• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DOBYTEKAkademický svět - tipy a triky
    Auditko by mělo pomoci akademikům při výzkumu i výuce, především sdílením rad a doporučení na užitečné postupy, aplikace či literaturu - jak si usnadnit práci, jak a co psát, jak se orientovat ve zdrojích a obecně možnostech moderního akademického světa. Dále by mělo zahrnovat i obdobné postupy pro přežití v akademickém prostředí – jak spolupracovat s kolegy, jak přistupovat ke studentům, jak učit. Všichni jsou vítáni, auditko není vyhraněně humanitní, naopak, z mé zkušenosti kombinace humanitních a přírodovědných přístupů zajistí vždy lepší výsledek.
    rozbalit záhlaví
    ARCHIMEDES
    ARCHIMEDES --- ---
    ARCHIMEDES: Tak šlo o dost zkomolenou informaci, zdá se. Týkala se tahle situace jen předpisů, podle kterých si můžou "staří" doktorandi zažádat o "nový" režim stipendia, takže ti si budou muset počkat na tohle stipko zpětně někdy cca v prosinci (a to asi ne všude, jak bylo řečeno). Jinak je všechno víceméně v chodu.
    ARCHIMEDES
    ARCHIMEDES --- ---
    Bohužel zatím netuším, jestli nešlo o nějakou dezinterpretaci :/
    GAARQ
    GAARQ --- ---
    DOTCOM: a vrátili? to já také nevím, spíš ne.

    ale pokud by to bylo, tak proto, že musí školy zohlednit ten nový zákon s novou definicí doktorského studijního příjmu a neudělali to.

    my už na to najeli od podzimu 2025, máme to v řádech, takže fakt jsem zmaten.
    DOTCOM
    DOTCOM --- ---
    GAARQ: A proc jim to vratili?
    GAARQ
    GAARQ --- ---
    ARCHIMEDES: ha, to už byl průšvih. a bylo by to na senátu o víkendu, byl tam proděkan pro doktorské.
    ARCHIMEDES
    ARCHIMEDES --- ---
    Prosímvás, prý ministerstvo před pár dny vrátilo šmahem univerzitám všechny stipendijní řády doktorských studií? Nějaké info z více zdrojů?
    ARCHIMEDES
    ARCHIMEDES --- ---
    GAARQ: Díky, tak jim na tu nabídku asi odpovím :)
    GAARQ
    GAARQ --- ---
    ARCHIMEDES: měl jsem pro ně 7 let po sobě 8hodinový kurz o vědecké gramotnosti pro učitele na SŠ v přírodovědeckých oborech. nával se nekonal, rozpětí 5 - 12 lidí (většinou jen z čech, morava bída). ohlasy velmi dobré, ale žádný perspektivní zájem na nějaké další spolupráci ze stran těch škol (to mě mrzelo). peníze ok, organizace na lepší dvojku (výuka v budově základní školy s pravidelným zvoněním je peklo, za kovidu webináře).

    nevím, proč to dělají oni, ale mně to přišlo jako fajn možnost nějakého průniku od nás ke středním školám.


    KATIA: díky, asi ne, zkusil je kontaktovat sám, teď jsem už vytížen. ale odchází mi do důchodu dlouhotrvající spolupracovnice z jarošky v brně a asi nebude pokračování, tak to možná zkusím zas.
    ARCHIMEDES
    ARCHIMEDES --- ---
    GAARQ: Díky! Jinak dobrý, legit, profi, funkční, dávalo smysl, předpokládám, když jsi pro ně dělal několik let?
    KATIA
    KATIA --- ---
    GAARQ: chceš přeposlat nabídkový mail? ;-)) mám pocit, že jsem něco mazala dneska...
    GAARQ
    GAARQ --- ---
    ARCHIMEDES: yes :) několik let, ale po té, co začaly vlny s DPP jsem je opustil. původně chtěli živnosťák, co chtějí teď, už nevím, páč já už nezajímám je ;)
    ARCHIMEDES
    ARCHIMEDES --- ---
    Dotaz: Máte někdo zkušenost s descart.cz jako jejich lektor?
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    GAARQ: já to řešil se studenty podobně a vypadá to, že základní problém je, že používají neplacewnou verzi a netuší, co to je ChatGPT model a že jsou tam věci jako Concensus nebo Scholar... tak jsem jim poradil ať se složí na placenou verzi a sdílí přístup :)
    GAARQ
    GAARQ --- ---
    mu ha ha, studenti dostali za úkol nechat AI vygenerovat esej na zvolené téma a pak ji kriticky rozebrat. jeden student si medil, jak je ta esej úžasná, včetně uvedených citací, ačkoliv je všechny AI vyhalucinovala :D podle struktury a obecnosti bych hádal, že i tu kritickou analýzu zadal AI.
    KATIA
    KATIA --- ---
    PULKA: v SZ
    PULKA
    PULKA --- ---
    Mám prosbu, nemáte někdo prosím přístup k Winds of change: reshaping Tenerife’s energy economy https://www.nature.com/articles/d41586-024-02606-z ? Je to trochu nesouvisející, ale po návratu z Tenerife mi to docela vrtá hlavou. Předem díky!
    KATIA
    KATIA --- ---
    Radši dám i sem, kdybyste někdo nechodil do vedlejšího klubu ;-)

    ::SPAM::
    Omlouvám se za nevyžádanou reklamu, ale nechcete se někdo (zejména z AV!) přihlasit na Writing group? https://langdpt.cas.cz/jazykove-kurzy/writing-group-meet-regularly-to-work-on-your-research-writing/?

    Za mě je to hrozně fajn koncept - je to online, prvních pár minut se stráví plánováním psaní, pak 45 soustředěné psaní, pak dohoda - kdo chce, pokračuje v psaní, kdo chce zpětnou vazbu, tak má prostor (od lektora nebo mezi sebou).
    Jde to využít na psaní článků, grantů, naprosto cokoliv. Za mě je to hrozně funkční - jak to mám v diáři, tak si to nemůžu překrýt jinýma schůzkama, tu hodinu a půl nemůžu prokrastinovat, protože na tom Zoomu přece visí další lidi a taky píšou. Pracovní jazyk je AJ.
    Ale je to nějak málo zpropagované a nehlásí se dost lidí. Pls, hlaště se! Pošlete to dál!! Díky!
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    GAARQ: ai na tohle dnes bez problemu :)
    KATIA
    KATIA --- ---
    ATUARFIK: zkus to spíš v téhle diskusi, jestli tam někdo není: [Nyx's Reviews aneb vedci na nyxu - na cem delate, na co jste prisli, co z toho bude?]
    (Ale osobně bych je normálně oslovila napřímo)
    ATUARFIK
    ATUARFIK --- ---
    Intruder zdraví místní.

    Nejste prosím někdo odtud? https://cetep.eu/

    Mám prosbu jménem jednoho pražského gymnázia. Mají zájem o propojení, aktuálně jim jde o možnost pozvat do školy někoho jako jednorázového hostujícího přednášejícího (pořádají akci ve stylu TED).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam