• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TUHOKlimaticka zmena / Thank you so much for ruining my day
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    Loss of GDP due to climate change - Infogram
    https://infogram.com/loss-of-gdp-due-to-climate-change-1h7k230dqgqpg2x

    A Tale of Two Europes: the climate induced North South Divide: heat, floods, food, infection, migration - predicted by me in 2012 in Jorgen Randers book 2052- based on the science - @piersforster @paulgilding @volansjohn @WayneVisser - https://t.co/fRUidPeLUB

    1972-2016 Limits to Growth Data Collection.zip | Ulož.to
    https://uloz.to/file/dJzr7UdrZ036/1972-2016-limits-to-growth-data-collection-zip#!ZGD1AGR1MTVjMwZ0Awp1LzAwLmtlAwZjJxccYwuYF0yhMTH2
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    GLOBETROTTER: takže se chceš vymezit proti tomu obrázku, co vypadá, jako že ho kreslilo nějaký dítě na prvním stupni v hodině výtvarky v rámci nějakýho ekoprojektu? OK, píšeme si. Rasistická historka jako zvířátko na závěr taky pěkná.
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    OMNIHASH: podobny je to v Londýně, Kodani a Amstru. V Londýně jsou modry stezky a pokud je to more tak a kolo absolutni prednost, zastavit musím akorát na semaforu s kolem.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    OMNIHASH: Budeš se divit, ale Berlín znám docela dobře. Tady jde ale o ty malůvky na webu té iniciativy. Žádné cyklopruhy tam nejsou. Cyklisti jezdí tam, kde si hrají děti. Tedy někdo je dokonce v tramvajových kolejích a i když jsem to zvětšil na 500% a vzal si nejsilnější brýle, tak mi není jasné, co tam dělají. Prostě nějaký idealismus bez reality. I když bez reality... - někdy na úplném začátku devadesátek jsem v Západním Berlíně viděl turecké děti, které si hrály v kolejišti S-bahnu (samozřejmě s napájením třetí kolejnicí). Šel jsem za dozorčím stanice, ten vylezl ven a když je viděl, mávl rukou a zase se vrátil na své stanoviště :-)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    GLOBETROTTER: simtě, tvoje bába je nebezpečná. Opravdu doporučuju ten Berlín navštívit. Jsem si přesně říkal minulej tejden, že tohle vidět nyxí petrolheadi, tak se poserou na místě. Všude miliarda cyklistů, co počítaj s tím, že maj přednost, a na auta tam kašlou, průměrná šestiproudovka měla z jednoho pruhu cyklostezku, z druhýho buspruh a poslední zbyl motoristům. Nějak jim to funguje. Na cyklostezkách je nekonečnej proud kolařů a koloběžkářů, tak hustej, že se fakt omylem nerozhodneš do něj vstoupit. Jak na magistrále, akorát nepotřebujou dvacetimetrovou tepnu, ale dvoumetrovou.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    GLOBETROTTER: praha ale nie je iba jedna ulica na nabrezi
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    Steve Keen - The Macroeconomics of Degrowth: Can Planned Economic Contraction be Stable? - Brave New Europe
    https://braveneweurope.com/steve-keen-the-macroeconomics-of-degrowth-can-planned-economic-contraction-be-stable

    just as Covid-19 has severely jolted our consciousness, and led to policy changes that were unthinkable as recently as January 2020, what if these and subsequent ecological calamities shook humanity so much that we decided, belatedly but instantly, to impose the limits that Limits to Growth recommended we should implement 45 years ago? What would happen to global GDP?

    Answering this question thoroughly would require updating the Limits to Growth study with current data. This should have been happening on a regular basis since 1972, but it was prevented in large measure by the ferocious attacks on the study’s credibility by economists in general—and by William Nordhaus in particular (Nordhaus 1973; Nordhaus 1992). These attacks were based on misinformation and ignorance rather than knowledge (Forrester, Gilbert et al. 1974), but—or should I say “and”?—their impact was devastating. Though the book itself sold millions of copies, the group’s research funding evaporated. Whereas the original study was run on top of the line (for the time) mainframe computers at MIT, with a budget of the order of a million dollars in 1972, today Jorgen Randers, one of the authors of the original study, is working without pay on developing an extended version of the World3 model called MODCAP (using the PC-based system dynamics program Vensim). In 2019 he was unable to raise funds to continue employing his one assistant.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    OMNIHASH: Jasně, ale moje otázka zněla jinak. Jestli jsi z Prahy, vzpomeň si na akce Automatu na nábřeží. Bez obav jsem tam nechal běhat moje malé dítě. Nechal bych tam běhat moje malé dítě, kdyby tam sice nejezdila auta, ale jezdili tam motorkáři? Nenechal. Nechal bych tam běhat moje malé dítě, kdyby tam sice nejezdili motorkáři, ale jezdili tam lidi na elektrokolech a turisti na elektrokoloběžkách a segwayích? Nenechal.
    Jde mi o to, že pokud se snažíme ze životního prostoru vytěsnit auta, protože jsou nebezpečná a smrdí, tak je potřeba vytěsnit minimálně vše, co je buď nebezpečné a smrdí nebo nesmrdí, ale je nebezpečné. A možná i kola na lidský pohon, ne jen ty na elektriku.
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    In a World Fighting Climate Change, Fossil Fuels Take Revenge
    https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-10-10/in-a-world-fighting-climate-change-fossil-fuels-take-revenge?sref=866aH6XX

    fossil fuel demand is already flirting with pre-pandemic levels, which means emissions are on the rise too. On current trends, the combined consumption of coal, natural gas and oil is likely to hit an all-time high by mid-2022.

    “This is the revenge of the fossil fuels,” said Thierry Bros, an energy expert and professor at Sciences Po in Paris.

    The situation points to a daunting new phase for the energy transition, with growing tensions among the disparate policy objectives of simultaneously reducing emissions, keeping prices low, and guaranteeing security of supply. The pace of the effort could even be at risk if soaring prices dent public support for climate policies.

    ...

    The demand surge has challenged many assumptions about how quickly the world would decabornize. Faced with an energy crisis, many consuming nations zoned in on older fuels. The White House urged the OPEC cartel to increase oil production fast, and the International Energy Agency asked Russia to pump more gas. China ordered banks to prioritize loans to coal miners to boost supplies.

    ...

    And yet, the world’s dirtiest fossil fuel won’t go away. Global consumption peaked in 2014, but rather than fall rapidly, as many expected, it stabilized in a gentle plateau. And now, just as the fight against climate change intensifies, it’s growing again, with the resurgence largely driven by China.


    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    GLOBETROTTER:doporučuju se ject do toho Berlína podívat, elektrokola a koloběžky tam v centru používá imho víc lidí než auta a infrastruktury na to maj víc než dost. Motorek jsem tam viděl minimum.
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    Unextractable fossil fuels in a 1.5 °C world | Nature
    https://www.nature.com/articles/s41586-021-03821-8

    Here we use a global energy systems model8 to assess the amount of fossil fuels that would need to be left in the ground, regionally and globally, to allow for a 50 per cent probability of limiting warming to 1.5 °C. By 2050, we find that nearly 60 per cent of oil and fossil methane gas, and 90 per cent of coal must remain unextracted to keep within a 1.5 °C carbon budget. This is a large increase in the unextractable estimates for a 2 °C carbon budget9, particularly for oil, for which an additional 25 per cent of reserves must remain unextracted. Furthermore, we estimate that oil and gas production must decline globally by 3 per cent each year until 2050. This implies that most regions must reach peak production now or during the next decade, rendering many operational and planned fossil fuel projects unviable. We probably present an underestimate of the production changes required, because a greater than 50 per cent probability of limiting warming to 1.5 °C requires more carbon to stay in the ground and because of uncertainties around the timely deployment of negative emission technologies at scale.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    GLOBETROTTER: Tak nejlepší zdroj je samozřejmě strejda Gůgl :-) Tady je originál a pokud se nemýlím, řeší se jen auta. Ostatní hlučné nebo nebezpečné dopravní prostředky se neřeší, což IMHO tu iniciativu dost degraduje
    Volksentscheid Berlin autofrei
    https://volksentscheid-berlin-autofrei.de/
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    GLOBETROTTER: Máte někdo nějaký lepší zdroj než Lidovky? Ono už jen toto: "Prstenec zóny města, která by do budoucna měla být bez aut, ohraničuje berlínská podzemka S-Bahn." svědčí o diletantismu pisálka.
    Řeší ta petice taky motorky (které v noci budí lidi mnohem víc než auta), elektrokola, elektrokoloběžky atd.?
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    aneb you cannot solve climate change with ideology...

    smesovat emise uhliku se znecistenim, odpalkovat drevo, kdyz zdroje energie se daj vyhodnotit pouze kontextualne, jelikoz jde o ruznorode cykly, ne jednotlive faze cyklu (drevo, maso, zrno, ...)

    tezky pro nas malej mozecek

    TADEAS
    TADEAS --- ---
    nbc

    How The West Was Lost: Climate Change | Meet The Press Reports
    https://youtu.be/DU-CG2NKv9Q
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    Dnes málem umřel Zeman a až si tohle přečte Klaus, tak ho klepne:
    Berlíňané podepisují petici Berlin Autofrei za centrum bez aut. Bylo by největší na světě | Byznys | Lidovky.cz
    https://www.lidovky.cz/byznys/berlin-doprava-auta-iniciativa-petice-centrum.A211010_075426_ln_ekonomika_kov
    KEB
    KEB --- ---
    TADEAS: už nikdy na něj neklikej, ať zdechne stejně jako jeho fotr na nezájem. To je jediný způsob jak se ho zbavit
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    Volby jsou prohrou pro klima a sociální soudržnost, tedy pro nás všechny.
    https://blog.aktualne.cz/blogy/michaela-pixova.php?itemid=40989

    Přestože mnozí koalici SPOLU vnímají jako posilu pro demokracii, z hlediska klimatu, životního prostředí a sociální soudržnosti je výhra Petra Fialy špatnou zprávou úplně pro všechny kromě podnikatelů uvažujících v horizontu tady a teď, bez schopnosti vyhodnocovat střednědobá a dlouhodobá rizika, která pro jejich podnikání představuje jak klimatická krize, tak i fungování v sociálně polarizovaném státu.

    Obyvatelé velkých měst s vysokoškolským vzděláním a nadprůměrnými příjmy se často smějí voličům v regionech a v nízkopříjmových skupinách, že neumí volit s ohledem na své zájmy, že jsou politicky negramotní, že snadno podlehnou vábení autoritářů a populistů. Nyní se ukazuje, že velmi zvláštně s oheldem na své zájmy volí i městští pravičáci. Podle průzkumů veřejného mínění se 84 % obyvatel obává klimatické krize a vnímají jí jako něco, co ohrožuje jejich budoucnost.

    Proč tedy téměř 28 % hlasů dostal klimaskeptik klauzovského střihu?
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    dojímaj

    #deccelerate

    Volby 2021: Zpomalte zelené šílenství, naléhá byznys na vznikající vládu | E15.cz
    https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/zarazte-zelene-silenstvi-nalehaji-zastupci-byznysu-na-rodici-se-vladu-1384264

    Nová vláda musí vyjednat výhodnější podmínky pro Česko, tedy pomalejší odchod od spalovacích motorů a nižší tempo, kterým se mají zavádět elektromobily,“ uvádí Petr Novák, ředitel plánování koncernu JTEKT Evropa
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    z archivu

    Takto sme si znečisťovali rieky (1974)
    https://www.youtube.com/watch?v=dOZ0MjWRi_I
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam