SHEFIK: Souhlasim. Hlavne penize bohatych vylakat na zaplaceni vyvoje next generation jetu, ktere budou na vodik. Prvni jet-vodikovy letadla budou soukromy jety a az postupne ta technologie probubla do velkych letadel (bude velkotonazni infrastruktura, poptavka, uspory z rozsahu, ...).
Tam je dulezite kdyz se clovek podiva ne na vodikove jety, ale na potencial vrtulovych (pomalejsich) elektrickych letadel (dava smysl od 400 Wh/kg energeticke hustoty baterie, zatim jsme u nejlepsich pod 350 Wh/kg, predposledni generace Tesly mela 265 Wh/kg - jen BTW) tak to cestovani vychazi s nizsima ekologickejma externalitama nez vlakova doprava. Ale dostat se tam pujde pres kombinaci zprisnovani prumyslovych norem + early adopters u malych letadel.
A tenhle princip nejak utilizovat i do vodikovych jetu a obecne technologii ktere se ted nevyplati, protoze palit fosil je levnejsi, ale drive ci pozdeji budou levnejsi/dostupne nez cokoliv srovnatelneho predtim.