• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PSYSBEEElektrokola
    Klub na výměnu zkušeností či (konstruktivních) názorů o tomhle čím dál rychleji se rozvíjejícícm odvětví cykloprůmyslu.

    VZHLEDEM K SITUACI VEDLE V KLUBU SLUŠNÉ HEJTY POVOLENY, CO BUDE ZA ČAROU SMÁZNU
    rozbalit záhlaví
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    PISKVOR: trochu se míjíte.
    To zadní svělo vidět zezadu moc nebude, ergo porušuješ předpisy, stejně jako to očipované kolo, chápeš? :)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    MINER: Zadní světlo není vidět zboku a zepředu, nepla, nepla! Kdo to říkal, že okamžitě pošoupneš branky?
    MINER
    MINER --- ---
    PISKVOR: přes tu bagáž ti neni vidět zadní světlo:)
    Bezohledný zločinec ignoruje bezpečnost provozu! Nepatříš na silnici! :D
    „Cyklista nesmí zapomenout na správné nasměrování světla.“

    Dělám si srandu. Nejsem takovej fanatik. Jen replikuji ty fanatické výkřiky, co tu zazněly.

    Stále říkám, pojďme se bavit o datech: o kolik jsou nebezpečnější pedelcy než ebiky?
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    MINER: Cca tenhle typ mezi dráty - fotit to teď v noci nepoběžím, stejně bys už podruhý posunul branku: "a to nepla, protože není vykovaná z měsíčního svitu a vůně pomerančů, kromě toho to ani není vopravdová fotka tvýho kola, a tu odrazku sis na to kolo z fotobanky nandal teďka, protože sis ji honem běžel v deset večer koupit, a ta barva určitě není autožluť." Požadavky dané zákonem to splňuje (přední, zadní, boční i na šlapkách), buď bez obav; na fotku se zítřejšími novinami budeš muset počkat do rána, až někam pojedu, našel jsem teď jen tuhle noční.

    Herrmans ER-11 | Šlapací Kolo | Cyklo prodejna a servis v Litoměřicích
    https://www.slapacikolo.cz/Herrmans-ER-11-d64830.htm

    MINER
    MINER --- ---
    PISKVOR: Pokud srovnáváš ebike s motorkou, zřejmě si neviděl nikdy motorku nebo ebike.

    Ukaž odrazky v paprscích kol, a pak se můžeme bavit, jestli je jen černá a bílá: splňuje/nesplňuje.
    (To je ten odezdikezdismus)

    Já říkám, pojďme se bavit o datech: o kolik jsou nebezpečnější pedelcy než ebiky? To je debata, která dává smysl.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    MINER: *šutr* Svítím jak vánoční stromeček, odrazky mám, zvonek mám, helmu i s odrazkama nad rámec zákona, a stejně je to jedno, některý lidi v provozu koukají jen po autech, cokoli menšího nebo většího neexistuje (a v lepším případě vjedou před tramvaj).

    A jo, moped je moped, ať už sjel jako moped z pásu v továrně, upgradoval sis ho z kola, nebo svařil z lešenářskejch trubek. Motorky taky na cyklostezku můžou, když mopedy jsou oukej? A pokud ne, kde uděláš čáru, a proč odlišně od české právní úpravy? Proč se na to prostě nevybodneš? Jednodušší bude místo kličkování říct "silnější pes mrdá, na pravidla seru, lůzo uhněte, jedu Já I. Ýbrmenš."
    MINER
    MINER --- ---
    Mě by zajímalo, o kolik jakých nehod způsobí „pedelecy“ víc než běžná kola. Podle toho, by měla být regulace. Ne od stolu, ale podle dat. V Holandsku s tím maj zkušenosti, ale ani jejich statistiky jsem neviděl.
    SWALLOW2
    SWALLOW2 --- ---
    MINER: :-) mne to prijde jako neuveritelna hloupost a neschopnost videt za roh od zastancu silnejsich a rychlejsich elektro”kol”. Az to presahne nejakou hranici, tak se stane nejake pausalni reseni typu zakaz segway v centru, zakazy vjezdu elektrokolobezek … a pak zas budou brecet, ze to je diskriminace …
    SCOONK
    SCOONK --- ---
    MINER:
    "Odezdi ke zdi" a generalizaci Čechů nechám bez odpovědi, souvislost s mým příspěvkem nevidím.

    Diskuzi jsem naopak otevřen, 25km/h limit je podle mně nevhodně nastaven, přikláněl bych se k hodnotě kolem 30km/h - tj. obdobné komfortní cestovní rychlosti, kterou se běžně pohybuje cyklista bez přípomoci elektromotoru. Zároveň bych si přál, aby infrastruktura (zejména dopravní, u terénního, trailového apod. ježdění už o tom přesvědčený nejsem) pro cyklisty mohla být i nadále používána oběma skupinami ("za svý" i s přípomocí), což při společném provozu podle mého názoru vyžaduje i srovnatelné rychlosti.

    Absence odrazek v paprscích mých kol je v souladu s pravidly kompenzována odrazovými materiály na bočních částech mého oděvu.
    SCOONK
    SCOONK --- ---
    CHEWBACCA: K legálnímu provozu budeš potřebovat: Certificate of Conformity (bude potřeba k registraci, ověř si, že jej výrobce/dodavatel kola je schopen dodat, tj. že je to způsobilé k provozu na pozemních komunikacích), řidičský průkaz průkaz pro skupinu AM, přilbu pro motocykl nebo helmu dle normy NTA 8776 a uzavřené povinné ručení (cca 200-300,-Kč za rok). Kolo zaregistruješ na Dopravním inspektorátu. Dostaneš velký a malý technický průkaz a registrační značku (žádej a upozorni je, že jde o RZ typu 119 (moped se šlapadly) - na Di o tom moc nevědí. Cca za 30 dnů můžeš (legálně) jezdit.

    V praxi (jezdím Praha a blízké okolí):
    - cyklisti se ti budou smát nebo ti nadávat, že mladý člověk nemá na elektrokole co dělat (je mi 41, mám to jako dopravní prostředek, protože denně dojíždím a v zimě nebo hnusném počasí se mi nechce na silničním kole a MHD je pro mě v některých časech pomalé nebo málo flexibilní)
    - řidiči ti budou nadávat a budou na tebe troubit, protože si myslí, že jedeš na kole a tudíž máš jet v cyklopruhu
    - v provozu musíš být ještě pozornější, než na kole - jsi mnohem rychlejší, než si většina řidičů myslí
    MINER
    MINER --- ---
    SCOONK: SWALLOW2: Odezdi ke zdi. To by Čechům šlo. Diskuze už ne.

    Kolo bez zákonné výbavy není kolo a nemá na cyklostezce co dělat!

    Tak kdo z vás má borci odrazky v paprscích kola, ukažte se:)
    Ty kdož máš odrazky, hoď kamenem!
    CHEWBACCA
    CHEWBACCA --- ---
    SCOONK: cetl jsem jen tvuj prispevek tak nevim zdali toto info neprobehlo, ale planuji koupit pristi rok greypa co ma prave podporu az 45km/h. jaky jsou u nas zakonny omezeni jsou li nejaky v ramci jezdeni a jake povinnosti? spz asi blbost ne? ridicak na mopeda?
    SWALLOW2
    SWALLOW2 --- ---
    MINER: Ocipovany kolo neni kolo a nema na cyklostezce co delat
    KURE
    KURE --- ---
    MARASAN: no asi ne kvůli tomu, že chtěj ject rychlejc, ale třeba aby to zabíralo i bez šlapání....
    SCOONK
    SCOONK --- ---
    MINER: Očipovaný kolo s rychlostí nad 25km/h je moped. Moped mezi měkké cyklisty na stezku nepatří. Pro mopedy a motorky jsou silnice. Sám jezdím na rychlém elektrokole (45km/h limit, SPZ, povinné ručení, helma + ŘP) a na cyklostezku bych si netroufl. Jako cyklista bych na cyklostezce nikoho takového (120kg kolo+jezdec při 35 - 45/km/h) potkat nechtěl.
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    PSYSBEE: jakoze by zrovna duchodci 70+ jezdili na chipnutych kolech, bych nesazel. Koukam, ze policajti maji podobny modus operandi.
    MINER
    MINER --- ---
    PSYSBEE: blinkry a SPZ na kole je sice dobrá pakárna, ale dalo by se skousnout
    Horší je, kdyby očipovaný kola nemohly po cyklostezkách = nahnat měkkýho cyklistu mezi auta = více cyklistů zhyne bídnou smrtí ☠️🌵⚰️
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    MAESTRO_007: :-)

    Policejní kontrola elektrokola v německé spolkové zemi Dolní Sasko. Při zjištění očipování motoru místní policie uděluje pokuty až do 2000 eur.
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    PSYSBEE: u nas se nic kontrolovat poradne nebude, ted je to patrny na velkych dopravnich kolobezkach, ktery maji kdovikolik (k)W a lidi na nich vesele jezdi i po chodniku. Policajti jim jeste uhybaji.
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    PSYSBEE: a jak by sis představoval "jít po cipovanych kolech"? Zastavovat a kontrolovat, to se mi moc nelíbí a svádí to k šikaně. Ale třeba nějaká odpovědnost toho kdo to prodal nebo namontoval by nebyla špatná.

    Některým ID se to líbit nebude, ale za mě je 25km/h naprosto dostačující. Možná těch 28. Ale 30 je už na cyklostezce velká rychlost. Jezdím denně do práce na silničce cca 30+- a jsem jasně nejrychlejší a některé predjizdim hodně rychle a bezpečně samozřejmě. 30 je prostě už vysoká rychlost a pokud někdo potřebuje dopomoc na kole, tak by neměl jezdit takhle rychle s motorem .)
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    MARASAN: nemám placenou verzi, ale za mě ok, jen mělo by to jít ruku v ruce s úpravou legislativy a rozdělení ebiku podobně jako v Německu :
    - 250W, přípomoc do 25kmh - stejně jako normální kolo bez povinnýho ručení
    - >250W, přípomoc >25km - povinná výbava jako je brzdový světlo, blinkry + SPZ/technická kontrola a tím pádem i povinný ručení..

    A ať se to některým zdejším ID nebude líbit, tak tvrdě jít po čipovaných kolech.. Tam bych viděl jako vstřícný krok zvýšení limitu přípomoci na 30kmh (což maj tuším ve Státech/Kanadě - 20mp/h) - to už bude stačit většině lidí, tj. čipování pro hodně lidí ztratí smysl..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam