• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PSYSBEEElektrokola
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    MAESTRO_007: podepisuju v plnem rozsahu :)

    a k tomu výkonu - papírová hodnota krouťáku je jedna věc, ale neméně důležitá je i křivka výkonu motoru - tj. jak motor dokaže s tím výkonem/krou´tákem pracovat v širokém spektru otáček.. A zde jsou již poměrně velké rozdíly, typický připad jsou motory BAFANG - papírově má jejich M510 95 Nm, což je o 10 Nm víc než CX 4 GEN - a do prudkých výjezdu je znát .. ale při běžném použití je výkon oproti Boschi dost nelineární - při rozjezdu HRRR! nahoru, ale pak začne citelně vadnout, kdežto u BOSCHE člověk cítí zátah lineárně furt..

    A jiný to má Shimano nebo Yamaha..

    btw: vzpomínáte na 120 Nm FLYON? :-)
    D_B_M
    D_B_M --- ---
    osobne mi uz bosch cx 4 gen prijde jako skoro strop pouzitelneho vykonu pro technickej vyjezd v lese/ po sutrech, vetsi kroutak uz guma proste neprenese..
    a uz ted mam 12speed retez tak na 800, max 1200km a slx kazetu na 3000km, nedovedu si predstavit, co bych delal se 100Nm motorem..
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    ADAM: s větším výkonem a tahem je spojený nižší dojezd a výdrž. Zároveň větší nároky na motor a jeho životnost/poruchovost. Pak přichází na řadu to co píše PSYSBEE z praxe o protáhlých ksychtech zákazníků. A to je i cesta Bosche. Ty jejich motory jedou na nižší výkon než by mohly, z důvodu životnosti, spolehlivosti, výdrže baterie atd. V tomto je Bosch bezkonkurenční a nechá si to zaplatit :-) Dává to smysl a nepřijde mi, že by někdo potřeboval větší výkon než mají teď aktuálně, kdy to jde ještě softwarově navýšit. Nedávno jsme dělali závod elektrokol, kde byla i power stage technický výjezd a ten maximální výkon tam byl spíš na škodu (podkluzovalo to), důležitý byl stabilní výkon, přesně reagující na vstupy do pedálů a jezdce. Což je taky směr kama se ubírá Bosch. Bavím se o normálním jezdci.

    Na mistrovství světa teďka ten dron motor zakázali, protože by to opravdu mohla být výhoda v takovém závodě. Ale potřebuje to obyčejný člověk na úkor toho co zmiňuju nahoře? Budeme to sledovat a uvidíme :-)
    ADAM
    ADAM --- ---
    PSYSBEE: Vyhoda dji není jen v baterkach. i výkon a tah je výrazně vyšší než u bosche.
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    NAILER: okej, už to vidim (brejlil jsem na to včera na lehatku na pláži u Jadranu a pak musel odbehnout páč sem musel lovit našeho malýho útěkáře :)
    - je to Avinox M1 Drive od DJI (výrobce dronů), coz je motor používáný už i u nás, byť zatím krátce - dává ho do svých kol např. CRUSSIS..

    Váhově mezi Bosch CX a SX, ale oproti CXku vyšší krouťák (105Nm vs. 100 u 5 gen CX).
    Zajímavé jsou ovšem jeho baterie - ty jsou při podobné kapacitě skoro o kilo lehčí než ty BOSCHácké + rychlost nabíjení díky GaN (nitru-galium) technologii.

    Co bych já v tuhle chvíli řešil je, kdo mi to poblíž místa bydliště opraví, až se něco vysere (a že se dřív nebo pozdějš něco vysere). Mluvím z praxe, když vidím ty protáhlý xychty zákazníků, co k nám přijedou s nějakým e-atypem z Německa a pak slyší, že tohle jim - narozdíl od BOSCHE - neopravíme..
    V tom má BOSCH zatím obrovskou konkurenční výhodu..

    Každopádně budu tuhle značku sledovat :-)
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    MAESTRO_007: na baterce? :-)
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    NAILER: kde ušetří těch 5kg na plnotučném elektrokole, aby to bylo mělo 19kg a stalo to polovinu? Když třeba top model od Cube váží 24kg a motor CX-race má 2.7kg a ten čínský dron motor váží 2.52kg
    NAILER
    NAILER --- ---
    PSYSBEE: DJI/amflow motory už dneska osazujou i jiný kola.
    HEAVYN
    HEAVYN --- ---
    PSYSBEE: do ČR se teprve chystaj, už si s nima 2 roky píšu ohledně přeprodeje, tak uvidím co z nich vyleze, až to bude připravený slibujou, že mi dají více infa
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    NAILER: okej, na první pohled to takhle na obrazovce vypada zajimave..
    Jen mě napadá par otazek typu - jsou ty motory spolehlive?dela nekdo v cr servis tech motoru typu zarucni a pozarucni opravy, az se neco posere?
    NAILER
    NAILER --- ---
    PSYSBEE: tak zaprvý nekupuje teď, a zadruhý amflow stojí půlku...
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    NAILER: e-full s plnotucnym motorem a velkou baterkou vs. s vahou do 20 kilo? To je tak 250-300 tisic čítám..
    NAILER
    NAILER --- ---
    ADAM: jede pořád na normálním kole, hlavně dolů.

    PEPAZZ: SL nebo ne, to je dneska už irelevantní. Jestli furt chceš jezdit na kole, tak hledem nejsilější motor a největší baterku s váhou do 20 kg (klidně i míň).
    ADAM
    ADAM --- ---
    PEPAZZ: Já mám propain se sram motorem a 630wh baterkou. Ten sram motor je slabší než bosh a dji a musím říct, že to je znát. Já to používám hlavně jako náhrada lanovky sotolinou nahoru a kapacita baterky nic moc. Na technické výjezdy by se zas hodilo víc síly.

    Jsem rád, že jsem nevzal žádné SLko a už bych o něm neuvažoval ani za nic. To je dobrý tak pro někoho, komu je 60 a na normálním kole přestává zvládat. Tak mu to trochu pomůže ale pořád jede jako na normálním kole.

    Já si ale ebike koupil, ať mám soukromou lanovku a ne abych si naplno "užíval" výjezdy jako na normálním kole.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    .) ten je dobrej :) zvazuji nejake SLko ..časem výhledově
    NAILER
    NAILER --- ---
    PEPAZZ: Co zvažuješ a proč to není Amflow? :)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    má tu někdo srovnání full sus full fat e-bike vs light e-bike?
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    JAACOB: vyndej čip a půlka úspěchu je doma
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    WEWERKA: brainfart kua - jsem prepracovanej! :)
    Btw - druhej den kolo furt neslo zapnout, pres poledni pauzu jsem sundal kolo, nalozil do auta, odvezl to do servisu, nahodil kolo, pri cekani na servisaka kliknu na power a pica jede, ze... Murphy vole! Diagnostika nic nerekla, kabely jsme zatim necheckovali, ale od te doby jede. Jen mam ted blbej pocit, ze nevim, kdy me necha ve stychu... :/
    GANBOY
    GANBOY --- ---
    MARASAN: proč ne? Já dělám funkční doplňky na ekola/kolobězky už tři roky… tlumiče řízení z 3d tisku používám dva roky a no prob.
    Když se zvolí dobrej filament a tloušťka stěn tak to fungovat bude.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam