• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DRAGONThe Orville


    klub pro diskuzi o seriálu The Orville


    data:
    https://www.csfd.cz/film/513197-the-orville
    http://www.imdb.com/title/tt5691552/
    https://cs.wikipedia.org/wiki/The_Orville


    JEDINÉ PRAVIDLO KLUBU: NESPOILOVAT PROSÍM ALESPOŇ DVA DNY PO ODVYSÍLÁNÍ NOVÉHO DÍLU. MĚJTE RESPEKT K OSTATNÍM, DÍKY
    pripadne pouzivame spoiler format - <span class="spoiler">obsah spoilu</span>
    rozbalit záhlaví
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    DRAGON: to mi pripomnelo tohodle znalce 😁

    DRAGON
    DRAGON --- ---
    SKY_MAX: u mně je bohužel naprosté nogo platit Disney peníze, nesnášim jejich politiku a rozhodnutí která dělají. No money from me...
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    VOZKA: supr, další člověk, co si všímá ve filmu symfonické části :) jsem OST fanda. Orvile prvni a druhá série mě bavila víc (vlastně i nejen hudebně :D), u té trojky mi příjde, že mají definovaný tři motivy (typy melodie) a těch se drží až moc. Nicméně ta hudba se tam hodí, to musím uznat :) jen je to na mně takové Williamsovské, já mám raději, když se v hudbě prolínají experimentální party, něco co třeba dělal Horner (napadá mě score pro Apocalypto, to bylo fenomenální! Případně Avatar Extended score, výtečná věc).

    SNW má hodně jinou znělku, která není úplně ST like, to je fakt :) A s hudbou se to má IMHO podobně jako v Orville, nepamatuju si jedinou skladbu, všechno je to takové ploché, když to srovnám s oblibenými věcmi, co rád poslouchám..
    SKY_MAX
    SKY_MAX --- ---
    tak jsem po třech letech zase viděl další díly, je to super pocit přímo podpořit McFarlajna v tohle jeho úsilí a koukat na to na dysney+
    (byť ta mobilní aplikace je z roku 1)
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    Ještě to tu myslím nepadlo - jsem od začátku i nadšenej z toho, jakou má Orville hudbu a zejména theme song. Je tam zjevná inspirace intrem z TNG, ale není to úplná vykrádačka a je to řemeslně výborně zpracovaný. Připisuju to tomu že je McFarlane muzikant, z mýho okolí mi přijde že lidi který se věnujou žánrům jako on mají obvykle i vztah k filmový hudbě. Zažralo se mi to okamžitě daleko víc než trochu konzervativní theme song z SNW.
    SATAI
    SATAI --- ---
    MELOP: a prvni dil nemel byt prvni a jeho expozice se mela roztahnout do jinych dilu...
    MELOP
    MELOP --- ---
    Tak zas se nebudeme tvářit, že současná sezóna The Orville nemá stopáž poněkud přepálenou, zejména první dva díly a že by se tam nedal udělat jistý trimming.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    VLAKODLAK: tos někdy udělal v jiném dílu? Ty heretiku! ;)
    VLAKODLAK
    VLAKODLAK --- ---
    Poslední Orville byl pěkně funky, ale líbil se, nemusel jsem fast-forwardovat ani chvilku :)
    JONY
    JONY --- ---
    VOZKA: ano s tím také souhlasím, ono je to dáno tím, jak jsou tahle témata v USA vyhrocená a jak silná tam evangeikální pravice byla a je. A velká část mladší generace scifi/fantasy/comics fanoušků je z řad LGBT lidí, protože to pro ně už dřív byla možnost, jak mít "své" hrdiny, kteří jinde nebyli. A u tvůrců NuTreku resp. byznysmenů ze studií, to imho je mnohem víc ekonomický kalkul na cílovku, než nějaký aktivismus.
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    JONY: To je možný, ale stejně tak spousta příznivců NuTreku (nevím jak tady, ale na redditu to vidím furt) fakt je toho názoru že kdokoliv kdo na nový treky nadává musí bejt rasista/sexista/whatever, a nejsou schopný k tomu dát jakejkoliv racionální argument, což mi přijde úplně stejně debilní.
    JONY
    JONY --- ---
    VOZKA: tak s tím argumentem o kvalitě příběhu souhlasím, nicméně dodávám, že tento argument je často používaný jako fíkový list :) (jinak co se týká mě, PIC a STD nepovažuji za dobré seriály, ST-SNW naopak za výborný).
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    JONY: S posledním odstavcem se ztotožňuju a je to přesně ta věc se kterou mám u nových Star Treků problém, ALE podle mě to je ještě o fous složitější než píšeš.

    Tahle polopatická poučnost může pořád ještě fungovat dobře (a v OldTreku tak podle mě fungovala) pokud je dobře napsaná, v zajímavém příběhu se zajímavými postavami. Ten hlavní problém je, že když je něco napsané podprůměrně, tak jakákoliv politika a poučování tu nekvalitu psaní hrozně zesílí. A najednou to působí jako "oni nás chtějí jen poučovat a tlačit vlastní agitku" protože v podprůměrně napsaném seriálu s nezajímavými nebo nesympatickými postavami je to ta jediná věc která vynikne.

    Taky je hodně tenká hranice mezi seriálem který ukazuje něco progresivního jako normální a seriálem který těžkopádně říká "tohle je ta správná věc kterou byste si měli myslet". I když obě situace říkají tu samou myšlenku, ta druhá může být fakt otravná i když s ní člověk souhlasí.

    Jinak díl ENT s těhotným tripem byl celkem dobrej a u dílů řešících Bortusův vztah jsem se vždycky bavil, hlavně u zápletky s cigárama.


    SEJDA: A tys zapomněl dodat, že ta scéna byla velmi vtipná :)). Pointa celého dílu byla že se učí být (a dokázat že umí být) se svými novými zodpovědnostmi zcela samostatná, a v téhle linii to i sama geniálně vyřešila, sdílím pro ty kteří B5 nesledovali:

    babylon 5 - Sex Earth style - Clip from babylon5 s02e12
    https://www.youtube.com/watch?v=_ADGYli7418
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    JONY: zapomnel jsi na to, ze pred uzavrenim smlouvy vyzadoval "sex" s velitelkou. Ta to nesla dost tezce, znacne se stydela a nikomu se s tim nesverila.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    to mi připomíná díl Enterprise, ve kterém Trip otěhotněl, když šel vypomáhat nastavit účinnost motorů zpřátelené mimozemské lodi, to museli vyskočit z kůže .)
    JONY
    JONY --- ---
    Jak jsem napsal, ST byl na můj vkus vždy příliš pozitivně didaktický (s vyjímkou skvělého DS9), takže jsem schopen diskutovat o tom, kde je míra v tomto přístupu.

    Vždy mi byl bližší třeba takový B5, kde byla třeba super epizoda, kdy na stanici přilétá představitel nějaké civilizace, se kterou je bezpodmínečně nutné uzavřít nějakou smlouvu a mít dobré vztahy, ale ona civilizce je postavená na rasismu. Diplomat si vyžádá prohlídku stanice a ke zděšení posádky se nakonec dostane do nejnižších pater, kde živoří nejchudší, narkomani apod. K překvapení kapitána je nadšen, smlouvu podepisuje a gratuluje kapitánovi, jak se jejich civilizace musí od té lidské učit, když lidé uplatnují sociální darwinismus i na příslušníky vlastního druhu :)
    JONY
    JONY --- ---
    JONY: modelové situace "člen posádky X na výsadku pozná postavu opačného pohlaví Y a vzniknou mezi nimi nějaké sympatie" "cizí postava Y předstírá nějaké sympatie vůči členovi posádky X, aby se zjistilo, že je to jen zástěrka" "na palubu Enterprise přichází postava Y - ať už představitelka jiné rasy nebo někdo z Federace - a opět tam jsou nějaké sympatie" etc.

    Záměrně píši sympatie a abych předešel argumentům, ano ne vždy je to hlavní děková linka. Ale těchto situací je tam za historii ST nespočet.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    JONY: přesně ta poslední věta tvého postu bohužel bude tuším to, co za tím celým vězí: Nesnášenlivost (nebo chcete li netolerance) vůči něčemu, s čím se nedokážu ztotožnit.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    NAVARA: dobrá, zeptám se jinak: co konkrétního na práci scénáristy The Orville znejistilo tvé bílé heterosexuální evropské konzervativní Já? ;)
    JONY
    JONY --- ---
    NAVARA: to není pravda, jen u ST bylo nespočet dílů, kde se nějaká interakce mezi postavami řešila. Ve starších sériích byli všichni heterosexuální, takže kdyby jakákoliv použitá zápletka se týkala postavy, co je neheterosexuální, tak bys to automaticky bral za tlačení LGBT?


    Zase se vrátím k tomu, co se v podobných debatách opakuje s železnou pravidelností bez ohledu na to, zda jde o film nebo o normální život. Když si na ulici dovolí LGBT pár chování, které je běžně akceptovatelné u heterosexuálních párů, tak se pravidleně ozvou někteří přesně s argumentací, jako je tady. Proč to musí dávat na veřejnosti najevo? Mají si to nechat na soukromí.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    DRAGON: Zřejmě jsem to měl rozepsat - v tom postu rozlišuji mezi hercem (a doplňuji "who cares" - tedy je mi to fuk, tj. ti ani nemohu poukázat na to, kde mi to vadí) a hranou postavou (kterou určuje scénárista).

    JONY: V románku pro ženy, kde je pitvání vztahů nosným tématem daného filmu/seriálu, nechť si klidně vyjadřují city dvě třetiny délky. U scifi-fi tak nějak neočekávám - když si vezmu třeba ST, tak jediný kdo řešil že Wolf je jediným klingonem na Enterprise byla ta klingonka, co ho chtěla sbalit (iirc) a použila to ve smyslu "není ti tu samotnému smutno".
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam