optimalizace provozu v datových sítích, zaujme i optimalizace dopravy ve městě. Jsou to příbuzná témata. Já jeden čas fušoval i do cyklologistiky, sice hlavně proto, že jsem potřeboval design cargokol zneužít pro svoje vlastní záměry, ale zaujalo mi to i v obecné rovině, protože nakonec... packety jako packety, musí se nějak dostat do cílové adresy. Prostě město je samo o sobě problémem poslední míle... všechny jeho aspekty :-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: prestupu musi nejmin... jisteze... a proto prestupujes z autobusu na metro, z metra na jinou linku metra a pak zase na autobus... to je naprosto bezny scenar. S touhle "logikou" bys ale musel mit i kazdou autobusovou linku resenou tak, ze ti obkrouzi vsecky trasy metra. Ne, to je proste nerealisticky... od urcite rozlohy je tvuj pozadavek neprekvapive proste nesplnitelny. Ostatne to co tu predvadis je dost okata argumentace stylem "abych to mel pohodlny hlavne ja". Coz ostatne udelal i Hrib pri pretrasovani S61, kdy z toho tezi hlavne jeho nemovitost v Kyjich, zeano :D

    No a jinak v obecne rovine ty argumentujes stejne... zasluhy, co vlastne Hribovo vubec nejsou (protoze to odmakal nekdo uplne jinej) ty pripisujes jemu... ono politici se radi chlubi cizim perim, zeano :-) Takze Hrib nerekne, ze neco je zasluha (treba) Surovskeho z DPP, on si to proste privlastni, jakoze on je ten, kdo nosi lidu to dobre...

    Zastavky (nadrazi) jsou casto spolecne projekty s vice stakeholdery. Ono kdybys znal realie, tak mj. vis ze zvlast po Praze pozemky vlastni klidne Ceske drahy. Ono, kdyz se o S61 zaclo mluvit se od zacatku o spoluucasti magistratu hovorilo. Ted uz nektery veci projistotu uz nekdo smazal a najdes je jen v archivu. Inu, nekdo zameta stopy po nepovedenejch slibech :-) Muzes se Hribecka zeptat, proc je to pryc - ale odpoved si domyslim, negativni PR se mu do kramu nehodi.

    Ono je to stejne jako zpackany projekt drazni promenady ve Strasnicich. Kvuli par problemovym usekum (ktere by jiste slo nejak provizorne vyresit) se nesahlo ani na to, kde zadne kolize nejsou. Proc? Protoze se na to... proste kasle.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: přestupů prostě musí být v síti co nejmíň, jedno z čeho na co. přestupy ti zhoršují dojezdové časy, protože prostě ty intervaly neposkládáš tak aby se vůbec nečekalo.

    Jasně, Hřib může osobně za všechno.. když se něco povede, jako lávky a mosty, není to jeho zásluha, ale když se něco nestihne, je to jeho vina :-))

    To už je lepší šťourat se v jednotlivých hlasováních, typu jak hlasoval o zastavění náměstí u Intercontinentalu (no, aspoň se nic nebouralo...), ale ty manažerský kroky u jich schválených projektů přeceňuješ. S61 po zamýšlené trase skutečně nejezdí proto, že nejsou zastávky... ale zastávky staví město, nebo SŽDC?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: je to to same. Bavime se o rychlem kolejovem dopravnim prostredu (tramvaj je proti tomu pomala). Nejaky duvod to melo, pokud te to seriozne zajima, vyraz do archivu. Dokonce i nasi pradedove v casech, Praha byla na ponekud mensi plose.... uvazovali vic nadcasove nez ty :-) Aneb tomu centru se naopak chteli vyhnout. A tebou zminovane "slozite objizdeni" je v realu jen dusledek toho, ze se hromada trati po zprovozneni metra vytrhala... a zdaleka to neni jen o te pulce Vaclavaku. Aneb ona vedla tramvaj od dnesni Masarycky pres Hybernskou a Staromak, zeano. A nebo si mel "skoro-soubeh" k Jindrizsky v Prikopech.

    A znovu opakuju, ze ptakoviny typu "z kazdeho vlaku na kazdou linku metra" nedelaj ani Nemci, ani Frantici... ani Spanele, ani Norove. To zas jen "po cesku" vymyslis kraviny. Specificke ceske reseni. Ale vedle toho nejsme schopni postavit ani par zastavek u trati, co uz existuji... protoze... vymluva, proc to nevyslo se vzdycky najde ;-) To, ze S61 nejezdi pres Malesice s prestupem na metro u Depa Hostivar a dale k Zahradaku s potencialem pokracovat na Krc a Radotin je taky jeden z neuspechu, ve kterem ma Hrib svoje prsty.

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam