WOODMAKER:
YMLADRIS: ten protest sám o sobě byl blbost, protože vede k odcizení i těch voličů, co si vážnost situace uvědomují, ale zrovna ten den potřebujou jet někam po dálnici. Ale paradoxně ta výše trestů teď bude mít nějaký mobilizující charakter a objeví se masovější protesty (např. za jejich propuštění, když nic jiného). Je to prostě složité. Blokáda dálnice aspoň není mimo mísu, ale skutečný aktivismus neznamená blokovat dálnici, ale rozvážet věci na cargokolech a tak. Tohle je spíš příprava na pozdější politickou kariéru, kdy budou ti aktivisté, až budou v panice všichni, říkat "vidíte? my to říkali už tenkrát a vy jste nás věznili".
Rozdíl mezi radikální a extrémní akcí je v tomto případě nejasný. Hlavně, když tu samo zácpu způsobí dopravní nehoda nebo třeba i jen přirozená dopravní zácpa, tak je to ok a nikdo sedět nejde... což je bizarní. Paradoxně ale narážíme na hranice toho klimatický aktivismus jakkoliv řadit na levici, protože masový automobilismus je sám o sobě "diktatura proletariátu"... a pokud se někdo postaví "proti vůli lidu", tak šup s ním do gulagu, jako by to byla za Stalina. Automobilismus je dnes "vůlí lidu", auto má skutečně každý, nejen elity, a aktivisté si budou muset uvědomit určitou elitnost svého inteligentního pohledu na věc a to, že "lid" na svojí stranu jen tak jednoduše nedostanou....