GRAETAR: noirová stylizace s neonovejma světlama od geniálního Rydleyho Scotta není cyberpunk, byť se tím zpětně hromada vizualistů a ilustrátorů nesmírně inspirovala :)
V tom světe BR nebyl původně ani internet a ani punk. Je to podle knih P.K. Dicka a je to vlastně postapo, v knize už neměli na zemi ani zvářata, jen obří části zamořené země, kterou zničila jaderná válka a odkud se všichni snaží utéct. Hrdina tam nosí dokonce i olověnou ochranu ohambí. FIlm byl zjednodušen a víc expresionistický (a ani Moebius nenavrhoval CP svět). Na něj navázal geniální Denis VIlleneuve a ten tam přidal ta data a net, jen ale proto aby jej zničil a použil jako další motiv – obří blackout a tím stvořil postapokalytptický svět bez minulosti.
MELDA: inspirován expresionistickým vizuálem BR neznamná že BR je cyberpunk. BR je vedle toho, že to byl ve své době nedoceněný film, mistrovskou ukázkou dobové osumdesátkové stylizace. A té odpovídá celý CP 2077 perfektně, je tam jak masívní architektura BR, tak pan M. Širó i anarchie jednotlivých postav z Hardwired.