TADEAS:
PETER_PAN:
pro pochopení je zajímavá Hráškova (lokalizovaný nickame pro Rushkoffa) cesta. Od 90' byl považován za tech-evangelistu a jednoho z 10 nejvlivnějších lidí, kteří rozuměli INTERNETŮM a technologií. Proč? Protože o tom psal a mluvil a byl napojenej na zdroj - od Learyho, přes Wired až po Mondo 2000 (back in the days).
Celá kniha o Tech-billionaire-escapism je jeho snahou se od srdce zasmát celý tý silliconValley-VC-post-pravdivý-surveillance-capital-driven-tokenizovaný) kooltůřu, která je odtržená od lidství, lidskosti a běžnýho člověka. Na paškál si bere zbožšťování bohatství a představy, že je třeba přijít s nápadem, prodat ho a koupit si ostrov daleko od ostatních a tak se vodjebat ze sraček, který tu (po mě) zůstanou.
Zároveň zůstává tech-evangelistou v původním deliberativním pojetí - technolgie jsou nástroji, které slouží NÁM! a ulehčují práci, nikoli naopak.
Jakože tokenizace/gamifikace třídení odpadů (jeden z nominantů na vítěze nějaké letní pražské blockchainové konference) - že vynesu a vytřídím a za to skilluji svyho avatara - bitch, pls.
Nakonec ten strach bohatých a mocných není nic novýho. V záchodovým čtení jsem narazil na Baconovu esej O panování (kolem roku 1600):
Vede to k neblahému rozpoložení mysli, může-li si člověk jen málo věcí přát, ale mnoha se musí bát; a přece právě tohle je častý úděl králů. Ježto stojí nejvýše, nemají mnoho po čem toužit, což ducha uspává; a obkličuje je mnoho pomyslných nebezpečí a stínů. Odtud také plyne, že si knížata mnohdy to, po čem touží, vymýšlejí a upínají se pak na hříčky; tu na stavby, tu na cesty do vesmíru nebo sync do cloudu... Smyslem tý Hráškovy knihy pak podle mýho je emancipace od těch hloupostí, co si boháči vymejšlej. kradou nám pozornost a soustředění na řešení věcí tady na zemi.