• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PSYSBEEElektrokola
    Klub na výměnu zkušeností či (konstruktivních) názorů o tomhle čím dál rychleji se rozvíjejícícm odvětví cykloprůmyslu.

    VZHLEDEM K SITUACI VEDLE V KLUBU SLUŠNÉ HEJTY POVOLENY, CO BUDE ZA ČAROU SMÁZNU
    rozbalit záhlaví
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    GANBOY: jasný .. hele já se jen furt snažím přijít na důvod, PROČ proboha ta tvoje dyi elektromašina má kliky (převodník, vzadu kolečko, řetěz..), když na tomhle se nikdy šlapat nebude, protože ten rám a jeho geometrie nemá absolutně co dělat s nějakým efektivním, resp. vůbec nějakým přenosem energie od jezdce do pedálů jako je tomu u kol - a pořád ještě i u elektrokol - viz. DOKKTOR
    GANBOY
    GANBOY --- ---
    DOKKTOR: na tom se šlape když jedeš
    Přes HolKu krokem ;)


    PSYSBEE: je to babeta když už…. A právě proto to dávám sem, abych dokázal jak sou cyklisti toxická společnost 😆
    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    PSYSBEE: hehe, celou dobu na to hledima resim, jak moc debilne se na tom musi slapat, az mi uplne uniklo, ze vlastne vubec 😂
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    GANBOY: což mi připomíná, že už se to blíží >>
    Povinné ručení pro e-koloběžky: Odkládá se na jaro a má stát pár stovek - Deník.cz
    https://www.denik.cz/ekonomika/povinne-ruceni-elektricke-kolobezky-20231122.html

    "Povinné ručení se má nově týkat vozidel o maximální konstrukční rychlosti vyšší než 25 kilometrů za hodinu, nebo vyšší než 14 kilometrů za hodinu, když má větší hmotnost než 25 kilogramů."

    - tam zcela evidentně spadáš, takže už řeší kde si to povinný ručení sjednáš? :-)
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    GANBOY: hele seš evidentně na tohle šmat a z technickýho hlediska máš muj respekt, ale opět se musim ptát, jestli montáž fejkových klik s převodníkem opravdu dělá z elektroskutru elektrokolo?
    Odpověď naštěstí přijde okamžitě - NEDĚLÁ, JE TO PRACHSPROSTÁ ELEKTROMOTORKA! :-D

    Ale fér - i když zrovna tenhle příspěvek patří sem - [Elektrické koloběžky, skateboardy, jednokolky, onewheel a další skladná elektrická přibližovadla] , tak jako zpestření asi dobrý.. ;-)
    GANBOY
    GANBOY --- ---
    Přípravy na jaro :D
    2/3 kapotáže hotovo, přidal sem 203mm kotouče na obě dvě kola a až dorazí nástavec na montáž tak i dozadu přijde 4pístová brzda.
    Dávám tomu tak 14dní a půjdu se projet ;)

    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    MARASAN: no .. pro milovníky Standardu bych tu měl tohle - [PSYSBEE @ ČESKOSLOVENSKÁ SOCIALISTICKÁ REPUBLIKA V OBRAZECH, ODKAZECH A VE VERŠÍCH] :-)

    Takže děkujeme za češtinářské okénko (tím bych ho pls uzavřel) a necháváme zahrát pěknou písníčku na pěkné ráno.. ;-)
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    PSYSBEE: jestli narazis na tvuj neStandard,tak ten mi tu trha oci dlouhodobe ;-)
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    MARASAN: Detailisto!!!! :-D
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    PSYSBEE: mi tech 28 mph prekvapilo ve videorecenzich na YTB. Kdovi,esi to neni stat od statu. Jo a pedelec tam zminovali casto blinkry nemaje.

    standarDni!
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    MARASAN: hele jestli se nepletu, tak standartni speedlimit pro v US je 20 majlí/h, což je cca 32km/h a to by se mohlo prosadit i v EU .. 28mph je imho limit pro odblokované "speed pedelec" ebiky, ale na ty uz se vztahují snad i v US věci typu pojištění, blinkry atd ??
    DEVIL
    DEVIL --- ---
    aha, no to sou ty 'juicy' detaily, ktery se tak dobre vstrebavaji ;) diky. jako za me 25kmh na ekole je okej. ja to rychlejs hrotit nikdy nechci. na psychovani jsou pak uz ruzny skladacky s 5kw motorama v podobe kolobezek a terenich biku..
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    BTW US verze je legal nekde kolem 28 mph, coz je 45 km/h (sic!). EU verze samozrejme jede povolenych 25 km/h.
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    DEVIL: udajne Specialized prisel za BOSCHem, ze by s nim rad delal motory do kol, ale BOSCH poslal Specialized k šípku. A tak šel Specialized do Brose, kde se s nimi bavili.
    DEVIL
    DEVIL --- ---
    MARASAN: jak to tak ctu, tak mi to pripomina klasicky: objednas si 'bosch' motor z wishe a dostanes motor 'brose' :)
    uz ho tu vidim za 1300 cad na ebayi shipped z nemecka
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    DEVIL: puvodni cena v US je $4k
    DEVIL
    DEVIL --- ---
    PSYSBEE: no mozna jak rikas, tak je to ted, ale muj stredovej bafang motor bez stavy... to se da sotva uslapat.
    MARASAN: tak za 5k dolaru, by to meli mit trochu v merku, tu kabelaz. diky za info, studuju tu ten motor site
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    DEVIL: jo a ma fantasticky zadni svetlo - sviti celej zadek nosice az trochu do boku - drat k nemu je vedenej ramem a pak zadnim blatnikem uz rovnou dovnitr nosice. Maji to vychytany, zadnej bastl.
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    PSYSBEE: za plnou cenu jsem to ani nekupoval. Pro zeny je dulezita samozrejme barva, jestli ma stojan a celkove jak vypada :-)

    Nicmene fakt se na tom dobre jezdi a srovnani si myslim mam: jezdim jednim kolem, co ma stredovej motor Yamaha - pouzivaly taky napr. Haibike, pak sem jezdil primo na Haibike se stredovym motorem plus jsem zkousel 2 kola s motorem v zadnim naboji. A tenhle system, kterej pro Specialized vyviji ve Švajcu firma Brose ( https://www.brose.com/de-en/ ), je uplne jinej level. Neznam ovsem novy BOSCHe, ktery, verim, budou taky dobry.
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    MARASAN: hele jo, neuráží mě to.. :-) .. jen tu cenovku zrovna u týhle značky s tímhle stupněm výbavy lepší nevidět..
    DEVIL: středový motory jsou bezodporový, protože vzadu je klasická nába s volnoběžkou, takže defacto jako na 23-25?kilovým městským kole .. a baterka se vyndává pokud se nemylím ze spoda (je tam vidět vyčuhující kousek krytu)
    DEVIL
    DEVIL --- ---
    MARASAN: teda to je hezky kolo oproti mymu, jak jsou slauchy vedeny tim ramem.. ja sem guglil a to ma specialized vyvinutej svuj 250w motor?! jak se na tom slape, kdyz motor neni zapnutej? ta baterka jde vyndat?
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    Tak jsem koupil pro tu moji Specialized Turbo Vado 4.0 a trochu jsem se projel. Musim rict, ze pohon maji fakt vychytanej, kolo je velice prijemne obratny a je desne pohodlny, dobry jednoprstovy brzdy, rychlej/silnej motor. Plus kompjutr je vybornej a ma mrtě moznosti. Akorat pedaly jsou klasicky u Specialized uplne na kkt a hodim ji tam flaty s pinama, jak to ma rada ;-)

    Je teda docela drahy, ale vyvoj za znackou je jednoduse poznat.

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam