• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TUHOKlimaticka zmena / Destroying the Future Is the Most Cost-Effective
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    YMLADRIS: Tohle technické očůrávání potřeby snižovat emise je hlavně jedna z metod jak ty emise reálně nesnižovot. Asi jako když Richard Branson sliboval obří peníze na vynalezení bezuhlikoveho paliva/carbon captur apod. S tímhle bohulibým záměrem v zádech vybudovat obří aerolinky a z bezemisní letecké dopravy nakonec nic nebylo.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    YMLADRIS: kromě toho, i kdyby to šlo, tak by chyběl i ten kyslík. Složení atmosféry se průběžně mění tak, že klesá poměr kyslíku k dusíku. To sice nemá bezprostřední dopad na klima, ale má to dopad na dýchatelnost vzduchu a trochu to ukazuje, že ty stromy fakt k něčemu potřebujeme...
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    LINKOS: carbon storage. I kdyby nějaký geniální proces na capture se vynašel, je problém i skladování

    Divné.
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    YMLADRIS: Tak, že by Carbon capture snížilo teplotu o několik stupňů se už snad nikde nečeká, ne? Budeme radi když to pojme emise ze špatně dekarbonizovatelných procesů
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    bylo ze carbon storage asi nepujde?

    A study led by researchers from NASA found that the world doesn’t have remotely enough safe places to store carbon dioxide to realize some of humanity’s more ambitious carbon capture plans. These plans typically assume that carbon dioxide, once captured, would be pumped under pressure underground into suitable rocks and sealed there. But finding rock formations where the carbon dioxide does not leak back out isn’t all that easy. The researchers also excluded any locations nearby human settlements due to the risk inherent in such storage, and any locations that would make storage too costly. They conclude that the places left could effectively reduce global warming by about 0.7°C if fully used – far less than the 5-6°C assumed to be possible in some scenarios (especially those favored by the fossil fuel industry).

    While it’s good to quantify the problem, I think these numbers are redundant because the technology to remove carbon from the atmosphere (or even capture it effectively at fossil fuel power plants) is currently so inefficient and costly it won’t make any difference for global warming, certainly not in the near future, and quite possibly not ever. Press release here. Paper here.

    (newsletter Sabine Hossenfelder)
    CHOSIE
    CHOSIE --- ---
    TUHO: Gratuluji a přeji hodně štěstí!
    Co mě však zajímá je, jaké od toho jsou očekávání - lidé popírající vědu na fakta a data neslyší a ti, kteří se o téma zajímají relativně informováni jsou. Hádat se někde v komentářích - a mít rychlou odpověď? (což považuji za nepříliš přínosné a odhaduji, že velké % popírání stejně přichází od botů..)
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    DZODZO: Amalfi je specificky i na Italii, jinde to tak hrozny neni.

    Nicmene jel jsem to na doporuceni kamarada jak je to super zazitek s chtel sem zabit nejdriv sebe (ze jsem zapomnel ze je petrolhead) a pak jeho. Nejlepsi cast jsou motorkari vystrkujici hlavu do tvyho pruhu.

    Ptal jsem se jak casto je na ty silnici nejakej smrtsk a prej ted uz moc ne, max 2-3x tejdne.
    TUHO
    TUHO --- ---
    Hoří? Hoří… Pomozte nám vyvinout nástroj na bleskové vyvracení klimatických mýtů
    https://www.youtube.com/watch?v=abHNYtA2fV0&feature=youtu.be


    evidence.ninja - bleskové vyvracení klimatických mýtů | Darujme.cz
    https://www.darujme.cz/evidence-ninja
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    DZODZO: Také zde umí jezdit menší autobusy a ne takové krávy. Zrovna teda ani ta velikost autobusu u toho pobřež co žiji není úplně problém. A i tak jsou na to řidiči zvyklí - plus pokud by se omezila doprava, tak ty autobusy takový problém nejsou nakonec.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NIMBUS: ako su tam siroke cesty? zmesti sa tam taky priemerne velky autobus MHD, vytoci sa v zakrutach? neviem ci je to specificky tato lokalita, ale je to tam teda dost uzke

    Amalfi Coast Italy Bus Driving Skills 🇮🇹
    https://www.youtube.com/watch?v=D-pqkdFF7zE
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    CRAZY_IVAN: debilní aurokorekce... Akci = šanci
    TUHO
    TUHO --- ---
    CRAZY_IVAN: Haha, no to je vyzva .)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    TUHO: Jestli dokážete na klimatické změny změnit názor ID PES, tak má projekt akci něco změnit! :D
    TUHO
    TUHO --- ---
    Prvni verze webu evidence.ninja je out!

    Na tomhle makame poslednich par mesicu. Plany jsou monstrozni, kluci z Discourselab.ai maji v pipeline dobrou bestii. Ja mam ted knedlik v krku, at to neposerem a ten potencial na fucking demolici informacniho bullshitu vyuzijem. V brichu cejtim, ze mame one shot.

    Za jakoukoliv pomoc / podporu / utrouseni dobryho slo va ve vasich kruzich budem vdecny. Zdroje jsou ted nas bottleneck.

    Bleskové vyvracení klimatických mýtů – evidence.ninja
    https://evidence.ninja/

    evidence.ninja - bleskové vyvracení klimatických mýtů | Darujme.cz
    https://www.darujme.cz/evidence-ninja
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    NIMBUS: no, overturismus je důvod, proč jsem se vykašlal na auto - došlo mi, že autem dojedu je tam, kam dojedou autem všichni, budu řešit parkování, pravděpodobně za peníze, budu se muset vrátit k autu, atd. Ale to s klimatem souvisí jen volně, to lifestylová otázka.

    Vlaky třeba v Rakousku jezděj fakt plný, to je třeba uznat, a prodlužovat je už není kam. V railjetech si bez rezervace člověk prostě nesedne, naštěstí na svý obvyklý trase tam jezdím jen kousek za Lincem. Ale u nás kapacita ještě je. Příměstský vlaky jsou pravidelný a relativně levný, ale cokoliv na větší vzdálenost je drahý a přitom kapacita k zvyšování kapacity vlaků tam rozhodně je a jezděj u nás poloprázdný. Při cestě po Evropě rozhoduje cena. Vloni jsme z nějakýho důvodu ukončili nebo přešuili expedici cestou zpět z Maroka ve Španělsku, kamarád zásadově volil vlak a stálo ho to několik tisíc, já přímý let z Girony do Pardubic a stál 10€. Což jsem na jednu stranu byl rád, ale jako WTF... 10€ je v Rakousku nejnižší cena vlaku bez koupi lístku dopředu, když člověk jede třeba jednu zastávku osobákem! (no, někde to musí být levnější, ale když člověk přijde prostě na zastávku, tak nejinižší cena je 10€, tak jsem radši šel pěšky na nádraží, ze kterého jsem měl zaplacený zpáteční lístek domů, což bylo asi 20€ díky předplatnému)

    Prostě cestovat vlakem za desetinásobek ceny letenky určitě klimatu neprospívá. Letadla asi neobsazený místa jako last minute prodaj vždy, obvyklá cena je vyšší, ale v podstatě vlaky vycházej na stejnou vzdálenost vždy dráž, přitom do možná až 2000 km by technicky vzato měly letadlům konkurovat... ale ne....
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    XCHAOS: Z tohodle by mi prask, to máš pravdu. Já ty vlaky nepochopím - v době, kdy máš všechno dotovaný od zateplenejch dveří a hlídá se uhlíková stopa prakticky od každého uprdnutí stále není tvrdě prodotovaná vlaková doprava tak, aby 1. vlaky jezdili častěji z každý prdele a 2. se lidem fakt vyplatily (nedej bože autobusy). Trošku mimo mísu, ale stejně k věci - aktuálně žiju v Itálii - v sobotu se mi udělalo fakt regulérně psychicko/fyzicky zle, když jsem jel cca třicet kilometrů podél pobřeží a prakticky 50% toho byla šňůra zaparkovanejch aut. Já teda vím, že takhle v přímoří vzhledem k tomu jakej je tady terén, se fakt blbě asi hledají místa na nějaký záchytný parkoviště, který by to pojmuly na výjezdech z dálnic - ale - není tady ani MHD, který by to po těch plážích rozváželo, když bys fakt chtěl zaparkovat někde na začátku města/sjezdu z dálnice. Já bydlet tam dole u moře, tak si to fakt hodím. To je pět měsíců, co si nezaparkuješ nikde (a že ono v Itálii je fakt alespoň jedno auto potřeba, vzhledem k tomu jak jsou stavěný města/MHD a rozházení služeb mezi nimi). Já se fakt nedivím těm místním (nejen v Itálii), že už je ten ultraturismus sere.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ERGOSUM: sorry, ale zrovna komplexita civilizace je něco, s čím ti přeju hodně štěstí, až se dostaneš s něčím do problémů (což ti nepřeju)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ERGOSUM: co takhle kdyby cesta vlakem po Evropě (i když si ho nerezervuju měsíc dopředu) byla levnější, než letadlem, i když si ji třeba rezervuju měsíc dopředu? To snad není o nějakém totálním zákazu, ale spíš lidi přemýšlí, proč jsou regulace nastavené jak jsou. Rychlíky u nás jezdí klidně čtyřvagónové a jsou už pro dva lidi dražší, než jízda autem.

    Pro začátek: letecké palivo je osvobozené od DPH.... proč zrovna letecké palivo?
    ERGOSUM
    ERGOSUM --- ---
    CHOSIE: Jsem sám, komu to připomíná novořeč z Ministersva Pravdy?
    Lež je pravda a pesimismus je optimismus.
    Nevím co užitečného chce říct, ale nedělám z toho závěr.
    ERGOSUM
    ERGOSUM --- ---
    DZODZO: Takže se vlastně bude jen létat níž a s větším výkonem motorů.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam