• témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TUHOKlimaticka zmena / If the fracturing of our once stable climate doesn’t terrify you, then you don’t fully understand it

"Given the sheer enormity of climate change, it’s okay to be depressed, to grieve. But please, don’t stay there too long. Join me in pure, unadulterated, righteous anger."

"I don’t want your hope. I don’t want you to be hopeful. I want you to panic. I want you to feel the fear I feel every day. And then I want you to act. Once you start to act, the hope is everywhere."

"Our best scientists tell us insistently that a calamity is unfolding, that the life-support systems of the Earth are being damaged in ways that threaten our survival. Yet in the face of these facts we carry on as usual."

“We’ve got to stop burning fossil fuels. So many aspects of life depend on fossil fuels, except for music and love and education and happiness. These things, which hardly use fossil fuels, are what we must focus on.”

A nejde o to, že na to nemáme dostatečné technologie, ty by na řešení použít šly, ale chybí nám vůle a představivost je využít. Zůstáváme při zemi, přemýšlíme až moc rezervovaně. Technologický pokrok to sám o sobě nevyřeší. Problém jsme my, ne technologické nástroje.

Rostouci hladiny oceanu, zmena atmosferickeho proudeni, zmeny v distribuci srazek a sucha. Zmeny karbonoveho, fosforoveho a dusikoveho cyklu, okyselovani oceanu. Jake jsou bezpecnostni rizika a jake potencialni klady dramatickych zmen fungovani zemskeho systemu?
    Ale take jak funguji masove dezinformacni kampane ropneho prumyslu a boj o verejne mineni na prahu noveho klimatickeho rezimu post-holocenu.
    rozbalit záhlaví
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    TADEAS: to je dobrý peklo, když si uvědomíš, jaká masa vody to je...
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    TADEAS:

R Hallam
    https://twitter.com/RogerHallamCS21/status/1752641131576230398?s=19

‘"The world is changing too fast for us’: organic farmers on urgency of French protests"

I was an organic grower for twenty years - I would work 60 hours a week, bring up my kids, and the only highlight was going to town on a Saturday. Every weekend I would have a crippling headache from the stress.

Why is this? Because people who do the real work, the essential work, get paid shit wages while the rich pay fuck all taxes, and everyone is sick to death with the humiliation. And on top of that the elites are creating climate collapse which will destroy everything. People don't want a lot - enough, and the dignity of not being treated as idiots.

Unless new progressive social movements arise that make a clear break with the suicidal bollocks of the neoliberals - Starmer, Macron, Scholz - the fascists will be in power within the decade.

The new offer is this: "Yes, the country will be less "rich," but at least we can have equality, dignity and community - and that is what counts."

We face mass migration, collapse of world trade - insurance markets, coastal property prices - as #climatebreakdown destroys the global economy. Combine that with fascism and you have the biggest shit show in human history.

The situation could not be more serious. Wake up and act
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    ‘The world is changing too fast for us’: organic farmers on urgency of French protests | France | The Guardian
    https://www.theguardian.com/world/2024/jan/26/world-changing-too-fast-organic-farmers-french-protests
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    YMLADRIS: related

Copernicus: Posledních 12 měsíců bylo oteplování nad hranicí 1,5 stupně - Ekolist.cz
    https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/copernicus-poslednich-12-mesicu-bylo-oteplovani-nad-hranici-1-5-stupne
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    Blíž jsem to nezkoumala (zdroj BBC?)

ZAHRADKAR
    ZAHRADKAR --- ---
    SEJDA: Rusove se tim snazi pomoci Trumpovi. Putin tak oslovuje jeho volice a snazi se je presvedcit, ze je taky spravny kovboj...
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    TADEAS: sam sebe najde, jak zasnezuje kazdy jeden rok. Ekonomika. Idealni by bylo, kdyby zasnezoval, jenom kdyz fouka :)
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    sa se proti tomu bojivat jedinym moznym zpusobem. tajenka v článku

Globální oteplování dopadá na české hory. V Jizerkách chtějí zasněžovat v lese - Seznam Zprávy
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-jizerska-50-se-bez-snehu-nejede-bedrichov-chysta-umele-zasnezovani-v-lese-245145

„Bude to plíživým krokem pořád trošku horší a horší. Můj soukromý odhad je, že jestli se za posledních deset let Jizerská padesátka zrušila jednou, za následujících deset let se zruší třeba dvakrát a za dalších deset let už to bude třeba třikrát. Dá se proti tomu bojovat asi jediným možným rozumným způsobem, a to je poučit se z italské Marcialongy. Prostě se tady taky musí udělat určitá místa, kde povolí zasněžování a udělají se hromady sněhu i jinde než na stadionu v Bedřichově,“ říká Fryč.
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    Soud zprostil Gretu Thunbergovou obvinění kvůli klimatickému protestu - Seznam Zprávy
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-soud-zprostil-gretu-thunbergovou-obvineni-kvuli-klimatickemu-protestu-245036
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    Ja neverim, ze by idiota z USA pustili k Putinovi .. bud byl rozhovor online, anebo vubec nemluvis s Putinem.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    L4MA: Tucker Carlson je další příklad toho co jsem psala trochu níž: absolutně nejdůležitější je pro něj "oni nám lžou" ( = biden vám lhal), podpoří skrz to i Putina
    TUHO
    TUHO --- ---
    L4MA: Vyckejme, kdyby nekdo narazil na potvrzeni tak by me to zjaimalo .]
    L4MA
    L4MA --- ---
    zdroj zde, a repastuju ze 3. sv., jestli fake, tak se omlouvam.

Bombshell: Tucker Carlson’s Exclusive Interview with Vladimir Putin in Moscow – Full Transcript Released! - American Media Group
    https://amg-news.com/bombshell-tucker-carlsons-exclusive-interview-with-vladimir-putin-in-moscow-full-transcript-released/
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    L4MA: Ten prepis rozhovoru jeste neni potvrzenej. Dost mozna je to fake, pockal bych 2-3 dny.|
    Kazdopadne obsahove lze nejake takove sracky predpokladat, samozrejmne. :-/
    TUHO
    TUHO --- ---
    L4MA: A fakt to rekl? Nidke nemuzu dohledat zdroj
    TUHO
    TUHO --- ---
    Steve Keen: "On the Origins of Energy Blindness" | The Great Simplification #108
    https://www.youtube.com/watch?v=lrMWSkzrMYg
    L4MA
    L4MA --- ---
    get an umbrella. .)

TUCKER: Let’s touch on climate change. It’s still being pushed in the United States and Europe. What’s your position?

PUTIN: Humanity is not even a Type 1 civilization on the Kardashev scale. If we can’t harness the energy potential of the planet how can we control the climate?

TUCKER: Are you at least concerned?

PUTIN: I’m more concerned with real issues. Climate change is not one of them. The Earth does a fairly good job of regulating itself. And if Siberia gets a little warmer all the better. More farmland for Russia.

TUCKER: But what would you tell the true believers who’re convinced we’re headed for disaster?

PUTIN: I’d tell them worrying about climate change is like complaining about the weather. If you don’t like the climate, move. If you are worried about the weather, get an umbrella.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    LINKOS: toto je fajn angle of attack. ta TUHO knizka ma taky dobry ohlasy. asi lidi na obou stranach spektra slysi na "ty svine nam lhali/lzou", protoze to je univerzalni mocni/bezmocni vzorec, ktery lidi nenechava chladnymi

ted jeste kdyby patrika sledovaly milony lidi :)
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    „Orat půdu je jako používat kreditní kartu. Jednou vás útrata doběhne“
    https://www.ekonews.cz/orat-pudu-je-jako-pouzivat-kreditni-kartu-jednou-vas-utrata-dobehne/

Za nejhorší z postupů v rámci konvenčních metod považuje agronom a autor knihy o regenerativním zemědělství Dale Strickler orbu. „Proč v ní pokračujeme tisícovky let? Protože nám dává ‚iluzi produktivity‘. Oxiduje organickou hmotu, čímž podporuje růst, ale pokaždé, když zoráte, máte méně a méně organické hmoty. A za čtyři tisíce let orby vám nezbyde vůbec žádná organický hmota. Je to jako používání kreditky: krátkodobě vám zlepší životní styl, ale po čase vás útrata doběhne,“ je přesvědčen Strickler.

+ ani neni potreba orba, travni ekosystemy managovane bylozravymi stady zacnou degenerovat v okamziku jejich destrukce
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam