• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MASTER_AStar Citizen
    Diskuze o Roberts Space Industries "STAR CITIZEN" sci-fi vesmírné MMO hře.
    rozbalit záhlaví
    BAT
    BAT --- ---
    UNREALONE: Vyvoj vzdycky bezi roky. I kdyz delas treba "jen" na novym dile nejaky franchise, treba nejaky FPS, kde vlastne nemusis prakticky nic moc vymejslet a jen updatujes a vylepsujes zastary casti engine, vyrabis k tomu novy 2D/3D/audio assety, a fakt neni temer co vymyslet (ve srovnani s tim, co se musi vymyslet pro SC), tak to trva roky.
    Jen to proste nevidis, protoze Ubisoft ohlasi svuj 158 dil Assassins Creed teprve par mesicu pred tim nez ho maji hotovej.
    U SC asi urcite doslo k nejakym zdrzenim, ke kterym by nejspis byvalo nemuselo dojit, ale s tim uz nikdo nic nenadela.

    Kadopadne, nejaky pitomy kuchynky v lodich, slanky a peprenky, a akvaria ten vyvoj nezdrzujou, to jsou porad veci co se delaji paralelene lidma ktery by se jinak co? ktery by se jinak kopali do zadku.
    Ja taky nejsem zvedavej na tyhle blbinky, ani novy lode uz me nezajimaj (uz dlouho), a chtel bych radsi konecne stabilni hru, ale tam je to prave brzdeny vecma jako treba server meshing, item cache, a souvisejici, nikoliv kuchynkama, zachodovejma prkynkama, a ani novyma lodickama (s vyjimkou tech, se kteryma ma prijit nejaka nova gameplay - jako treba tezeni).

    Jsou ty detaily vyhazovani penez? Mozna. Zalezi kdo ti na tu otazku odpovida.
    Pro me ty detaily dulezity tak moc nejsou, pro tebe jak vidno taky ne, ale pro jiny lidi ano.
    A jestli maji penize na "vyhazovani", tak co na tom zalezi? (vyhazovani jsem dal do uvozovek, protoze pokud se to do hry dostane a jsou lidi ktery to oceni, tak je sporny to takhle nazyvat)

    Ale rekneme, ze by se ty detaily nedelaly - bude driv hotovej server meshing? Nebude.
    A jestli se diky tomu usetri nejaky penize - bude drive hotovej server meshing? Nebude.
    Protoze tym co na nem pracuje uz maji, a tim ze tomu tymu pridas za usetreny penize vic lidi co muzou mlatit do klavesnice, tim tomu nepomuzes, prave naopak - programovani (ve fazi vyvoje) neni neco co se da skalovat do nekonecna prihazovanim dalsich a dalsich programatoru, tak to prece nefunguje.
    Server meshing tu uvadim jako priklad - dosad si misto toho jakoukoliv jinou feature a bude to stejny.

    Co by mohlo bejt hotovy driv, nebo se mohlo uplne vyhodit, by bylo neco jako item cache - POKUD bys nedelal zadny objekty co muze hrac trousit po svete, od plechovek, hrnicku, hotdogu, az po cargo bedny, a udelal to se zbranema tak, ze proste zmizi kdyz je zahodis nebo polozis, a stejne zmizi cargo v lodich pri rozbiti/zniceni lode.
    Ale chtel bys pak takovou hru? Ja ne. Takovy hry uz mame.
    Prave to, ze muzes vzit do rukou krabici a nekam ji odnest a polozit, je pro mne naprosto super vec, ktera strasne pridava na gameplayi (vytvari to ve hre situace, ktery by bez toho nevznikly).
    No a aby tohle fungovalo, tak se musi udelat veci jako napr. "item cache" a souvisejici, a to je to co zdrzuje a trva - ne to, ze 3Deckar si patla model flasky s limonadou a grafik patla nejaky logo co na ty flasce bude.

    A kdyz takovyho low level 3Deckare a grafika vyhodis a misto nich najmes jednoho senior proga, pokud budes mit stesti (ne dva jak pises, to je utopie), tak ti to pomuze jen pokud ti ten prog v tymu chybi, ale kdyz nechybi, tak k cemu ho najimat?
    Programovani neni hra na klavir. Vice rukou mlaticich do klaves nic nezachrani.
    Potrebujes tech rukou (a hlavne hlav co neco umi) jen tolik kolik je potreba, cokoliv navic je v nejlepsim pripade opravdove plytvani penez, a v nejhorsim pripade na skodu veci protoze to bude ten team zdrzovat (dalsi clovek co je potreba seznamit s kodem, s pravidlama, s problemem, dalsi jehoz eventualni kod bude muset nekdo schvalovat - a kdo to bude delat? ostatni progove, misto aby delali svoji praci).


    Ale ano, trva to dlouho, a tvoji frustraci sdilim.
    Jen nemyslim, ze vyhazeni par grafiku a najmuti dalsich progu tady neco muze resit.
    Ja si myslim, ze to zdrzuje nikym nerizeny pan perfekcionista a maximalista Roberts.
    Jinak proti nemu nic nemam, ale mozna by nebylo na skodu, kdyby nad projektem visel damokluv mec v podobe nastavenyho budgetu a nejakyho deadlinu - jsou lidi co to proste potrebujou, jinak nemusej bejt nikdy hotovy :)
    UNREALONE
    UNREALONE --- ---
    BAT: hele já jsem taky programátor a spoustu věcí dokážu pochopit

    Jasný že nějaký "blbosti" se dají udělat paralelně s těma důležitýma, ale ten vývoj už běží roky. Když vidím jakým detailům věnovali pozornost, tak si myslím, že opravdu vyhazují peníze a čas z okna. Jasně že asi jednoduše nejde říct grafikovi aby pomohl jinde kde na to nemá vědomosti, jenže ono je to i o těch prioritách shora. Je krásný, že lodě mají společenskou místnost, kuchyňku, zasedačku a bazén, ale kolik lidí to zajímá v době když hra není hotová. Můžu najmout 2 vývojáře místo 2 grafiků a detaily dodělat časem. Když vím, že mám ambiciózní projekt, tak můžu říct, že udělám základní mechaniky pořádně tak aby se to dalo hrát a v dalších updatech přidávat nové featury. Oni to sice dělají, ale zároveň pořád některé základní věci fungují blbě.

    Když to srovnám třeba s No man's sky, tak tam to celkem jde dělat rozumně. Chris je ale megaloman a chce všechno dokonalé.

    Nechci na to jen nadávat a za mě velký respekt na to co už zatím dokázali, ale kdyby na pár místech ubrali perfekcionismu, tak by z toho měli užitek všichni IMHO. Určitě na tom dělá spoustu skvělých lidí a hodně věcí je super. Přeju jim i nám aby to dobře dopadlo. Evidentně je furt dost lidí kdo ty prachy za virtuální lodě dají, takže snad peníze budou.

    To že Sq42 běží paralelně asi dává smysl. Jak moc jedno zdržuje to druhé těžko říct. Vzhledem k tomu, že už vyhlásili že plánují víc dílů, tak to snad plánují i dokončit ještě v tomhle století 😄 Doufám, že to neznamená, že to rozdělí do 3 částí aby vydali aspoň něco. I když pokud to bude znamenat, že backeři dostanou všechny části postupně, tak asi proč ne 🙂
    BAT
    BAT --- ---
    UNREALONE: No, a neni to spis chyba toho kdo psal ten clanek, ze pise clanek o hovadinach?
    Kdyz se nad tim fakt zamyslis, mas pocit, ze nejakej nouma co vyrabi zvedaci prkynko na zachode by byl nejakym prinosem do tymu kterej resi server meshing?
    A to ne, ze by se mi libilo jak se postupuje, ale tohle asi neni kde je problem - zachodovy prkynka asi patlaji proste protoze muzou, protoze asi jsou prachy na to aby se najalo par "instalateru" ktery si s tema zachodama budou hrat, a nedovedu si predstavit, ze by tyhle veci nejak zdrzovaly nebo ubiraly zdroje potrebny pro reseni server meshing apod.

    Veci se delaji jak jen to jde paralelne.
    Zatimco jeden tym resi server meshing, druhej tym resi boty, treti tym resi lode, ctvrtej tym nevim co, par 3deckaru dela na zachodech, a par grafiku si dal smrdla koncepty.
    Pokud prvni tym ma nedostatek zdroju (lidi) (a nedostatek asi nemaji), tak to nevyresi tim, ze tam poslou grafiky a 3deckare, takze neni duvod proc by zatim ti grafici a 3deckari nemohli delat nejaky zachodovy prkynka (to uz je spis uplne jina diskuze - o tom, jestli to stoji za to, na neco takovyho placat penize. Ale jestli ty prachy maj a lidi jim je porad davaji, tak at si je klidne placaji).

    Problem je spis v tom, ze veci jako server meshing jsou slozitej problem, tak jestli si chlapci proste jen neukousli moc velky sousto a ted nebude jen dlouho trvat nez zjisti, ze se to fakt neda spolknout.
    Ja se programovanim zabyvam docela dlouho, od webu, rezervacnich systemu, bankovnich portalu, ucetnich systemu, kontrolnich/ovladacich systemu, komunikacnich protokolu, a v posledni dobe i her, coz neznamena ze bych byl nejakej super hackerman, ale snad jsem se naucil aspon tolik abych se v techto vecech dokazal trosku orientovat, a nejsem si jistej jestli je mozny se soucasnyma technologiema realizovat server meshing bez ustupku, tak jak ho prezentujou, v rozsahu co ta hra potrebuje - a je velice dobre mozny, ze jen nemam potrebny znalosti (no, je temer jisty, ze je nemam).
    Pokud to jde, jak pres sve pochyby doufam, je to hodne slozitej problem, jehoz reseni samo o sobe trva (bude trvat) dlouho (ale jak dlouho je dost dlouho, to samozrejme nedokazu rict).
    A dost to muze zdrzovat jiny veci, ktery na tom nejak zavisi, i kdyby se vyvoj vedl tim nejidealnejsim a nejspravnejsim zpusobem.
    Vlastne jsem chtel jen rict, ze at uz se to vede jakkoliv, problemem nejsou "zachodova prkenka".


    Co se mi rozhodne nezda v poradku, je progress na SQ42.
    Podle me ta hra mohla bejt uz aspon rok nebo dva vydana, ale myslim si, ze tam dlouhodobe dochazi k tomu, ze jak se zlepsujou nebo vyvyji novy technologie pro SC, tak Roberts ty pokroky asi tlacil do SQ42, cimz se porad a porad prodluzoval vyvoj SQ42, protoze se musely predelavat veci, ktery uz byly nejak hotovy (nebo v nejakym pokrocilym stadiu) a najednou se musely nahradit novou technologii.
    Takovym stylem by se to mohlo tahnout donekonecna (resp. dokud budou penize), tak doufam, ze si uz konecne rekli dost, a ze to uz skutecne nejak finalizuji.
    Jinak se SQ42 asi fakt nikdy nedockame, protoze narozdil od SC, ktery se da plus minus uz nejak hrat a je sance, ze se jeho stav bude casem dal lepsit, tak SQ42 nejde vydat v podobne nedodelanym stavu a dokoncovat ji "za behu" - z principu hry, ktera ma nejakej pribeh od A do B a pak je konec, tohle proste udelat nejde, to se musi vydat hotovy.
    Muzeme jen doufat, ze Roberts dostal rozum, a uz to technologicky uzavrel a bude se to jen dodelavat, a ne menit.
    UNREALONE
    UNREALONE --- ---
    Doufám že do roka dodělaj aspoň Squadron 42
    UNREALONE
    UNREALONE --- ---
    Teď jsem btw narazil zas na článek kterej mě opět celkem nasral.
    Star Citizen improving character eyeball wetness • Eurogamer.net
    https://www.eurogamer.net/articles/2022-02-22-star-citizen-improving-character-eyeball-wetness

    Před časem to bylo zase něco že pracují na vylepšení možnosti zapínání a vypínání světel v kajutě kde se spawnujou hráči a vylepšení sprchy a podobný kktiny. Immersion my ass. Chris Roberts si utírá zadek prachama a směje se nám tvl. Je to fakt magor jestli dává prioritu podobným věcem.

    Že řeší složitý věci jako ovlivňování dění napříč systémy, živější ai a já nevím co to bych ještě bral. Ambiciózní, ale asi pochopitelný. Řeší cloud tech a server meshing a kdoví co dalšího...OK, ale nezajímá mě jestli se dá na záchodě zvednout prkýnko když nefungujou základní herní mechaniky omg.
    UNREALONE
    UNREALONE --- ---
    Já zkoušel pár delivery misí a jednu tu kde se mají vymlátit zlou i na té velké lodi, ale dost mě odradilo, že jsem vždycky někde umřel protože hra měla divnej glitch nebo jsem se někde chytil v terénu a nemohl ven, často nešla vůbec spawnnout loď, otevřít dveře výtahu apod. Takže kromě základní Aurory nemám nic :-\
    NIS
    NIS --- ---
    Pred par dny zacal XenoTreat event a konecne event co si uzivam. Je to docela money making machine. Kdyz to clovek vychyta od zacatku, tak se da celkove vydelat tak 200-300 tisic. A to pritom clovek ani nemusi delat vubec nic.. jen se prihlasi na event a pak muze zevlit nekde opodal, i kdyz to neni uplne idealni. Ja to teda zkousim a od patku do ted jsem vydelal asii 1 mil. Akorat od vcerejska je to dost buggly a po dokonceni mise se event neuzavre.. Jinak je cooldown na misi asi pulhodina-hodina a jede to odznova. Takze jsem si konecne poridil Prospectora, ale nasledne zjistil, ze vlastne vubec nemam naladu tezit. Tak setrim dal.. Anvil Hawk jsem vymenil, priplatil si asi 15usd a ted mam Gladius a to je konecne lod co se mi libi, ma dva shield generatory. Anvil Hawk byl moc maly, i kdyz se ovladal skvele. Gladius je konecne poradna lod, akorat jeste nemam spravne poskladane zbrane.. Moc mi nevyhovuji. Pouzivate gimbal mount na jednodussi strelbu, nebo jako spravni profici mate manualni ovladani vezi? Ja zkousel manual, pak zkusil gambil a hned jsem mel mnohem lepsi kill count.. Ale teda radeji bych se naucil manualni mereni, ale moc mi nejde.

    Jinak ted jsem videl video kde rikal, ze ve hre je prez 100 hratelnych lodi.. Ja mam zalusk na Saber a pozdeji Warden, to jsou si myslim super lode na bounty hunting.
    CZTIBA
    CZTIBA --- ---
    Ja jsem backer asi od 2013. Nejak v rocnich intervalech jsem to zkousel na par dni hrat a odlozil to pak na dalsi rok. Ted uz jsem to tak dva-tri roky ani uz nezkusil. A ztratil o to prakticky zajem s tim, ze to mozna nekdy dodelaj (aspon singl) a zahraju si to treba pak. Obcas si rikam, ze to zkusim, ale je mi ve vysledku lito investovat do toho ten cas. Informace o hratelnosti zni ale zajimave:-)
    TAJEN
    TAJEN --- ---
    NIS: Mam prospectora jeto fajn lodicka..ale dte doby trosku menili tu tezbu :-( a nedavno sem na nekoho koukal jakk tezi a vubec i ta obrazovka je ted dost jina u sem si hodne dlouho nezalital a praveze i to litani jen klavesnice + mys je teda nebo bylo pak i docela obtiznejsi .. nastesti tam na lodicce mam dozivootni pojistku :-D Jinak patrim do trosku uz veci skupiny cose utvorila kolem jednho streamera Rika a kdyz sem tak koukal kolik lidi tam je a kolik uz je tam lodi... nekere kusy i hodne drahe takse jako hodne tesim az to uz jednoou konecne bude oofiko :-) Nikdy sem nebyl ppvp hrac a spise me zajimal craft a tezba a myslim ze tam si toho uziju furu :-)
    SONIC
    SONIC --- ---
    NIS: uz sem to tri updaty nezapnul..ale jinak obcas pohravam.. sem v tom od konce roku 2013..asi zas updatnu teda..ale tvejch 12 hodin dopoledne je pro me nemyslitelnej cas na hrani :)
    NIS
    NIS --- ---
    o7 commanders. Hrajete to nekdo? Ja jsem backer od 2017, ale nikdy jsem nedokoncil misi. Pred mesicem to tu nekdo nekde zminil, mrkl jsem se na video jak to vypada za rok 2021, nainstaloval a zkusil a od te doby to jedu denne nekolik hodin. Nekolik bugu tam stale je, docela nemalo, ale uz je to krasne hratelne, vubec mi to nepada. Odhlasuju se ve vesmiru z lodi. Delam mise. Ted setrim 2mil, zatim mam 800k, abych si koupil Prospectora a zacal tezit. Pridal jsem se do org Interstellar Nomads.. videl jsem ze existuje i nejaka ceska HC skupina, co ka komplet vymyslenou historii a jedou role-play style. Akorat ziju v jine casove zone, takze s lidma z Ceska si to moc nezahraju, pokud nehrajete ve 12 odpoledne.
    UNREALONE
    UNREALONE --- ---
    zkoušim free-fly lodě
    StarRunner jako OK, ale tvl než člověk proleze z nákladovýho prostoru na můstek omg
    SONIC
    SONIC --- ---
    kazdopadne sem se zarek ze to nezapnu ted driv nez vypostej 3.14..
    SONIC
    SONIC --- ---
    UNREALONE: joj FPS PVE je zatim nic moc..ale litani je supr :)
    UNREALONE
    UNREALONE --- ---
    člověk letí někam jak kikot, aby se pak zaseknul v terénu [facepalm]

    snad aspoň příští rok vypustěj Squadron 42 a třeba to půjde i hrát :-D
    UNREALONE
    UNREALONE --- ---
    Konečně mám stroj kde se to dá hrát.
    Zkusil jsem Origin Jump misi na orbitě Microtechu, protože jsou za ní dobrý prachy. AI nepřátel při FPS je spíš žádná. Proto jsem nepoznal, že týpek není zlosyn, ale ochranka, tak jsem sejmul špatnýho a hned že vražda smrt zabití. Jeden z nich mě náhodou trefil a probudil jsem se v base s rozsudkem na 2h :-D
    UNREALONE
    UNREALONE --- ---
    wow
    Inside Star Citizen: Life Among the Clouds | Spring 2021
    https://www.youtube.com/watch?v=7ZDrCUwHclg
    SONIC
    SONIC --- ---
    fajnova kalkulacka...

    #DPSCalculator
    https://www.erkul.games/calculator
    TIGER
    TIGER --- ---
    SONIC: lítáme Elite, ale jestli je to tak jak říkáš, tak tomu po letech zkusím dát opět šanci.
    SONIC
    SONIC --- ---
    litate? tedkons to slape jak nikdy me pride..
    SONIC
    SONIC --- ---
    tak sem vcera jemne polital ze pudu bounty a u freelancera mi zbrane na jedny strane vzdycky nemirej a strilej nekam do vesmiru..:)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam