WOODMAKER: Promin, to z my strany bylo zbytecny. Asi tim, ze jsem tehle debat prosel uz celou radu a jsem z toho lehce unavenej.
Problem s tou otazkou nemam ani tak, ze je odpoved samozrejma, jako ze je spis strasne siroka. A sofistikovane na ni odpovedet by zabralo imho fakt solidni traktat. Plus je to tema dost politizovany, takze je kolem toho cela rada mytu. Co znamena "ekologictejsi" znamena vzdycky na kontextu a je dulezity podle me pro nejakou smysluplnou diskuzi si to tema nejak zuzovat / specifikovat.
Elektromobilita jako takova ekologictejsi sama o sobe byt nemusi. Zalezi jaky jsou s ni spojeny okolnosti vyrobniho procesu, recyklace, vyroby energie atp.
Z pohledu tematu klubu: elektromobilita s sebou nese velkej potencial, o kterym mluvi treba
SHEFIK: - moznost krmit to nizkouhlikovou energii, zapojovat elektromobily do decentralizovanych ulozist na stabilizaci site zalozene na OZE, recyklace materialu, mensi naroky na udrzbu motoru etc.
Elektromobility maj treba vyssi emisni narocnost na vyrobu (predevsim diky energii nutny na vyrobu baterii), ale ten se rychle smazava diky jejich provozu, kdy maji zase emisni narocnost nizsi. Zalezi samozrejme v jakym jezdis aute, na jaky vzdalenosti, jak casto, v jakym provozu, v jaky siti...
Ale treba prostor pro dodrzeni cilu Parizsky dohody za pouziti masivniho pouzivani spalovacich motoru moc nevidim, protoze to by predpokladalo masivni nasazeni bud syntetickych paliv nebo biopaliv (ktery zase prinasej dalsi problemy) nebo masivniho nasazeni carbon capture and storage (ktery je v nedohlednu).