• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TUHOKlimaticka zmena / Thank you so much for ruining my day


    "Given the sheer enormity of climate change, it’s okay to be depressed, to grieve. But please, don’t stay there too long. Join me in pure, unadulterated, righteous anger."


    "I don’t want your hope. I don’t want you to be hopeful. I want you to panic. I want you to feel the fear I feel every day. And then I want you to act. Once you start to act, the hope is everywhere."

    "Our best scientists tell us insistently that a calamity is unfolding, that the life-support systems of the Earth are being damaged in ways that threaten our survival. Yet in the face of these facts we carry on as usual."

    “We’ve got to stop burning fossil fuels. So many aspects of life depend on fossil fuels, except for music and love and education and happiness. These things, which hardly use fossil fuels, are what we must focus on.”

    A nejde o to, že na to nemáme dostatečné technologie, ty by na řešení použít šly, ale chybí nám vůle a představivost je využít. Zůstáváme při zemi, přemýšlíme až moc rezervovaně. Technologický pokrok to sám o sobě nevyřeší. Problém jsme my, ne technologické nástroje.

    Rostouci hladiny oceanu, zmena atmosferickeho proudeni, zmeny v distribuci srazek a sucha. Zmeny karbonoveho, fosforoveho a dusikoveho cyklu, okyselovani oceanu. Jake jsou bezpecnostni rizika a jake potencialni klady dramatickych zmen fungovani zemskeho systemu?
    Ale take jak funguji masove dezinformacni kampane ropneho prumyslu a boj o verejne mineni na prahu noveho klimatickeho rezimu post-holocenu.
    rozbalit záhlaví
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    OMNIHASH: ve skutečnosti se za ta léta vynořila čísla, která jsem před 10 lety neměl, a která potvrdila, že jsem měl pravdu :-) ale tady je to offtopic, více u mě v [ Solární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+"létající auta"/VTOL) ] ... i když poslední dobou nemám moc čas tyhle myšlenky rozvíjet a vymýšlím spíš nákladní tramvaje do města, na základě reálné zkušenosti s prací cyklokurýra...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    XCHAOS: koukám, že ti redguy už dlouho nepřepočítal rovnice !
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SHEFIK: já to počítal, a i pro dnešní kapacity baterií se s 1/3 hmotnosti v bateriích dostaneš tak do 7000m a nad touhle hranicí zase jsi zaručeně nad hranicí mraků a můžeš už pokračovat na Slunce.... trik je nedimenzovat to na celonoční výdrž a dobíjení na letu (na rozdíl od těch komunikačních pseudosatelitů, u kterých je to hlavní požadavek)

    v tomhle klubu je to offtopic, ale myšlenka mj. je, že solárně-elektrický systém s elektromotorem je řádově jednodušší a levnější stroj, než proudový letoun... tedy bude jich v provozu více, ale uvezou méně lidí najednou. Nebudou vyžadovat tak obří letiště jako proudová letadla, apod. ... ústup od proudových dopravních letadel by nemusel být žádný návrat do 18.století, stačila by určitá změna životního styly.. cesty by byly o něco pomalejší, srovnatelné s rychlovlakem, ale zato bez jetlagu...
    PER2
    PER2 --- ---
    TADEAS: "stores 3x the enegy of powerwall" ... he heheheh heh:

    "Batteries store and release energy with minimal losses; for every kilowatt-hour your rooftop array generates and sticks into a battery, you'll get back more than 90 percent of it. But the process of generating hydrogen by electrolysis using a proton exchange membrane is only about 80 percent efficient, so you lose 20 percent straight away. And at the other end, you'll lose somewhere around half of what you've got stored in the process of converting the hydrogen back into energy through a fuel cell."

    taky by me celkem zajimala maintenance price nebo ta membrana uvniotr vydrzi tech 30 let?

    - Mechanical degradation is usually the cause of early failures of the membrane due to the formation of cracks,tears or pinholes.
    - Chemical degradation can be defined as ionomer damage and loss in PEM functionality and integrity resulting from a chemical attack initiated by the active oxygen species.
    - Thermal degradation can be defined as the change in the membrane characteristics due to thermal variations. Events such as high temperature, subfreezing tempera-tures and temperature cycling are harmful to the membrane. - tohle v dome snad nebude tak horky
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    XCHAOS: mozna jako taxi/vtol ve meste na kratky vzdalenosti si to umim predstavit a rika se, ze je potreba 400kwh/kg, ale myslim ze vaha baterek X energie dostat se do stratosfery a to jeste v rozumnym case pro pasazera na zaoceanskym letu bude nejspis o necem jinym... ale uvidime, treba ty kapacity baterek opravdu porostou rychle

    imho mezitim spis dojde k vyrobe leteckejch paliv z co2, na to staci jen prebytek energie. linky nedavno probehly..

    repka mi taky moc smysl nedava, spis sem chtel nasdilet, ze uz i trumup chranenec meni smer :)
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    Jair Bolsonaro could face charges in The Hague over Amazon rainforest | Jair Bolsonaro | The Guardian
    https://www.theguardian.com/...jair-bolsonaro-could-face-charges-in-the-hague-over-amazon-rainforest

    jen nevím na základě čeho by mu mohli zakázat to vykácet třeba celý
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SHEFIK: jak by se to vyvinulo... vyhrajou solární stratosférická letadla, protože stačí relativně mírné zlepšení existujících technologií, aby to bylo reálné :-) Ta výhoda toho, že provoz bude celkově bezpalivový, naprosto převáží nějakou debatu paliva vs. biopaliva....

    A to je podle mě případ, jak by ta transformace měla celkově proběhnout: nejde jen o to konzumovat něco jiného a hypoteticky méně škodlivého - jde o to vytvářet obecně post-konzumní technologie, obecně nepostavené na spotřebě paliv či jiných pracovních látek, s velkým počtem cyklů znovupoužití a nízkou mírou opotřebení.

    Jinak ale popravdě, biopaliva mají samy o sobě spoustu negativních externalit a letadla na řepku mi nijak extra neimponují. Vodíková letadla, pokud vůbec budou, budou podle mě sdílet část infrastruktury elektrických a bateriových letadel. Ale osobně sázím na to, že ta solární se rozvinou zhruba současně s vodíkovými.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Oil Industry’s Public Climate Denial Campaign Dates Back to at Least 1980, Nearly a Decade Earlier Than Previously Thought | DeSmog
    https://www.desmogblog.com/...n-petroleum-institute-oil-industry-public-climate-denial-campaign-1980
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    #kecy

    "Jeden den lockdownu nás stojí asi miliardu korun." (Plevka z MU)

    skoda, ze proste neni v lidskych silach tu dekarbonizaci poresit, protoze by se z toho zhroutila ekonomika ...
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    tak uz i boeing se zacina probouzet s Bidenem

    Boeing says it will deliver 100% biofuel planes by 2030 - Electrek
    https://electrek.co/.../22/boeing-says-it-will-deliver-100-percent-commercial-biofuel-fleet-by-2030/

    Boeing today announced that it will begin to deliver commercial airplanes capable of flying using 100% biofuel, or sustainable aviation fuel, by 2030.

    Airbus se vydal vodikovou cestou (2050), bude zajmavy sledovat jak se to vyvine
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Twitter Bots Are a Major Source of Climate Disinformation - Slashdot
    https://tech.slashdot.org/...01/22/2338201/twitter-bots-are-a-major-source-of-climate-disinformation
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    World-first home hydrogen battery stores 3x the energy of a Powerwall 2
    https://newatlas.com/energy/lavo-home-hydrogen-battery-storage/
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: a o tom to celou dobu je - potřebujeme změnit legislativu. Na jedné straně fv elektrárny dotuje, na straně druhé jim soustavně házíme klacky pod nohy. Potřebujem zrušit účtování podle fáze kde je největší odběr, pak lidé na dvou fázích zadarmo posílají elektřinu do sítě a na jedné kde mají odběr ji kupují. Potřebujem aby vyrobena energie měla hodnotu, když za rok zaplatíš 12k za to, že máš přípojku a 6k za reálně spotrebovanou energii, tak se ti ty soláry prostě vyplatí o dost méně.
    Potřebujem aby bylo možné provozovat agrivoltaiku, agrolesnictví, aby skončilo dotování řepky, aby biomasa pálená v elektrárnách byla pěstována udržitelně, atd, atd...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    YMLADRIS: tak mafie potřebuje betonovat, aby bylo do čeho pohřbívat mrtvoly, že jo... :-)
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    CLIMATE CATASTROPHE: The Case For Rebellion. Dr Rupert Read Talk / UK
    http://www.youtube.com/watch?v=DtIx-CzZy5Y
    THE_DARKNESS
    THE_DARKNESS --- ---
    dnes začal Online Course (MOOC) on Nature-based Solutions for Disaster and Climate Resilience https://pedrr.org/MOOC/
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    PALEONTOLOG: Ty si to porad nechapes, to se nedeje proto, ze ty si nemyslis o miliardove zemi nic pekneho, ale to se deje vsude. Co si jenom pamatuji z medializovanych pripadu, tak takhle nejak nakladali clenove narodni gardy indianum kdyz branili stavbe ropovodu v okoli jejich pohrebiste. Pravo, vymahatelnost prava s tim nema co delat. Je to rozezranosti, nikdo ten ropovod nepotreboval, a tak ani indiani nepotrebovali ochranu svych mist, az jeden den ..
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    SLL_QUY: tak ono se to malo vi, ale celkove i u nas ubyva zasob nerudnich surovin. Respektive se neoteviraji novy dobyvaci prostory zatimco zasoby stavajicich jsou konecny.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    SEJDA: ja si nedelam iluze ani o pravnim prostredi v delhi. Existence lokalniho gangu proste nedela z konvencnich materialu bubaky.
    Ta zkratka mi tam fakt vadi. A nechci rict, ze je snad spatnej napad delat zdivo z hub.
    SLL_QUY
    SLL_QUY --- ---
    https://www.aljazeera.com/program/featured-documentaries/2017/12/13/sand-wars

    AlJazeera dokument na téma globálního obchodu s pískem, myslim že tohle je re-up, doporučuji

    Sand Wars - How the World is Running Out of Sand - Full Documentary - video Dailymotion
    https://www.dailymotion.com/video/x7uk0pq
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    PALEONTOLOG: srovnavat CR s Indii, resp. Prahu s New Delhi fakt nejde.
    New Delhi ma prirustky obyvatel za rok vyssi nez CR za 10 let, tipuji. A takovych metropoli, ktere rodtou takto rychle je na svete vice.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam