• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PSYSBEEElektrokola
    Klub na výměnu zkušeností či (konstruktivních) názorů o tomhle čím dál rychleji se rozvíjejícícm odvětví cykloprůmyslu.

    VZHLEDEM K SITUACI VEDLE V KLUBU SLUŠNÉ HEJTY POVOLENY, CO BUDE ZA ČAROU SMÁZNU
    rozbalit záhlaví
    FREERIDER
    FREERIDER --- ---
    PSYSBEE: Souhlas krivku maj u Bosche vyladenou ,kdyz defakto zacali s celkovou integraci motoru do ramu maj leta zkusenosti z vyvojem. Nic mene technicky problemy se jim taky nevyhejbaj ,cekaci doba na servis je dlouha a mezi tim ma doma clovek pekne drahy tezitko . Ten limit by mel bejt nekde u 35km/h vic po rovince na asfaltu netreba horak je stejne limitovanej prevodama a sirkou pláštu . Ja sem na ten limit narazel v tom smyslu ze Bosch se chvastal ze bude mit neprolomitelnej FW coz se jim zatim nepodarilo. Integrace je pekna vec ,ale jen do ty doby co je pro dannej motor/baterku nejakej support. Pri soucasny rychlosti vyvoje je ebike po 5ti letech pri poruse skoro odsouzenej k sesrotovani vzhledem k totalne premrstenejm cenam motoru a baterek . Prestavba mi dovoli zrecyklovat starsi bajk a pri poruse mam porad moznost volby opravy/vymeny nebo zpetny prestavby na analog.
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    FREERIDER: GPS tracker možno už teď :
    eBike Alarm a ConnectModule - Bosch eBike Systems
    https://www.bosch-ebike.com/cz/produkty/ebike-alarm-a-connect-module

    Hele já Bosche obhajovat nijak zvlášť nebudu - je drahej a netoužím po něm. A tvůj pohled člověka z elektro-dyi scény chápu.
    Ale prodávám je a tak mám i srovnání např. jízdního projevu s levnějším systémem např. od Bafangu M520. A ten průběh krouťáku a celkovej jízdní projev je u Bosche prostě někde jinde.

    btw: "a nevypíná mi motor pri 25km/h coz považuju za kokotinu" - jen pro pořádek - za tuhle kokotinu nemůže BOSCH, ale zákon a ten hovoří jasně.. Bohužel je škoda, že EU nepřijala limit pro pedelec z US, kde to je 20 mph - tedy ca. 32 kmph.. A to by už mohlo stačit většině lidí..
    Ale to už se tu probíralo v historii..
    FREERIDER
    FREERIDER --- ---
    PSYSBEE: Problem Bosche je prave ten uzavrenej systém .Baterka a vsecko okolo motoru musi bejt od Bosche clovek za to platí dardu a pritom to zdaleka nema takovou cenu .Me zaráží kam az to Bosch zene nejdriv abs a nebude trvat dlouho a bude tam i gps tracker.Vsecko totálně zablokovaný nemoznost úprav... Mraky chujovin v aplikacích který vůbec nepotrebujes jen to zere cas (jediný na co je fakt dobrej mobil jsou mapy) .Mam i starý Brose ted uz ma skoro 10k a neni to zdaleka tak hlučný jako novej Bosch limit 25km/h odblokujes za pomocí jednoduchy apky neni to zadnej zazrak ale funguje to zatim bez chyby uz 6let. Pro me je momentálně top novy TQ hpr50 a jako přestavba jednoznačně vede CYC Photon . Hlavně u prestavby pouzijes baterku dle vlastní volby .Tzn když se na trhu objeví novej druh baterek muzu ji použít .Z brandovanym ebikem musim platit jak mourovatej za novou baterku pokud je vůbec k dostání. Jako dobrej priklad beru svoje jedničkový levo kde si účtují za novou baterku 25tis coz je za baterku ke kolu z roku 2017 darda .Na postavený kolo mi staci koupit baterku za zhruba desetinu ceny .Oni ty stavby z alika maj neco do sebe když se daj opravit na koleni a nevypíná mi motor pri 25km/h coz považuju za kokotinu.
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    ADAM: jestli mas kolo levnejsi nez auto, potrebujes lepsi kolo. ;-)
    ADAM
    ADAM --- ---
    PSYSBEE: Já ho jako top neberu. Je to moc hlučný
    Top je pro ně tq a Fazua. Jsem na hraně objednat transition relay s fazuou. Ale ty vole 12tis eur, to snad nestojí ani moje auto...
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    FREERIDER: hele Bosch je špička a je to úplně jiná liga, než to co se tady teď řeší (stavby z Alíka apod), byť to sem samozřejmě taky patří a já sem rád, že tohle auditko využíváte ..

    BOSCH je třeba brát třeba jako takovej Apple mezi elektromotorama - je uzavřenej ekosystém s vlastním systémem, o poznání dražší než ostatní, no a přesto ho lidi na střední a vyšší třídě chtěj a berou ho jako TOP.. (tj. i nad Yamahou nebo Brosem, co je ve Spešlech)

    Mě osobně dává smysl třeba 17kg těžky enduro s Fazuou s malou baterkou, kde motor používáš výhradně jako přípomoc do kopce... Co tu máme na krámě např. e-endura od Cannondale nebo KTM na ZEBech a pružinovejch tlumákách, zdvihy 170/170, tak to jsou strašný obludy, těžky je to jak prase, mě už to moc smysl nedává..
    FREERIDER
    FREERIDER --- ---
    PSYSBEE: Analogovej bike bude za chvilku neco jako F40 mezi autama lol .Cim vic picovinek tím víc problémů za me Bosh never...
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    Meanwhile, in Germany...
    Propojená elektrocyklistika: Chytrý Systém s aplikací eBike Flow - Bosch eBike Systems
    https://www.bosch-ebike.com/cz/produkty/chytry-system
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    MAESTRO_007: tvl, esence pekla.. ⸸⛧
    GANBOY
    GANBOY --- ---
    MCKIDNEY: to se hodí, to je pravda 😆
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Sedet jedna vec, hlavne nezapomnout vlezt do lcd a nastavit rucne cut off voltage :)
    GANBOY
    GANBOY --- ---
    MCKIDNEY: já tak zhruba nějak vím jak elektromotory fungujou…
    Sice nemám elektrokola, ale alekteokolobězky mám uz čtvrtým rokem a teď mám 60v 6400w miláčka ;)

    Ale jako snad bude sedět ta jednotka k těm co sem našel na recenzích na jutub, tam přímo maj možnost volby napětí 48, 52, 60v tak uvidíme… v nejhorším pořidim jednotku a motory od Hugobike a bude 😆
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    GANBOY: Na Nm silu na prevody :) Zmena napeti ti umozni na stejnem proudu dosahnout lepsiho vykonu. To u plastovych prevodu muze vezt ke strzeni a zniceni.

    GANBOY: Jsem si celkem jist ze motory dela stejna firma, jsou 3 hlavni v AliExpressu. Rozdil mezi 500, 750 1500W muze byt v navinuti, ale opet jsem si celkem jist ze jenom manipuluji napeti a proud. Bohuzel opravdove specifikace nenajdes, protoze see tem letakum neda verit.

    KT/BaFang dela motory co jsou 1500W a 3000W opravdu, dokonce i navinou pro lepsi tah ci rychlost. Ale to si kupujes motor a max koleso. Sestavenemu bych neveril ani 750W :)
    GANBOY
    GANBOY --- ---
    DEVIL: proto sem se ptal jestli tu značku tady opravdu nemusí zná, ne co si o tom myslí… 😆😆 protože internet moc nepomáhaj… 😆
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    MARASAN: je to ochrana kdyby někoho na to napadlo nasednout, hrozí smrt ve vysoké rychlosti na neovladatelném kole a možná i úmrtí el. proudem :D
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    MAESTRO_007: proc to zamyka?
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    nebo si vyrobit n co podobného jak kámoš :-)

    DEVIL
    DEVIL --- ---
    GANBOY: faktjo? ja myslel ze to delaj tak, ze tam daj stejnej motor do vsech a pak u ty elektroniky jen omezej vykon toho motoru. tak asi jinej kraj jinej varm
    GANBOY
    GANBOY --- ---
    MCKIDNEY: jakože vyměnit baterku 48v 18ah za 52v 28ah nebude mít vůbec žádnej vliv třeba na dojezd? Tak určitě 😆😆
    GANBOY
    GANBOY --- ---
    DEVIL: no uvidíme až to přijde… bral sem tu 1500w verzi a našel video kde nějakej shop v jižní Americe ty kola ukazuje a tam tvrdí že ty kola maj tři různý typy a tři různý motory- 500w, 750w a 1500w (ta navíc měla i hydraulický brzdy) tak uvidíme co mi vlastně přijde 😂
    DEVIL
    DEVIL --- ---
    GANBOY: tak peak treba 800w na 500w asi jako pujde, na mym 750w sem videl na displeji skoro 1000w. to ale fakt bude imho na pul minuty.
    jako ten 500w hub motor pojede, ale jak rikam, do kopce pojedes jak s hnojem. to je lepsi se podivat po nakym 3000w motoru rovnou s 60v baterkou.
    https://m.aliexpress.com/i/32685155142.html?gatewayAdapt=Pc2Msite
    na mid drive motor nemusis furt slapat. ja mam taky tlacitko a to zmacknes a pri plny baterce mi skoro ujede kolo z pod prdele. ale ja teda prislapavam kdykoliv. z kopce nebo do kopce, slapu furt.
    jestli kolo mas tak si kup jen ten hub motor s vypletenym kolem a dratama. baterku mas, tak to ses vyresenej za min nez pulku toho co bys koupil cely to kolo
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam