• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TUHOKlimaticka zmena / If the fracturing of our once stable climate doesn’t terrify you, then you don’t fully understand it
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Hurricane Otis smashes into Mexico coast - BBC News
    https://www.bbc.co.uk/news/world-latin-america-67213103
    Scientists said the speed with which Otis intensified from a tropical storm into a category five hurricane - the highest level of storm - on Tuesday was rare.

    It broke the record for the fastest intensification rate over a 12-hour period in the Eastern Pacific, gaining 80mph in that time, according to meteorologist Philip Klotzbach.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MARSHUS: někde jsem viděl graf, že zesílil absolutně v rozporu se všemi modely, úplně mimo mísu. akorát mi odroloval a nestihl jsem ho dát sem...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    no aha, konecne nejaky beton, ktory bude uhlik ukladat

    V Brně vymysleli vodivý beton. Stavby díky němu už nepromrznou - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/veda-skoly-v-brne-vymysleli-vodivy-beton-stavby-diky-nemu-uz-nepromrznou-40448195
    MARSHUS
    MARSHUS --- ---
    Jako katastrof máme dost, ale tohle vypadá něco extra. Hurikán Otis, příběh 24 hodin

    https://twitter.com/AnthonyFarnell/status/1717017877444788303?s=19

    https://twitter.com/NHC_Pacific/status/1716969044086296736?s=19
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    :-)

    TADEAS
    TADEAS --- ---
    EU must cut carbon emissions three times faster to meet targets, report says | Greenhouse gas emissions | The Guardian
    https://www.theguardian.com/environment/2023/oct/24/eu-must-cut-emissions-three-times-more-quickly-report-says
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    FRK_R23: tak ono slejzat ze stromů byla dost fatální chyba, což o to... jak ukazje třeba to globální oteplování... ale jakmile jsme se jednou do pohybu dali, tak to dost dobře nejde vzít zpět...
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    XCHAOS: Mezi náma to neni žádná novinka. Elektrifikace se taky neobešla bez konspiračních teorií a frajerů, co kdyby žili svítej svíčkama dodnes :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    FRK_R23: je to jen populismus... prostě nesnažej se lidi inspirovat a někam posunout, jen si udělaj průzkum veřejnýho mínění a snažej se vydefinovat nějakou názorovou vlnu, na který by se chvíli svezli. Problém taky je, že lidi se rozhodujou podle toho, jakými kanály k nim nějaká názorová nebo lifestylová změna doputuje (v různým věku navíc různě) no a špatnej způsob propagace jinak žádoucí a pozitivní změny samozřejmě může nadělat spoustu škody. Já tohle vidím např. na generaci svých rodičů, kteří nemají problém udělat správnou věc, ale současně do zblbnutí opakovat médii amplifikované bonmoty a floskule, proč to vlastně není správná věc a není to potřeba apod.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    SCHWEPZ: Souhlasím s tebou. Tahle změna se stane ať se to ODS boys líbí nebo ne. Jenomže tim, že tak zarputile trvaj na spalovacích motorech nás odsouvají na druhou kolej.

    Takže místo toho, aby celej tzv. green deal místní politici lidem prodali jako super příležitost pro spoustu pracovních míst, investic a já nevim čeho všeho ještě, tak tady za každou cenu chtěj zachovat status quo.

    Nic ve zlým, ale dokud nevychcípaj všichni pohrobci socialismu v týhle zemi nebude lépe.
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    FRK_R23: ještě trochu oleje do ohně:

    "Polsku v budoucnu kvůli opatření EU na ochranu klimatu, jakým je praktický zákaz prodeje nových aut se spalovacími motory po roce 2035, hrozí velká katastrofa. V pátek to podle portálu Business Insider řekl polský ministr spravedlnosti Zbigniew Ziobro a oznámil, že se obrátil na ústavní soud, aby vyšetřil, zda unijní předpisy týkající se omezení prodeje aut s klasickými motory jsou v souladu s polskou ústavou."

    Poland Seeks to Challenge EU's Ban on Petrol and Diesel Cars
    https://zbr.com.mx/en/sin-categoria-es/poland-seeks-to-challenge-eus-ban-on-petrol-and-diesel-cars/433615/

    PS. onehdá jsem poslouchal na českém rozhlase zajímavý pořad o elektrifikaci v českých zemích za R_U, jak to bylo nákladné a jak byla elektřina drahá a zavedení na nějakém statku kolik stálo a tak dále - ale jak se to po několik letech snižovalo a jak ten trh se zvětšoval a náklady klesaly a postupně se "vychytávaly" technické potíže a přicházely zlepšováky kapacity/efektivity - myslím že ten příběh elektromobility (případně vodíku) bude podobný. A tím nechci říct, že jsem sežral šalomounovo hovno moudrosti, ale že takový přerod - infrastrukturní / mentální - prostě bolí, dekádu nebo dvě. Hodně zjednodušuju, ale trend je podle mě jasný a automobilky to už taky pochopily

    Počátky zavádění moderních energií do českých domácností | Sever
    https://sever.rozhlas.cz/pocatky-zavadeni-modernich-energii-do-ceskych-domacnosti-8898054

    První elektrická žárovka ozářila ulice před 130 lety. Bylo to v Jindřichově Hradci | České Budějovice
    https://budejovice.rozhlas.cz/prvni-elektricka-zarovka-ozarila-ulice-pred-130-lety-bylo-v-jindrichove-hradci-7043309
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    SCHWEPZ: Nerad to říkám, ale už aby tahle zkurvená generace byla v píči tyvole. To je neskutečný jak jsou debilní...
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    FRK_R23: copak Macinka, ale Macek ! ,-)

    Na české scéně se objevilo nové sdružení. Oficiálně se jmenuje Asociace řidičů osobních vozidel (AŘOV). Na nedávné tiskové konferenci toto sdružení představil zakladatel asociace Josef Pátl, Jan Macek z ČVUT, který je odborným konzultantem této organizace a herec David Suchařípa, ambasador AŘOV. Nové sdružení chce zastupovat zájmy řidičů, respektive držitelů oprávnění skupiny A a B. Těch je u nás zhruba šest milionů a podle názoru představitelů nového sdružení jdou současné trendy přímo proti jejich zájmům, protože budou v konečném důsledku znamenat omezenou mobilitu.

    Spalovací motory si vzít nenecháme. Asociace řidičů chce být protiváhou elektrických křiklounů
    https://www.autosalon.tv/novinky/ridicuv-chleba/spalovaci-motory-si-vzit-nenechame-asociace-ridicu-chce-byt-protivahou-elektrickych-kriklounu?

    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    SCHWEPZ: Tyvole Macinka... no to snad.
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    XCHAOS: uvidíme. Ten rozvoj je poměrně překotný, technologie / infrastruktura / politika. Zlaté časy, kdy se dalo extrapolovat a predikovat dekádu dvě dopředu :)

    ROZHOVOR (24 minut)

    Bez blokád silnic nedostaneme téma do veřejného prostoru, říká klimaaktivistka. Legitimní prostředek pro prosazení tématu jsou volby, oponuje motorista | Plus
    https://plus.rozhlas.cz/bez-blokad-silnic-nedostaneme-tema-do-verejneho-prostoru-rika-klimaaktivistka-9099464

    Debatují aktivistka Poslední generace Veronika Holcnerová a zakladatel strany Motoristé sobě Petr Macinka
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SCHWEPZ: tady je ale otázka, kolik lidí si bude elektromobily primárně dobíjet vlastními soláry ze svých mikroinstalací... je to podstatně výhodnější, když vidíš, kolik dostaneš za přetoky do sítě vs. kolik platíš za nabíjení třeba v Německu na dálnici...
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    XCHAOS:

    The energy world is set to change significantly by 2030, based on today’s policy settings alone - News - IEA
    https://www.iea.org/news/the-energy-world-is-set-to-change-significantly-by-2030-based-on-today-s-policy-settings-alone

    Světová poptávka po fosilních palivech dosáhne vrcholu do roku 2030. Po silnicích bude jezdit více elektromobilů a čínská ekonomika poroste pomaleji, navíc se bude více orientovat na čistší energii.

    To zároveň zpochybňuje důvody pro zvyšování investic do produkce fosilních paliv. Ve zprávě o výhledu energetiky ve světě to v úterý uvedla Mezinárodní agentura pro energii (IEA).

    Světová poptávka po uhlí, ropě a plynu má dosáhnout vrcholu do roku 2030, vyplývá ze studie | iROZHLAS - spolehlivé zprávy
    https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/uhli-ropa-plyn-energie-fosilni-paliva-iea-energie-energetika-investice-opec_2310241009_jar
    TUHO
    TUHO --- ---
    TADEAS: We find that rapid ocean warming, at approximately triple the historical rate, is likely committed over the twenty-first century, with widespread increases in ice-shelf melting, including in regions crucial for ice-sheet stability. When internal climate variability is considered, there is no significant difference between mid-range emissions scenarios and the most ambitious targets of the Paris Agreement. These results suggest that mitigation of greenhouse gases now has limited power to prevent ocean warming that could lead to the collapse of the West Antarctic Ice Sheet.

    Unavoidable future increase in West Antarctic ice-shelf melting over the twenty-first century | Nature Climate Change
    https://www.nature.com/articles/s41558-023-01818-x
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    popotajem

    Rapid ice melt in west Antarctica now inevitable, research shows | Polar regions | The Guardian
    https://www.theguardian.com/environment/2023/oct/23/rapid-ice-melt-in-west-antarctica-now-inevitable-research-shows

    Accelerated ice melt in west Antarctica is inevitable for the rest of the century no matter how much carbon emissions are cut, research indicates. The implications for sea level rise are “dire”, scientists say, and mean some coastal cities may have to be abandoned.

    The ice sheet of west Antarctica would push up the oceans by 5 metres if lost completely. Previous studies have suggested it is doomed to collapse over the course of centuries, but the new study shows that even drastic emissions cuts in the coming decades will not slow the melting.

    The analysis shows the rate of melting of the floating ice shelves in the Amundsen Sea will be three times faster this century compared with the previous century, even if the world meets the most ambitious Paris agreement target of keeping global heating below 1.5C above pre-industrial levels.

    Unavoidable future increase in West Antarctic ice-shelf melting over the twenty-first century | Nature Climate Change
    https://www.nature.com/articles/s41558-023-01818-x
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam