RDR2 rozhodně není placatá hra. Je super, že někteří už vědí, co je to drawcall, něktří i co je to mesh, ale placatá hra to není ani omylem, je prostě jen chytře designovaná a optimalizovaná, oni tam v Rockstaru jsou na to právem hrdí. Vtipný pak i bylo srovnání grafiky na PC a Xbox One X, kdy XOX (kde to nativně běží na 4k) dosahoval kvality high endu na PC, rozdíl tam byl ve framerate a lepších stínech do větší vzdálenosti, PC tak za cenu mnohem vyšší spotřeby a x-násobného výkonu přineslo tyto bonusy, které ale vlastně nejsou zase tolik. A to to navíc na PC musí běžet na vulkanu nebo DX12, aby se neuvařila.
Vlastně RDR2 je pěkný příklad rozdílu, kolik chce na nějakou scénu ve 4k výkon na optimalizovaném hardware (konzole) a kolik potřebuje PC (navíc výkon NVIDIE, kterej je větší než u AMD) a je tam vidět, jak je tohle srovnávání PC trosek mimo. Protože ta jejich srovnání ve výkonu zde vůbec neplatí, je to jen argumentační faul. Zejména jsem se vždy bavil u srovnání u XOX vs PC, protože XOX je zajímavej projekt i v tom, jakou plnohodnotnou grafiku má (není to osekání PC karty, jak si mylně mnoho lidí představuje, ale velice pokročilá inženýrská řešení. Zajímavá už byla původní PS4, pak když udělali PS4pro a nakonec AMD s MS když postavilo XOX).
XSX, XSS a PS5 už jsou opět o hodně dál a jsou to zatraceně zajímavá řešení, reaguje na to i NVIDIA a mnohé novinky co obsahují konzole se najednou objevují i na moderním PC hardware.
CD projekt na konzole staré generace jen něco portli a horkou jehlou to šijí doteď, to má Melda pravdu. Je to i vidět u verze 1.2, kdy řeší "optimalizaci" jednoduše tak, že ve scéně vypínají světla, lidi ale nechávají zatím spoustu věcí, které žerou a jinak se obvykle řeší jako první.
U PC verzí rozhodně nepanuje taková slast, jako se někteří tváří a současně přiznávají, jak silné NVIDIA karty na to musí použít, aby jim to jelo pěkně - to vůbec neodpovídá tomu, co se často ve scéně děje. Pokud chcete srovnání, tak zapomeňte na svůj odpor vůči Ubisoftu a laskavě se koukněte jak jede i na konzolích Watch Dogs Legion, nebo Valhalla. Všimněme si, že díky kovidu mají podobný nedodělky jako CD Red, nicméně zde vidíte moc pěkně jak probíhá optimalizační proces, jak hra vypadá na jednotlivých PC sestavách i verzí konzolí (a to u Legionu včetně PS5 či XSX a XSS verzí s raytracingem na AMD hardware, na PC s různejma kartama a generacema od NVIDIA, včetně jejich raytracingu). U Legionu navíc i konzole nemají problém s A.I. u NPCček, kde nesmíte jezdit po Londýně jako piče, prootže jinak můžete přejet a zabít své operátory, jejich manžele/lky, milence, přátele a to se vám promítne do oblíbenost. Navíc se ve hře generují doslova simícké sociální vazby (já jsem i sledoval jak si NPC jdou z práce, přejedou londýn, počkaj na svoji kamarádku, jdou na trh, pak jedou do jiné čtvrti, tam si ještě udělají procházku v parku a pak jdou domů. Sedí to i s CV, který maj vygenerovaný.
Případně se koukněte, jak jede na konzolích YAkuza, kde poslední díly mají ve scéně spousty aktivních předmětů. Nebo Divize dvojka, která je navíc online.
A to všechno jsou hry vyvinuté na ten váš "oldgen".